Bu araştırma, yeni medyanın bağlı bilgisayar ağları yoluyla dayanışma ağları geliştirme sürecini, boykot ve satın alma (buycott) yaratmadaki etkileşimsel gücünü ve bireysel yanıtların çevrimiçi ortamlarda hiyerarşik olmadan kartopu etkisiyle büyümesine katkısını incelemektedir. Bu araştırma aynı zamanda, politik tüketicilik (boykotlar ve satın almalar) tercihlerindeki belirleyiciliklerin ve kamu-özel sektörün politikalarındaki değişikliklere doğrudan etkisinin yeni medyadaki yansımalarını ele almaktadır. Bu araştırmanın amacı, dijital çağın etkisiyle şekillenen tüketim seçimi ve reddetmesine ilişkin literatür çerçeveden hareketle; 7 Ekim sonrası Filistin’de yaşanan soykırıma yönelik Türkiye’de çevrimiçi ortamlarda şekillenen boykot ve satın alma (buycott) içeriklerini incelemektir. Çalışma sonuçları göstermektedir ki; çevrimiçi duyurulan bir eylem çağrısının etkisi internet tabanlı yeni medya yoluyla katlanarak artmakta, böylece yeni medya, kişisel değerlerinin içine gömülü etik standartlardan yola çıkan bireylerin soylu ve değerli bulduğu davranışlarına iş birlikleri fırsatı sunmaktadır. Özellikle sosyal medya platformları, çevresel felaketlere, doğayı korumaya, çocuk işçilere, kadın-çocuk istismarına, emeğin sömürülmesine, insan onurunun zedelenmesine, militarizme, soykırıma ve küresel adaletsizliklere karşı müşterek tepkiyi seslendirmek ve görünürlüğünü arttırmaya yönelik son derece etkili platformlar olarak karşımıza çıkmaktadır.
Yeni Medya Boykot Buycott Tüketici Boykotu Politik Tüketicilik
Herhangi bir kuruluştan destek alınmamıştır.
This research examines the process by which new media develop networks of solidarity through connected computer networks, their interactive power to create boycotts and buycotts, and the contribution of individual responses to the non-hierarchical snowballing of online environments. This research also examines the determinants of political consumerism (boycotts and buyouts) choices and the direct impact of public-private sector policies on new media. The purpose of this research is to examine the boycott and buycott contents that took shape in online environments in Turkey in relation to the genocide that took place in Palestine after October 7, within the framework of the literature on consumption choice and rejection shaped by the influence of the digital age. The study results show that the impact of a call to action announced online is multiplied by internet-based new media, thus new media offers the opportunity for collaborations for behaviors that individuals find noble and valuable, based on ethical standards embedded in their personal values. Social media platforms, in particular, emerge as extremely effective platforms for voicing and increasing the visibility of collective reactions against environmental disasters, nature protection, child labor, women-child abuse, exploitation of labor, violation of human dignity, militarism, genocide and global injustices.
New Media Boycott Buycott Consumer Boycott Political Consumerism
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İnternet Yayıncılığı |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: Özel Sayı |