Ülkemizde yükseköğretimde Muhasebe ve Finansman temelli dersler
Önlisans seviyesindeki eğitim birimleri olan Meslek Yüksekokullarında
temel seviyelerde de olsa verilmektedir. Akademik anlamda ileri seviye
muhasebe ve finans dersleri ise kısmen lisans ve özellikle lisansüstü eğitim
programlarında gösterilmektedir.
Bu çalışmanın konusu Önlisans eğitim birimleri ve buralarda verilen
derslerin içeriğine yönelik bir uygulamadır. Hedeflenmiş olan eğitim birimi
Önlisans seviyesidir. Piyasaya yönelik iş ve insan gücü yetiştirmeye yönelik
olarak açılan Meslek Yüksekokullarında verilen Muhasebe Finansman
Anabilim Dalı derslerinin veriliş ve algılanış durumlarını ölçmeye yönelik
olarak böyle bir araştırmaya başvurulmuştur.
Meslek Yüksekokulları ara eleman yetiştirmeyi amaçladığı için Anabilim
Dalımızın spesifik dersleri dışında ana dersler ağırlıklı olarak gösterilmekte
ve bu derslerde temel seviyede verilmektedir. Meslek Yüksekokulları
müfredatında verilmesi öngörülen ve verilen Muhasebe Finansman
Anabilim Dalı dersleri; Genel Muhasebe, Şirketler Muhasebesi, Envanter ve
Bilânço, Muhasebe Denetimi, Finansal Yönetim, Yönetim Muhasebesi,
Maliyet Muhasebesi, Türk Vergi Sistemi, Finansal Tablolar Analizi gibi
derslerdir ve araştırmamızda da bu dersler veri olarak soru grupları
içerisinde yer almıştır.
Bu çalışma ile Muhasebe ve Finansman Anabilim Dalı temelli derslere
ilişkin anlatım, anlama, başarı seviyesi ve olması gerekenler üzerine
akademik anlamda bir değerlendirme ve durum tespiti yapabilmektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 2007 Sayı: 3 |