Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İznik Meslek Yüksekokulu Turist Rehberliği Bölümü Öğrencilerinin COVID-19 Nedeni ile Uzaktan Yapılan Eğitime Bakış Açıları

Yıl 2021, Cilt: 13 Sayı: 25, 539 - 550, 28.11.2021
https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.869875

Öz

Amaç: Bu çalışmanın amacı İznik meslek yüksekokulu turist rehberliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik bakış açılarının belirlenmesidir.
Tasarım/Yöntem: Saha araştırmasında yöntem olarak yarı yapılandırılmış mülakat tekniği ve tesadüfi olmayan örneklem yöntemi kullanılmıştır. Görüşmeler sonrası formlardan elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur.
Bulgular: Yapılan içerik analizi sonucunda öğrencilerin %52’sinin uzaktan eğitimi olumsuz olarak değerlendirdikleri belirlenmiştir. Öğrencilerin, birebir eğitim ve sınıf ortamının olmaması, iletişim kurulamaması, internet sorunları, bilgisayar gibi teknik araç eksikliği gibi nedenlerle uzaktan eğitimi olumsuz olarak değerlendirdikleri belirlenmiştir. Turist rehberliği öğrencilerinin ders çalışmaya isteksiz oldukları, odaklanamadıkları, derslerden ve okuldan uzaklaştıkları da çalışma sonucunda tespit edilmiştir. Öğrencilerin %6’sı rahat ve konforlu bir ortam olması, kolay, ulaşılabilir ve zamanın etkin kullanılması gibi nedenlerden dolayı uzaktan eğitimi olumlu olarak değerlendirmişlerdir.
Sınırlılıklar: Örneklemin sadece İznik MYO turist rehberliği öğrencilerinden oluşması ve pandemi nedeniyle saha araştırmasının online yapılması araştırmanın sınırlılığıdır.
Özgünlük/Değer: Çalışma COVID-19 Pandemi sürecinde, uzaktan eğitimde yaşanan fırsat ve sıkıntıların neler olduğunun saptanması ve bu yönde gerekli olan çalışmaların yapılması açısından önem arz etmektedir. Yapılan yazın taramasında bu doğrultuda yapılan kısıtlı çalışmaya rastlanmıştır.

