BibTex RIS Kaynak Göster

Farklı Üniversitelerin Meslek Yüksekokullarının Etkinlik Düzeylerinin Karşılaştırılması Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2013, Cilt: 2013 Sayı: 2, 67 - 77, 01.06.2013

Öz

Inthepresentstudy, it wasaimedtomeasure of efficiencies of vocationalschools of threedifferentuniversities. Efficiencyanalysiswasperformedusinginputorienteddataenvelopmentanalysis. Inputswereused in thestudywerenumber of departments, number of classrooms, budget (TL), number of academicstaffs, number of administrativestaffs, trainingarea (m2), number of computersusedbyacademicandadministrativestaffsandnumber of students. Andoutputswerenumber of graduatedstudents, averageacademicpoints of graduatedstudentsandnumber of scientificpublication. Researchresultsrevealedthat 67% of vocationalschoolswereefficiency. Vocationalschools, toefficiency, shouldincreasetheoutputsratherthandecrease of theinputs

Kaynakça

  • Abbott, M.,ve Doucouliagos, C., (2003). The efficiency of Australian universities : A data envelopment analysis. Economics of Education Review, 22, 89-97.
  • Atasoy, V., 2011. Mesleki Eğitim, Meslek Yüksekokulları, İKMEP ve Harita Kadastro. TMMOB Harita Ve Kadastro Mühendisleri Odası 13. Türkiye Harita Bilimsel ve Teknik Kurultayı, Nisan 2011, Ankara, 1-8.
  • Babacan, A., Kartal, M., Bircan, H., 2007. Cumhuriyet Üniversitesi’nin Etkinliğinin Kamu Üniversiteleri ile Karşılaştırılması: Bir VZA Tekniği Uygulaması. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 8 (2): 97-114.
  • Bakırcı, F., 2006. Üretimde Etkinlik ve Verimlilik Ölçümü, Veri Zarflama Analizi Teori ve Uygulama. Atlas yayınları no:53, İstanbul.
  • Banker, R.D.,Charnes, A., Cooper, W.W., 1984. Some Models for Estimating Technical and Scale Inefficiencies In Data Envelopment Analysis. Management Science, 30:1078-1092.
  • Charnes, A., Cooper, W.W., Rhodes, E., 1978. of MeasuringtheEfficiency EuropeanJournal of OperationalResearch, 2 :429–444.
  • DecisionMakingUnits.
  • Coelli, T.J., 1996. A Guide to DEAP Version 2.1: A Data Envelopment Analysis (Computer) Program. CEPA Working Paper 96/8, Department of Econometrics, University of New England, Armidale NSW Australia.
  • Coelli, T.,PrasadaRao, D. S., Battese, G. E., 1998. An introduction to efficiency and productivity analysis. Boston: Kluwer Academic.
  • Farrell, M.J., 1957. The measurement of productive efficiency. Journal of Royal Statistical Society, Series A, CXX, Part 3: 253-290.
  • Kuah, C.T., Wong, K.Y., 2011. Efficiency assessment of universities through data envelopment analysis. Procedia Computer Science, 3, 499-506.
  • Kutlar A. Mahmut Kartal., 2004. Cumhuriyet Üniversitesinin Verimlilik Analizi: Fakülte Düzeyinde VZA Yöntemi ile Bir Uygulama. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (8) 2: 49-79.
  • Kutlar, A., Babacan, A., 2008. Türkiye’deki Kamu Üniversitelerinde CCR Etkinliği-Ölçek Etkinliği Analizi: DEA Tekniği Uygulaması. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 15 (1): 148-172.
  • McMillan, M.L.,Debasish D., 1997. The relative efficiencies of Canadian universities: a DEA perspective. Research paper No. 97-4, Department of Economics, University of Alberta.
  • Özcan, A.İ., Anıl, N.K., 2007. Manisa’daki Meslek Yüksekokullarının Verimlilik Ölçümü. Review of Social, Economic& Business Studies, 7 (8): 349-358.
  • Scheel, H., 2000. Efficiency Measurement System Versin 1.3. (available at: http://www.wiso.uni-dortmund. de/lsfg/or/scheel/ems)
  • Tomkins, C. and R. Gren., 1988. An Experiment in theUse of Data Envelopment Analysis forEvaluatingtheEfficiency of UK UniversityDepartments of Accounting. Financial Accountabilityand Management 4: 147- 64.

