Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖN LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2019, Cilt: 11 Sayı: 21, 613 - 624, 28.11.2019
https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.596501

Öz

Bu çalışmanın amacı, muhasebe dersleri alan ön
lisans öğrencilerinin bu tür derslere ilişkin tutumlarının
belirlenmesidir.  Çalışma Adıyaman
Üniversitesi Besni Meslek Yüksekokulu bankacılık, muhasebe ve işletme
bölümlerinde öğrenim görmekte olan toplamda 174 öğrenci üzerinden
gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi
kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarak, faktör
analizi, Anova ve t-testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda,
öğrencilerin çoğunluğunun (%51,1) muhasebe türü dersleri almaktan memnun
oldukları tespit edilmiştir. Bu bağlamda muhasebe dersi görmekten memnun olan
öğrencilerin muhasebe derslerine ilişkin tutumları pozitif yönde eğilim
göstermektedir. Ayrıca katılımcıların okudukları bölümden memnuniyetleri ile
tutum düzeyleri arasında olumlu bir ilişki vardır. Diğer taraftan muhasebe türü
derslere ilişkin tutumların cinsiyete göre farklılık göstermediği ve
katılımcıların okudukları bölüm ile muhasebe derslerine ilişkin tutumları
arasında ilişki bulunmadığı tespit edilmiştir. 