Kaynakça

  • Ağır, F. (2007). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi] Yüksek Öğretim Kurumu Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Akdemir, Ö. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 69-71. https://doi.org/10.5961/jhes.2011.011
  • Al, U., & Madran, O. (2004). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemleri: Sahip olması gereken özellikler ve standartlar. Bilgi Dünyası, 5(2), 259-271. https://doi.org/10.15612/BD.2004.491
  • Aslantaş, T. (2014). Uzaktan eğitim, uzaktan eğitim teknolojileri ve Türkiye’de bir uygulama. 1-62. https://www.tankutaslantas.com/wp-content/uploads/2014/04/Uzaktan-E%C4%9Fitim-Uzaktan-E%C4%9Fitim-Teknolojileri-ve-T%C3%BCrkiyede-bir-Uygulama.pdf
  • Ateş, A., & Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 125-145. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/77108
  • Baturay, M., & Bay, Ö. F. (2009). Uzaktan öğretimi tercih eden öğrencilerin demografik özellikleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (13), 17-26. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/787109
  • Belcheir, M. J., & Cucek, M. (2002). Faculty perceptions of teaching distance education courses. Boise State Üniversitesi. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED480925.pdf
  • Bilgiç, G. H., & Tüzün, H. (2015). Yükseköğretim kurumları web tabanlı uzaktan eğitim programlarında yaşanan sorunlar. AUAd, 1(3), 26‐50. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/35550
  • Birişçi, S. (2013). Video konferans tabanlı uzaktan eğitime ilişkin öğrenci tutumları ve görüşleri. Journal of Instructional Technologies Teacher Education, 2(1), 24-40. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/231299
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. AUAd, 3(2), 85-124. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/403827
  • Bozyel D., & Doğantan E. (2020). Experimental learning methods in distance education: Research on tourism programs. V. Krystev, M. S. Dinu, R. Efe, & E. Atasoy (Eds.), Advances in social science research (pp. 486-499). St. Klıment Ohrıdskı University Press.
  • Coşkun R., Altunışık R., Bayraktoroğlu S., & Yıldırım, E. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı. Sakarya Yayıncılık.
  • Çoban, S. (2013). Uzaktan ve teknoloji destekli eğitimin gelişimi. XVI. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildiri Kitabı.
  • Demir, E. (2014). Uzaktan eğitime genel bir bakış. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 39, 203-212. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/55935
  • Deperlioğlu, Ö., & Yıldırım R. (2009). Mesleki eğitimin uzaktan eğitim ile desteklenmesi ve örnek uygulama. AKÜ Fen Bilimleri Dergisi, 01, 61-70. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/18692
  • Dick, G. N., Case, T. L., & Burns, O. M. (2001). Adopting distance education what do the students think?. Proceeding of the International Academy for Informational Management, 213-225. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED474103.pdf
  • Dinçer, S. (2006). Bilgisayar destekli eğitim ve uzaktan eğitime genel bir bakış. Akademik Bilgi ve İletişim Konferansı, Pamukkale Üniversitesi.
  • Düzakın, E., & Yalçınkaya, S. (2008). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemi ve Çukurova üniversitesi öğretim elemanlarının yatkınlıkları. Journal of the Cukurova University Institute of Social Sciences, 17(1), 225-244. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/50421
  • Ekici, G. (2003). Uzaktan eğitim ortamlarının seçiminde öğrencilerin öğrenme stillerinin önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 48-55. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/87825
  • Erturgut, R. (2008). İnternet temelli uzaktan eğitimin örgütsel, sosyal, pedagojik ve teknolojik bileşenleri. International Journal of Informatics Technologies, 1(2), 79-85. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/75244
  • Eygü, H., & Karaman, S. (2013). Uzaktan eğitim öğrencilerinin memnuniyet algıları üzerine bir araştırma. Sosyal Bilimler, 3(1), 36-59. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/181058
  • Fidan, M. (2016). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ve epistemolojik inançları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 536-550. https://doi.org/10.16986/HUJE.2016016666
  • Horzum, M. B., Özkaya, M., Demirci, M., & Alpaslan, M. (2013). Türkçe uzaktan eğitim araştırmalarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 79-100. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/92208
  • İbicioğlu, H., & Antalyalı, Ö. L. (2005). Uzaktan eğitimin başarısında imkân algı motivasyon ve etkileşim faktörlerinin etkileri: Karşılaştırmalı bir uygulama. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2), 325-338. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/50240
  • İskenderoğlu, M., İskenderoğlu, T. A., & Palancı, M. (2012). Opinion of teaching staff in distance education systems, regarding the assessment and evaluation process. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 4661-4665. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.06.314
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. (Geliştirilmiş 4. Baskı). Pegem Akademi.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Pegem A Yayıncılık.
  • Kırık, A. M. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, 21, 73-94. https://doi.org/10.17829/midr.20142110299
  • Kör, H., Çataloğlu, E., & Erbay, H. (2013). Uzaktan ve örgün eğitimin öğrenci başarısı üzerine etkisinin araştırılması. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(2), 267-279. http://repository.bilkent.edu.tr/bitstream/handle/11693/52110/Investigation_of_the_effects_of_distance_education_and_formal_education_into_student_success.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Odabaş, H. (2003). İnternet tabanlı uzaktan eğitim ve bilgi ve belge yönetimi. Türk Kütüphaneciliği, 17(1), 22-36. http://tk.org.tr/index.php/TK/article/view/167/162
  • Öz Ceviz, N., Tektaş N., Basmacı G., & Tektaş, M. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime bakışı: Türkiye örneği. Ulakbilge, 52, 1322-1335. https://doi.org/10.7816/ulakbilge-08-54-06
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (5), 376-394. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/562769
  • Özer, B. (1990). Uzaktan eğitim sisteminin evrensel yapısı. Kurgu Dergisi, 8, 569-594. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1503899
  • Özköse, H., Arı, S., & Çakır, Ö. (2013). Uzaktan eğitim süreci için SWOT analizi. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 5, 41-55. https://www.researchgate.net/publication/308983166_Uzaktan_Egitim_Sureci_icin_SWOT_Analizi
  • Toker Gökçe, A. (2008). Küreselleşme sürecinde uzaktan eğitim. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (11), 1-12. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/787151
  • Ural, A., & Kılıç, İ. (2011). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi. Detay Yayıncılık.
  • Yalman, M. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin bilgisayar destekli uzaktan eğitim sistemi (moodle) memnuniyet düzeyleri. Electronic Turkish Studies, 8(8), 1395-1406. https://web.s.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=0a1383c8-1b20-470c-a657-cf9bab08edfb%40redis
  • Yalman, M., & Kutluca, T. (2013). Matematik öğretmeni adaylarının bölüm dersleri için kullanılan uzaktan eğitim sistemi hakkındaki yaklaşımları. Dicle University Journal of Ziya Gokalp Education Faculty, 21, 197-203. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/786877
  • Yazıcıoğlu, Y., & Erdoğan, S. (2014). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Detay Yayıncılık.
  • Yıldırım A., & Şimşek H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınları.
  • Yılmaz, E., Mutlu H., Güner, B., Doğanay G., & Yılmaz, D. (2020). Veri algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Palet Yayınları.
  • Yılmaz, G. K., & Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(2), 299-322. https://doi.org/10.16949/turcomat.75936

