Amaç: Bu çalışmanın amacı İznik meslek yüksekokulu turist rehberliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik bakış açılarının belirlenmesidir.
Tasarım/Yöntem: Saha araştırmasında yöntem olarak yarı yapılandırılmış mülakat tekniği ve tesadüfi olmayan örneklem yöntemi kullanılmıştır. Görüşmeler sonrası formlardan elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur.
Bulgular: Yapılan içerik analizi sonucunda öğrencilerin %52’sinin uzaktan eğitimi olumsuz olarak değerlendirdikleri belirlenmiştir. Öğrencilerin, birebir eğitim ve sınıf ortamının olmaması, iletişim kurulamaması, internet sorunları, bilgisayar gibi teknik araç eksikliği gibi nedenlerle uzaktan eğitimi olumsuz olarak değerlendirdikleri belirlenmiştir. Turist rehberliği öğrencilerinin ders çalışmaya isteksiz oldukları, odaklanamadıkları, derslerden ve okuldan uzaklaştıkları da çalışma sonucunda tespit edilmiştir. Öğrencilerin %6’sı rahat ve konforlu bir ortam olması, kolay, ulaşılabilir ve zamanın etkin kullanılması gibi nedenlerden dolayı uzaktan eğitimi olumlu olarak değerlendirmişlerdir.
Sınırlılıklar: Örneklemin sadece İznik MYO turist rehberliği öğrencilerinden oluşması ve pandemi nedeniyle saha araştırmasının online yapılması araştırmanın sınırlılığıdır.
Özgünlük/Değer: Çalışma COVID-19 Pandemi sürecinde, uzaktan eğitimde yaşanan fırsat ve sıkıntıların neler olduğunun saptanması ve bu yönde gerekli olan çalışmaların yapılması açısından önem arz etmektedir. Yapılan yazın taramasında bu doğrultuda yapılan kısıtlı çalışmaya rastlanmıştır.
Purpose: This study aims to determine the opinions of tourist guidance students, who are used to formal education, about distance education.
Design/Methodology: Semi-structured interview method and nonrandom sampling method were used in the study. The data obtained from the forms after the interviews were subjected to content analysis.
Findings: As a result of the content analysis, it was seen that 52% of the students evaluated distance education negatively. Examining the reasons why they were evaluated negatively, these reasons have been found to be: lack of face-to-face or one-to-one education and/or classroom environment, technical troubles such as internet and connection and/or lack of technical equipment such as computer, failure to make contact with, and failure to understand and to learn the lecture. The students stated that they were unwilling to study and always procrastinated their studies, could not focus on the lectures, could not use their time well and that they digressed from both lectures and school. Only 6% of the participants evaluated the distance education process positively. The students defined distance education as a system that offers a comfortable environment is easily accessible and allows much more effective use of time.
Limitations: The limitation of the study is that the sample consists of only İznik Vocational School tourist guidance students and online field research due to the pandemic.
Originality/Value: The study is important in terms of determining the opportunities and difficulties experienced in distance education during the COVID-19 Pandemic process and making improvements in this direction. A limited number of studies in this direction were found in the literature review.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çalışma Ekonomisi |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 13 Sayı: 25 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.