Kaynakça

  • KAYNAKÇA AKAL, Z. (1991). İş Etüdü, MPM Yayını, No:29, Ankara.AKGÜL, A. VE ÇEVİK O. (2003). İstatistiksel Analiz Teknikleri: SPSS’te İşletme Yönetimi Uygulamaları, Ankara: Emek Ofset. AR, F. (1994). Dosyalama-Arşiv Resmi Yaşıma Rapor Yazma Teknikleri, TODAİE Yayınları, Ankara.ARIKAN, K. (2008). Türkiye’de Genel Tıp ve Psikiyatri, İ.Ü. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Sürekli Tıp Eğitimi Etkinlikleri, Türkiye’de Sık Karşılaşılan Psikiyatrik Hastalıklar Sempozyum Dizisi, 62, 117-118.AŞAN, Ö. (2001). Motivasyon Kavramı ve Tanımı, (Der. , Salih Güney, Yönetim ve Organizasyon, Nobel Yayın Dağıtım), Ankara.AYBOĞA, H. (2003). “Globalleşme Sürecinde Ülkemizde Muhasebe Mesleği ve Meslek Mensuplarının Eğitimi”, Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, 18(1), 327-359.AYDEMİR, O. (2015). “Muhasebe Meslek Mensuplarının Karşılaştıkları Sorunlar ve Beklentiler”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, S.67,71-84.AYDIN, E. D. (1987). Büro Otomasyonunda Ergonomi, Beta Yayın, İstanbul.BENLİGİRAY, S. , UZKESİCİ, N. , MUTLU, M. (1998). Büro Yönetimi ve Dosyalama, Anadolu Üniversitesi, Açık Öğretim Fakültesi Yayını.BRANDL, P. And MAGUİRE, M. (2002). “Codes of Ethics: A Primer on Their Purpose, Development, and Use”, Journal for Quality and Participation, Vol: 25, no.4, 8-12.BRYMAN, A., VE CRAMER, D. (1997). Quantitative data Analysis with SPSS for windows: A Guide For Social Scientists. New York: Routledge.BÜKEN, N. Ö. (1997). “Bir Vaka Özelinde Canlı Böbrek Vericilerinin Etik Yönden Değerlendirilmesi Ve Adolesan Vericinin Psikososyal Durumu”, Türkiye Klinikleri J MedEthics. 5(2), 81-7CANÖZ, K. (2014). “Tutum Oluşturma Etkinliği Olarak Lobicilik”, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 2 (4), 21-29. ÇELİK, M. ve SERİNKAN, C. (2011). “Muhasebe Dersine Yönelik Tutumlarda Üniversite Öğrencilerinin Bireysel ve Bölümsel Farklılıkları”, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, Volume: 13, Issue: 3, 289-321.DANSAK, D. A. (1972). “Secondary Gain In Long-Term Hemodialysis Patients”, Am J Psychiatry. 129, 128-31.DEMİR, B. (2012). “Muhasebeye Yön Veren Gelişmeler ve Meslek Yüksekokullarında Verilen Muhasebe Eğitimine Yansımaları”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Cilt 1, Sayı 4.DEMİR, H. VE OKAN, T. (2008). “Etkileşimsel ve Dönüşümsel Liderlik: Bir Ölçek Geliştirme Denemesi”, İstanbul İktisadi Enstitüsü Dergisi, 19(61), 72-90.DEN HARTOG, D. N., VAN MUİJEN, J. J. & KOOPMAN, P. L. (1997). “Transactional Versus Transformational Leadership: An Analysis of MLQ”, Journal of Occupational and Organizational Psychology, 70, 19-34.DERSH, J., POLATİN, P.B., LEEMAN, G. & GATCHEL, R.J. (2004). “The Management Of Secondary Gain And Loss In Medicolegal Settings: Strengths And Weaknesses,” Journal of Occupational Rehabilitation, 4, 267-279.DURMUŞ, A. H. ve ARAT, M. E. (1995). İşletmelerde Muhasebe Organizasyonu, Marmara Üniversitesi Nihad Sayar Eğitimi Vakfı Yayınları No: 496/730, İstanbul.EKLUND, J. (1997). “Ergonomics Quality and Contnuous Improvement-Some Corrent Isuues”, Procedings of the 13th Triennial Congress of the Internotional, Ergonomics Association Tampare, Finland, Organizational Design and Management, Volum 1.Enformasyon Nedir? ,https://tr.wikipedia.org/wiki/Enformasyon, Erişim Tarihi: 01.05.2016.ERKAN, N. (1988). Ergonomi, MPM yayını, No: 373, Ankara.ERTÜRK, Z. Ve ERTÜRK, S. (1988). “Sağlıklı Çevre Tasarımında Ergonomik Faktörler” 1. Ulusal Ergonomi Kongresi, MPM Yayını No: 372, Ankara.FERGUSON, E. (1998). “Hypochondriacal Concerns, Symptom Reporting And Secondary Gain Mechanisms”, Br J Med Psychol, 71, 281-95.FISBAIN, D.A. (1994). “Secondary Gain Concept. Definition, Problems And Its Abuse In Medical Practice”, APS Journal, 3, 264-273. Fisbain, D.A. (1995). Secondary gain concept: A review of the scientific evidence. Clin J Pain, 11, 6-21.GENÇOĞLU, Ü. ve GÜCENME Y. (2011). İşletme Etiği, Beta Yayıncılık, İstanbul.GÖRAL Ramazan ve KARA, Z. (2013). Belge ve Arşiv Yönetimi, Yüce Medya Yayınları, Konya, 2013.GÖRAL, R. (2002). Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri, Mikro Yayınları, Ankara.GÜRBÜZ, S. ve ŞAHİN, F. (2016). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (3. Baskı), Seçkin, Ankara.GÜREDİN, E. (1997). “Denetçinin Meslek Ahlakı, Standartlar ve Uygulamadan Örnekler”, 3.Türkiye Muhasebe Denetimi Sempozyumu, Alanya.HICKS, Charles B. and Place, Irene (1963). Office Management, Second Edition, Allyn and Bacon, Inc., Boston.http://www.muhasebetr.com/yazarlarimiz/suleyman/001/, Muhasebe Mesleğinde Etikle İlgili Düzenlemeler, 26.05.2015.IFAC (International Federation of Accountants); Prequalification Education Assesment of Profession and kEzperience Requirements of Professional Accountant, 1995.ILICAK, Ş. (1988). Ergonomi Önemi ve İşçi Sağlığı İçindeki Yeri, 1. UEK MPM Yayını, No: 372, Ankara.IMHOFF, A. (2003). “Accounting Quality, Auditing and Corporate Governance”, Accounting Quality, Accounting Horizons, vol. 17. No.1,117-128.KESER, A. (2006). “Çağrı Merkezi Çalışanlarında İş Yükü Düzeyi İle İş Doyumu İlişkisinin Araştırılması”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11, 100-119.KWAN, O. VE FRIEL, J. (2002). “Clinical Relevance Of The Sick Role And Secondary Gain In The Treatment Of Disability Syndromes”, Medical Hypotheses, 59(2), 129–134.Maşrap, B. (1996). “Muhasebe Mesleği, Fonksiyonları ve Meslek Mensuplarının Nitelikleri”, Yaklaşım Dergisi, Yıl: 4, Sayı: 37, ss. 119-123.ÖZTOP, P. (2005). Dizosteoartritli Hastalarda Ağrı, Özürlülük ve Depresyon Arasındaki İlişki, Yayımlanmamış Uzmanlık Tezi. Başkent Üniversitesi Tıp Fakültesi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı, Ankara.ÖZTÜRK, V., ÇİL KOÇYİĞİT, S. VE ÇINA BAL, E. (2011). “Muhasebe Meslek Mensuplarının Mesleki Tükenmişlik Düzeyleri İle İşe Bağlılık Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Ankara İli Örneği”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 12(1), 84-98.SCHİLTENWOLF, M. & HENNNİNGSEN, P. (2008). “Muskuloskeletal Ağrılar, Biyopsikososyal Yaklaşımla Tanı Ve Tedavi”, [Çevrim-içi: http://www.deomed.com/upload/pdfs/978-975 -8882-27-4_pp_19-31.pdf,2008], Erişim Tarihi: 12.11.2009.SEKARAN, U. (1992). Research Methods for Business, Canada: John Wiley ve Sons, Inc.SOYLU, K. (2014). Genel Muhasebe. Seçkin Yayınevi. 5. Baskı, Ankara.ŞENCAN, H. (2005). Sosyal Ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenilirlik Ve Geçerlilik, Seçkin Yayıncılık.ŞENEL, C. (2008). “Sekonder Kazançlar, Aktüel Psikoloji, [http://www.aktuelpsikoloji.com/sekonder-kazanclar-427yy.htm], Erişim Tarihi: 09.01.2011.TÜRKER, T., KOÇAK, N., “İstanbulluoğlu, H., Yıldırım, A.O., Kır, T., Açıkel, C. ve Kılıç, S. (2011). Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Spor Yapma Alışkanlıkları ve Spor Yaralanmalarının Değerlendirilmesi”, Gülhane Tıp Dergisi, 53, 94-98.VANEGMOND, J. (2003). “The Multiple Meanings Of Secondary Gain. The American Journal Of Phsicoanalysis”, 63(2), 137-147. VAN EGMOND, J., KUMMELİNG, I. & BALKOM, T. (2005). “Secondary gain as hidden motive forgetting psychiatric treatment”, European Psychiatry, 20, 416-421.YILDIRIM, O., TEKTÜFEKÇİ, F. VE ÇUKACI, Y.C. (2004). “Modern Toplum Hastalığı: Stres ve Muhasebe Meslek Elemanı Üzerindeki Etkileri”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(2), 1-20.ZAİF, F. ve AYANOĞLU, Y. (2007). “Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Arttırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye’de Bir İnceleme”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9 (1), 115-136.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Finans
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALELERİ
Yazarlar