Farklı Üniversitelerin Meslek Yüksekokullarının Etkinlik Düzeylerinin Karşılaştırılması Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2013, Cilt: 2013 Sayı: 2, 67 - 77, 01.06.2013

Öz

Araştırmada, üç farklı üniversiteye bağlı Meslek yüksekokullarında etkinliklerin ölçülmesi amaçlanmıştır. Etkinlik analizi, girdiye yönelik Veri Zarflama Yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın girdileri, program sayısı, derslik sayısı, bütçe (TL), öğretim elemanı sayısı, eğitim alanı (m2), idari personel sayısı, öğretim elemanlarına ait bilgisayar sayısı, öğrencilere ait bilgisayar sayısı ve kayıtlı öğrenci sayısıdır. Çıktıları ise mezun öğrenci sayıları, öğrencilerin mezuniyet not ortalaması ve öğretim elemanları tarafından yapılan bilimsel makale sayısıdır. Araştırma sonuçları MYO’ların %67’sinin etkin çalıştıklarını ortaya koymuştur. MYO’lar etkinlik sağlamak için girdi azaltmak yerine çıktıları arttırmalıdırlar

Kaynakça

  • Abbott, M.,ve Doucouliagos, C., (2003). The efficiency of Australian universities : A data envelopment analysis. Economics of Education Review, 22, 89-97.
  • Atasoy, V., 2011. Mesleki Eğitim, Meslek Yüksekokulları, İKMEP ve Harita Kadastro. TMMOB Harita Ve Kadastro Mühendisleri Odası 13. Türkiye Harita Bilimsel ve Teknik Kurultayı, Nisan 2011, Ankara, 1-8.
  • Babacan, A., Kartal, M., Bircan, H., 2007. Cumhuriyet Üniversitesi’nin Etkinliğinin Kamu Üniversiteleri ile Karşılaştırılması: Bir VZA Tekniği Uygulaması. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 8 (2): 97-114.
  • Bakırcı, F., 2006. Üretimde Etkinlik ve Verimlilik Ölçümü, Veri Zarflama Analizi Teori ve Uygulama. Atlas yayınları no:53, İstanbul.
  • Banker, R.D.,Charnes, A., Cooper, W.W., 1984. Some Models for Estimating Technical and Scale Inefficiencies In Data Envelopment Analysis. Management Science, 30:1078-1092.
  • Charnes, A., Cooper, W.W., Rhodes, E., 1978. of MeasuringtheEfficiency EuropeanJournal of OperationalResearch, 2 :429–444.
  • DecisionMakingUnits.
  • Coelli, T.J., 1996. A Guide to DEAP Version 2.1: A Data Envelopment Analysis (Computer) Program. CEPA Working Paper 96/8, Department of Econometrics, University of New England, Armidale NSW Australia.
  • Coelli, T.,PrasadaRao, D. S., Battese, G. E., 1998. An introduction to efficiency and productivity analysis. Boston: Kluwer Academic.
  • Farrell, M.J., 1957. The measurement of productive efficiency. Journal of Royal Statistical Society, Series A, CXX, Part 3: 253-290.
  • Kuah, C.T., Wong, K.Y., 2011. Efficiency assessment of universities through data envelopment analysis. Procedia Computer Science, 3, 499-506.
  • Kutlar A. Mahmut Kartal., 2004. Cumhuriyet Üniversitesinin Verimlilik Analizi: Fakülte Düzeyinde VZA Yöntemi ile Bir Uygulama. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (8) 2: 49-79.
  • Kutlar, A., Babacan, A., 2008. Türkiye’deki Kamu Üniversitelerinde CCR Etkinliği-Ölçek Etkinliği Analizi: DEA Tekniği Uygulaması. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 15 (1): 148-172.
  • McMillan, M.L.,Debasish D., 1997. The relative efficiencies of Canadian universities: a DEA perspective. Research paper No. 97-4, Department of Economics, University of Alberta.
  • Özcan, A.İ., Anıl, N.K., 2007. Manisa’daki Meslek Yüksekokullarının Verimlilik Ölçümü. Review of Social, Economic& Business Studies, 7 (8): 349-358.
  • Scheel, H., 2000. Efficiency Measurement System Versin 1.3. (available at: http://www.wiso.uni-dortmund. de/lsfg/or/scheel/ems)
  • Tomkins, C. and R. Gren., 1988. An Experiment in theUse of Data Envelopment Analysis forEvaluatingtheEfficiency of UK UniversityDepartments of Accounting. Financial Accountabilityand Management 4: 147- 64.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Orhan Gündüz Bu kişi benim

Vedat Ceyhan Bu kişi benim

Kemal Esengün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 2013 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gündüz, O., Ceyhan, V., & Esengün, K. (2013). Farklı Üniversitelerin Meslek Yüksekokullarının Etkinlik Düzeylerinin Karşılaştırılması Üzerine Bir Araştırma. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2013(2), 67-77.

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305