Attitudes of Tourist Guidance Students towards the Distance Education due to the Covid-19

Yıl 2021, Cilt: 13 Sayı: 25, 539 - 550, 28.11.2021
https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.869875

Öz

Purpose: This study aims to determine the opinions of tourist guidance students, who are used to formal education, about distance education.
Design/Methodology: Semi-structured interview method and nonrandom sampling method were used in the study. The data obtained from the forms after the interviews were subjected to content analysis.
Findings: As a result of the content analysis, it was seen that 52% of the students evaluated distance education negatively. Examining the reasons why they were evaluated negatively, these reasons have been found to be: lack of face-to-face or one-to-one education and/or classroom environment, technical troubles such as internet and connection and/or lack of technical equipment such as computer, failure to make contact with, and failure to understand and to learn the lecture. The students stated that they were unwilling to study and always procrastinated their studies, could not focus on the lectures, could not use their time well and that they digressed from both lectures and school. Only 6% of the participants evaluated the distance education process positively. The students defined distance education as a system that offers a comfortable environment is easily accessible and allows much more effective use of time.
Limitations: The limitation of the study is that the sample consists of only İznik Vocational School tourist guidance students and online field research due to the pandemic.
Originality/Value: The study is important in terms of determining the opportunities and difficulties experienced in distance education during the COVID-19 Pandemic process and making improvements in this direction. A limited number of studies in this direction were found in the literature review.