Cuma ERCAN 0000-0001-7440-740X

Bekir DEĞİRMENCİ 0000-0001-5236-5245

Yayımlanma Tarihi 28 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA ERCAN, C., & DEĞİRMENCİ, B. (2019). ÖN LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 11(21), 613-624. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.596501
AMA ERCAN C, DEĞİRMENCİ B. ÖN LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). Kasım 2019;11(21):613-624. doi:10.20990/kilisiibfakademik.596501
Chicago ERCAN, Cuma, ve Bekir DEĞİRMENCİ. “ÖN LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 11, sy. 21 (Kasım 2019): 613-24. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.596501.
EndNote ERCAN C, DEĞİRMENCİ B (01 Kasım 2019) ÖN LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 11 21 613–624.
IEEE C. ERCAN ve B. DEĞİRMENCİ, “ÖN LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ”, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), c. 11, sy. 21, ss. 613–624, 2019, doi: 10.20990/kilisiibfakademik.596501.
ISNAD ERCAN, Cuma - DEĞİRMENCİ, Bekir. “ÖN LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ”. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 11/21 (Kasım 2019), 613-624. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.596501.
JAMA ERCAN C, DEĞİRMENCİ B. ÖN LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2019;11:613–624.
MLA ERCAN, Cuma ve Bekir DEĞİRMENCİ. “ÖN LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), c. 11, sy. 21, 2019, ss. 613-24, doi:10.20990/kilisiibfakademik.596501.
Vancouver ERCAN C, DEĞİRMENCİ B. ÖN LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2019;11(21):613-24.