Girişimcilik, imkân oluşturmak için, ürün veya hizmet elde etmek için yapılan yenilikçi etkinliklerdir. Girişimcilik becerisinin kazandırılmaya çalışıldığı derslerden biri de Sosyal Bilgiler dersidir. Sosyal Bilgiler dersinin öğrenme alanlarından biri, Üretim-Dağıtım-Tüketim öğrenme alanıdır. Ayrıca, bu dersin genel becerileri arasında girişimcilik yer almaktadır. Girişimci öğrenci yetiştirecek olanlar, öğretmenlerdir. Bu yüzden, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin girişimcilik özellikleri önemlidir. Araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin girişimcilik özelliklerini ortaya koymaktır. Araştırma, tarama (survey) yöntemiyle yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2015-16 Eğitim-Öğretim yılında İzmir ilinde görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada, Kuvan (2008) tarafından geliştirilen “Girişimcilik Özellikleri Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek, Likert tipi kullanılarak hazırlanmıştır. Verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Veriler, cinsiyet, çalışılan kurum, kıdem yılı, anne-babanın çalıştığı sektör, yetişme yeri ve öğrenme durumuna göre analiz edildi. Ölçek sonuçlarının istatistiksel olarak değerlendirilmesinde veri setine uygun olarak frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi ve Anova uygulanmıştır.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 11 |