Kaynakça

  • Ağır, F. (2007). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi] Yüksek Öğretim Kurumu Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Akdemir, Ö. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 69-71. https://doi.org/10.5961/jhes.2011.011
  • Al, U., & Madran, O. (2004). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemleri: Sahip olması gereken özellikler ve standartlar. Bilgi Dünyası, 5(2), 259-271. https://doi.org/10.15612/BD.2004.491
  • Aslantaş, T. (2014). Uzaktan eğitim, uzaktan eğitim teknolojileri ve Türkiye’de bir uygulama. 1-62. https://www.tankutaslantas.com/wp-content/uploads/2014/04/Uzaktan-E%C4%9Fitim-Uzaktan-E%C4%9Fitim-Teknolojileri-ve-T%C3%BCrkiyede-bir-Uygulama.pdf
  • Ateş, A., & Altun, E. (2008). Bilgisayar öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 125-145. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/77108
  • Baturay, M., & Bay, Ö. F. (2009). Uzaktan öğretimi tercih eden öğrencilerin demografik özellikleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (13), 17-26. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/787109
  • Belcheir, M. J., & Cucek, M. (2002). Faculty perceptions of teaching distance education courses. Boise State Üniversitesi. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED480925.pdf
  • Bilgiç, G. H., & Tüzün, H. (2015). Yükseköğretim kurumları web tabanlı uzaktan eğitim programlarında yaşanan sorunlar. AUAd, 1(3), 26‐50. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/35550
  • Birişçi, S. (2013). Video konferans tabanlı uzaktan eğitime ilişkin öğrenci tutumları ve görüşleri. Journal of Instructional Technologies Teacher Education, 2(1), 24-40. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/231299
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. AUAd, 3(2), 85-124. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/403827
  • Bozyel D., & Doğantan E. (2020). Experimental learning methods in distance education: Research on tourism programs. V. Krystev, M. S. Dinu, R. Efe, & E. Atasoy (Eds.), Advances in social science research (pp. 486-499). St. Klıment Ohrıdskı University Press.
  • Coşkun R., Altunışık R., Bayraktoroğlu S., & Yıldırım, E. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı. Sakarya Yayıncılık.
  • Çoban, S. (2013). Uzaktan ve teknoloji destekli eğitimin gelişimi. XVI. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildiri Kitabı.
  • Demir, E. (2014). Uzaktan eğitime genel bir bakış. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 39, 203-212. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/55935
  • Deperlioğlu, Ö., & Yıldırım R. (2009). Mesleki eğitimin uzaktan eğitim ile desteklenmesi ve örnek uygulama. AKÜ Fen Bilimleri Dergisi, 01, 61-70. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/18692
  • Dick, G. N., Case, T. L., & Burns, O. M. (2001). Adopting distance education what do the students think?. Proceeding of the International Academy for Informational Management, 213-225. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED474103.pdf
  • Dinçer, S. (2006). Bilgisayar destekli eğitim ve uzaktan eğitime genel bir bakış. Akademik Bilgi ve İletişim Konferansı, Pamukkale Üniversitesi.
  • Düzakın, E., & Yalçınkaya, S. (2008). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemi ve Çukurova üniversitesi öğretim elemanlarının yatkınlıkları. Journal of the Cukurova University Institute of Social Sciences, 17(1), 225-244. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/50421
  • Ekici, G. (2003). Uzaktan eğitim ortamlarının seçiminde öğrencilerin öğrenme stillerinin önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 48-55. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/87825
  • Erturgut, R. (2008). İnternet temelli uzaktan eğitimin örgütsel, sosyal, pedagojik ve teknolojik bileşenleri. International Journal of Informatics Technologies, 1(2), 79-85. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/75244
  • Eygü, H., & Karaman, S. (2013). Uzaktan eğitim öğrencilerinin memnuniyet algıları üzerine bir araştırma. Sosyal Bilimler, 3(1), 36-59. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/181058
  • Fidan, M. (2016). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ve epistemolojik inançları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 536-550. https://doi.org/10.16986/HUJE.2016016666
  • Horzum, M. B., Özkaya, M., Demirci, M., & Alpaslan, M. (2013). Türkçe uzaktan eğitim araştırmalarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 79-100. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/92208
  • İbicioğlu, H., & Antalyalı, Ö. L. (2005). Uzaktan eğitimin başarısında imkân algı motivasyon ve etkileşim faktörlerinin etkileri: Karşılaştırmalı bir uygulama. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(2), 325-338. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/50240
  • İskenderoğlu, M., İskenderoğlu, T. A., & Palancı, M. (2012). Opinion of teaching staff in distance education systems, regarding the assessment and evaluation process. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 4661-4665. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.06.314
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. (Geliştirilmiş 4. Baskı). Pegem Akademi.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Pegem A Yayıncılık.
  • Kırık, A. M. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, 21, 73-94. https://doi.org/10.17829/midr.20142110299
  • Kör, H., Çataloğlu, E., & Erbay, H. (2013). Uzaktan ve örgün eğitimin öğrenci başarısı üzerine etkisinin araştırılması. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(2), 267-279. http://repository.bilkent.edu.tr/bitstream/handle/11693/52110/Investigation_of_the_effects_of_distance_education_and_formal_education_into_student_success.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Odabaş, H. (2003). İnternet tabanlı uzaktan eğitim ve bilgi ve belge yönetimi. Türk Kütüphaneciliği, 17(1), 22-36. http://tk.org.tr/index.php/TK/article/view/167/162
  • Öz Ceviz, N., Tektaş N., Basmacı G., & Tektaş, M. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime bakışı: Türkiye örneği. Ulakbilge, 52, 1322-1335. https://doi.org/10.7816/ulakbilge-08-54-06
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (5), 376-394. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/562769
  • Özer, B. (1990). Uzaktan eğitim sisteminin evrensel yapısı. Kurgu Dergisi, 8, 569-594. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1503899
  • Özköse, H., Arı, S., & Çakır, Ö. (2013). Uzaktan eğitim süreci için SWOT analizi. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 5, 41-55. https://www.researchgate.net/publication/308983166_Uzaktan_Egitim_Sureci_icin_SWOT_Analizi
  • Toker Gökçe, A. (2008). Küreselleşme sürecinde uzaktan eğitim. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (11), 1-12. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/787151
  • Ural, A., & Kılıç, İ. (2011). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi. Detay Yayıncılık.
  • Yalman, M. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin bilgisayar destekli uzaktan eğitim sistemi (moodle) memnuniyet düzeyleri. Electronic Turkish Studies, 8(8), 1395-1406. https://web.s.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=0a1383c8-1b20-470c-a657-cf9bab08edfb%40redis
  • Yalman, M., & Kutluca, T. (2013). Matematik öğretmeni adaylarının bölüm dersleri için kullanılan uzaktan eğitim sistemi hakkındaki yaklaşımları. Dicle University Journal of Ziya Gokalp Education Faculty, 21, 197-203. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/786877
  • Yazıcıoğlu, Y., & Erdoğan, S. (2014). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Detay Yayıncılık.
  • Yıldırım A., & Şimşek H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınları.
  • Yılmaz, E., Mutlu H., Güner, B., Doğanay G., & Yılmaz, D. (2020). Veri algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. Palet Yayınları.
  • Yılmaz, G. K., & Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(2), 299-322. https://doi.org/10.16949/turcomat.75936
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Çalışma Ekonomisi
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALELERİ
Yazarlar

