Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Heidegger’de Metafizik Eleştirisi olarak Sanat Yapıtı

Yıl 2016, Sayı: 2 - 2016, 79 - 92, 30.04.2016

Öz

Bu makalede Heidegger’in metafizik düşünce geleneğine ilişkin eleştirisi, onun sanat yapıtı üzerine yorumları bağlamında tartışmaya açılıyor. Batı metafizik düşüncesinin varolanların Varlığını düşünülemez kılarak, Varlığın hakikatinin üzerini nasıl örttüğünün anlaşılabilmesi için Heidegger’in kadim Yunandaki sanat yapıtına döndüğünü ve batı metafizik geleneğini aşabilmek için sanat aracılığıyla bu dönemin Varlık anlayışını ortaya koyduğu gösterilmeye çalışılacaktır. Böylece makale Heidegger’in sanat yapıtını otantik anlamda nasıl ele aldığını vurgulamak suretiyle Varlığın anlamının da nasıl anlaşılması gerektiğini göstermeye çalışacaktır.

Kaynakça

  • Heidegger, Martin. (2001). Poetry-Language-Thought. Çev. Albert Hofstadler. New York, Perennial Classics.
  • Heidegger, Martin. (2001) Introduction to Metaphysics. Çev. Gregory Fried, Richard Polt. New Haven & London, Yale University Press.
  • Young, Julian. (2001). Heidegger’s Philosophy of Art. United Kingdom, Cambridge University Press.
  • Bossart, William H. (1968). Heidegger’s Theory of Art. The Journal of Asthetics and Art Criticism. Vol. 27, No.1. ss.57-66.
  • Bruin, John. (1994). Heidegger and Two Kinds of Art. The Journal of Asthetics and Art Criticism. Vol. 52, No. 4. ss. 447-57.
  • Dreyfus, Hubert L. (1993). Heidegger on the Connection between Nihilism, Art, Technology and Politics. The Cambridge Companion to Heidegger. Cambridge University Press. ss.289-316.
  • Hyland, Drew A. (1971). Art and the Happening of Truth: Reflections on the End of Philosophy. The Journal of Asthetics and art Criticism. Vol. 30, No. 2, ss.177-87. Krell,
  • David Farrell. (1976). Art and Truth in Raging Discord: Heidegger and Nietzsche on the Will to Power. Boundary. 2, IV (2), ss. 379-92.
  • Mansbach, Abraham. (1997). Overcoming Anthropocentrism: Heidegger on the Heroic Role of the Works of Art. Ratio 10. Blackwell Publishers Ltd. ss.157-68.
  • Palmer, Daniel E. (1998). Heidegger and the Ontological Significance of the Work of Art. British Journal of Aesthetics. Vol. 38, No.4. ss. 394-411.
  • Stulberg, Robert B. (1973). Heidegger and the Origin of the Work of Art: A Explication. The Journal of Asthetics and Art Criticism. Vol. 32, No.2, ss. 257-65.

Heidegger’de Metafizik Eleştirisi olarak Sanat Yapıtı

Yıl 2016, Sayı: 2 - 2016, 79 - 92, 30.04.2016

Öz

In this paper, Heidegger’s criticism of the tradition of metaphysical thinking is opened to discussion in the context of his interpretation of the work of art. In order to understand how Western metaphysical thought conceals the truth of Being by rendering unthinkable the Being of the beings, this paper will attempt to show that Heidegger turns to ancient Greek art and elaborates the ancient Greek understanding of Being through the art of the period in order to transcend the western metaphysical tradition. This paper will also attempt to show how the meaning of Being must be understood by emphasizing how Heidegger treats the work of art in its authentic meaning.

Kaynakça

  • Heidegger, Martin. (2001). Poetry-Language-Thought. Çev. Albert Hofstadler. New York, Perennial Classics.
  • Heidegger, Martin. (2001) Introduction to Metaphysics. Çev. Gregory Fried, Richard Polt. New Haven & London, Yale University Press.
  • Young, Julian. (2001). Heidegger’s Philosophy of Art. United Kingdom, Cambridge University Press.
  • Bossart, William H. (1968). Heidegger’s Theory of Art. The Journal of Asthetics and Art Criticism. Vol. 27, No.1. ss.57-66.
  • Bruin, John. (1994). Heidegger and Two Kinds of Art. The Journal of Asthetics and Art Criticism. Vol. 52, No. 4. ss. 447-57.
  • Dreyfus, Hubert L. (1993). Heidegger on the Connection between Nihilism, Art, Technology and Politics. The Cambridge Companion to Heidegger. Cambridge University Press. ss.289-316.
  • Hyland, Drew A. (1971). Art and the Happening of Truth: Reflections on the End of Philosophy. The Journal of Asthetics and art Criticism. Vol. 30, No. 2, ss.177-87. Krell,
  • David Farrell. (1976). Art and Truth in Raging Discord: Heidegger and Nietzsche on the Will to Power. Boundary. 2, IV (2), ss. 379-92.
  • Mansbach, Abraham. (1997). Overcoming Anthropocentrism: Heidegger on the Heroic Role of the Works of Art. Ratio 10. Blackwell Publishers Ltd. ss.157-68.
  • Palmer, Daniel E. (1998). Heidegger and the Ontological Significance of the Work of Art. British Journal of Aesthetics. Vol. 38, No.4. ss. 394-411.
  • Stulberg, Robert B. (1973). Heidegger and the Origin of the Work of Art: A Explication. The Journal of Asthetics and Art Criticism. Vol. 32, No.2, ss. 257-65.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emrah Akdeniz

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 2 - 2016

Kaynak Göster

APA Akdeniz, E. (2016). Heidegger’de Metafizik Eleştirisi olarak Sanat Yapıtı. Kilikya Felsefe Dergisi(2), 79-92.
AMA Akdeniz E. Heidegger’de Metafizik Eleştirisi olarak Sanat Yapıtı. KFD. Nisan 2016;(2):79-92.
Chicago Akdeniz, Emrah. “Heidegger’de Metafizik Eleştirisi Olarak Sanat Yapıtı”. Kilikya Felsefe Dergisi, sy. 2 (Nisan 2016): 79-92.
EndNote Akdeniz E (01 Nisan 2016) Heidegger’de Metafizik Eleştirisi olarak Sanat Yapıtı. Kilikya Felsefe Dergisi 2 79–92.
IEEE E. Akdeniz, “Heidegger’de Metafizik Eleştirisi olarak Sanat Yapıtı”, KFD, sy. 2, ss. 79–92, Nisan 2016.
ISNAD Akdeniz, Emrah. “Heidegger’de Metafizik Eleştirisi Olarak Sanat Yapıtı”. Kilikya Felsefe Dergisi 2 (Nisan 2016), 79-92.
JAMA Akdeniz E. Heidegger’de Metafizik Eleştirisi olarak Sanat Yapıtı. KFD. 2016;:79–92.
MLA Akdeniz, Emrah. “Heidegger’de Metafizik Eleştirisi Olarak Sanat Yapıtı”. Kilikya Felsefe Dergisi, sy. 2, 2016, ss. 79-92.
Vancouver Akdeniz E. Heidegger’de Metafizik Eleştirisi olarak Sanat Yapıtı. KFD. 2016(2):79-92.