Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DURKHEIM'S MORAL EDUCATION MODEL IN THE COMBATING AGAINST MOBBING

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 5, 37 - 49, 22.12.2017

Öz








Objectives: The purpose of this study is to assess the applicability of Emile Durkheim's Ethics Training Model
in the prevention of the mobbing.


Methods: The data required for the interpretation of the research results were obtained by literature review.
In particular, related to the acquisition of Durkheim's Moral Education by individuals to literature information
has been included.


Results: The need for children to acquire the Moral Education Model of Durkheim is obtained as a precaution
against the gesture, which is also regarded as deprivation of moral principles. The model suggests that the
child must first receive moral education, especially in the habit, and then emphasizes that moral education
should continue with the orientation of the teachers in the school environment. The most important protective
factor in the adoption of moral education which is to be given under a certain discipline is the social support.
In this way, it will increase the chances that children who behave in accordance with ethical principles in
childhood will behave in accordance with the expectations of society in their working life. 




Kaynakça

  • Acat, M. Bahaddin (2015), “Ahlak Eğitiminde Rol Model Referansları”, Eğitim ve Ahlak Şurası, s. 457-478. Aydın, Mehmet Zeki (2015), “Ailede Ahlak Eğitimi”, Eğitim ve Ahlak Şurası, s. 388-411. Beyster, J. Robert (1998), “Ahlakı ve Girişimciliği Pekiştirmek” (Çev. Gündüz Bulut), Rosen, Robert H., İnsan Yönetimi, MESS Yayınları, İstanbul, (318-328). Bilgel, Nazan, Serpil Aytaç ve Nuran Bayram (2006), “Bullying in Turkish white-collar workers”, Occupational Medicine, Sayı: 56, 226-231.

BEZDİRİ İLE MÜCADELEDE DURKHEİM'IN AHLAK EĞİTİMİ MODELİ

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 5, 37 - 49, 22.12.2017

Öz








Amaç: Bu çalışmanın amacını, bezdirinin önlenmesinde Emile Durkheim’in Ahlak Eğitimi Modeli’nin
uygulanabilirliğinin değerlendirilmesi oluşturmaktadır.


Yöntem: Araştırma sonuçlarının yorumlanması için gerekli olan veriler literatür taraması ile elde edilmiştir.
Özellikle Durkheim’in Ahlak Eğitimi Modeli’nin bireylere kazandırılması ile ilgili literatür bilgilerine yer
verilmiştir.


Bulgular: Ahlaki ilkelerden yoksunluk olarak da değerlendirilen bezdirinin önlenmesinde Durkheim’in Ahlak
Eğitimi Modeli’nin çocuklara kazandırılması gerekliliği sonucu elde edilmektedir. Model, çocuğun ilk olarak
özellikle de alışkanlıklar kazandığı ailede ahlaki eğitim alması gerektiğini daha sonra ise okul ortamında
öğretmenlerinin yönlendirmesiyle ahlak eğitiminin devam etmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Belli bir
disiplin altında verilmesi gereken ahlak eğitiminin birey tarafından benimsenmesindeki en önemli koruyucu
etken ise toplumsal destektir. Böylece çocukluk döneminde ahlaki ilkelere uygun davranan çocukların çalışma
hayatında toplumun beklentilerine uygun davranma ihtimali artacaktır. 




Kaynakça

  • Acat, M. Bahaddin (2015), “Ahlak Eğitiminde Rol Model Referansları”, Eğitim ve Ahlak Şurası, s. 457-478. Aydın, Mehmet Zeki (2015), “Ailede Ahlak Eğitimi”, Eğitim ve Ahlak Şurası, s. 388-411. Beyster, J. Robert (1998), “Ahlakı ve Girişimciliği Pekiştirmek” (Çev. Gündüz Bulut), Rosen, Robert H., İnsan Yönetimi, MESS Yayınları, İstanbul, (318-328). Bilgel, Nazan, Serpil Aytaç ve Nuran Bayram (2006), “Bullying in Turkish white-collar workers”, Occupational Medicine, Sayı: 56, 226-231.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ramazan Tiyek

Yayımlanma Tarihi 22 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Tiyek, R. (2017). BEZDİRİ İLE MÜCADELEDE DURKHEİM’IN AHLAK EĞİTİMİ MODELİ. Kırklareli Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(5), 37-49.