Ayşen Acun Köksalanlar 0000-0002-9551-0702

Füsun Esenkal Çözeli 0000-0002-9402-1640

Yayımlanma Tarihi 28 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 13 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Acun Köksalanlar, A., & Esenkal Çözeli, F. (2021). İznik Meslek Yüksekokulu Turist Rehberliği Bölümü Öğrencilerinin COVID-19 Nedeni ile Uzaktan Yapılan Eğitime Bakış Açıları. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 13(25), 539-550. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.869875
AMA Acun Köksalanlar A, Esenkal Çözeli F. İznik Meslek Yüksekokulu Turist Rehberliği Bölümü Öğrencilerinin COVID-19 Nedeni ile Uzaktan Yapılan Eğitime Bakış Açıları. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). Kasım 2021;13(25):539-550. doi:10.20990/kilisiibfakademik.869875
Chicago Acun Köksalanlar, Ayşen, ve Füsun Esenkal Çözeli. “İznik Meslek Yüksekokulu Turist Rehberliği Bölümü Öğrencilerinin COVID-19 Nedeni Ile Uzaktan Yapılan Eğitime Bakış Açıları”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 13, sy. 25 (Kasım 2021): 539-50. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.869875.
EndNote Acun Köksalanlar A, Esenkal Çözeli F (01 Kasım 2021) İznik Meslek Yüksekokulu Turist Rehberliği Bölümü Öğrencilerinin COVID-19 Nedeni ile Uzaktan Yapılan Eğitime Bakış Açıları. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 13 25 539–550.
IEEE A. Acun Köksalanlar ve F. Esenkal Çözeli, “İznik Meslek Yüksekokulu Turist Rehberliği Bölümü Öğrencilerinin COVID-19 Nedeni ile Uzaktan Yapılan Eğitime Bakış Açıları”, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), c. 13, sy. 25, ss. 539–550, 2021, doi: 10.20990/kilisiibfakademik.869875.
ISNAD Acun Köksalanlar, Ayşen - Esenkal Çözeli, Füsun. “İznik Meslek Yüksekokulu Turist Rehberliği Bölümü Öğrencilerinin COVID-19 Nedeni Ile Uzaktan Yapılan Eğitime Bakış Açıları”. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 13/25 (Kasım 2021), 539-550. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.869875.
JAMA Acun Köksalanlar A, Esenkal Çözeli F. İznik Meslek Yüksekokulu Turist Rehberliği Bölümü Öğrencilerinin COVID-19 Nedeni ile Uzaktan Yapılan Eğitime Bakış Açıları. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2021;13:539–550.
MLA Acun Köksalanlar, Ayşen ve Füsun Esenkal Çözeli. “İznik Meslek Yüksekokulu Turist Rehberliği Bölümü Öğrencilerinin COVID-19 Nedeni Ile Uzaktan Yapılan Eğitime Bakış Açıları”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), c. 13, sy. 25, 2021, ss. 539-50, doi:10.20990/kilisiibfakademik.869875.
Vancouver Acun Köksalanlar A, Esenkal Çözeli F. İznik Meslek Yüksekokulu Turist Rehberliği Bölümü Öğrencilerinin COVID-19 Nedeni ile Uzaktan Yapılan Eğitime Bakış Açıları. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2021;13(25):539-50.