Bu çalışmanın temel amacı Türk ve İsveçli tüketicilerin
etnosentrik eğilim farklılıklarını CETSCALE ölçeği kapsamında incelemektir.
Sonraki amaç ise CETSCALE ölçeğinin tek boyutlu yapısını Türkiye ve İsveç’te
test etmektir. Bunun yanında her iki ülke için tüketici etnosentrizmi ile
demografik değişkenler arasındaki ilişki incelenmektedir. Çalışma, anket
yöntemi ile Türkiye’den 354; İsveç’te ise 321 katılımcı ile gerçekleşmiştir.
Elde edilen verilere güvenilirlik analizi, faktör analizi, t-testi ve ANOVA
analizleri uygulanmıştır. Analizler sonucunda CETSCALE ölçeğinin Türkiye’de iki
boyutlu, İsveç’te ise tek boyutlu olduğu tespit edilmiştir. İsveçli
tüketicilerin etnosentrik eğilim düzeylerinin Türk tüketicilere göre daha
yüksek olduğu bulunmuştur. Bunlara ek olarak, her iki ülke için demografik
bilgilere göre etnosentrik eğilimlerinin farklılık gösterdiği tespit
edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 18 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.