BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENEN ORGANİZASYON YAKLAŞIMI ve KONYA'DAKİ BANKA ORGANİZASYONLARINDA AMPİRİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2006, Cilt: 2006 Sayı: 2, 43 - 57, 01.06.2006

Öz

Kaynakça

  • Argyris, Chris and Schön, D., Organizational Learning: A Theory of Action Perspektive. Addison-Wesley-1978,
  • Braham, Barbara J.; Öğrenen Bir Organizasyon Yaratmak, Çev. Ali Tekcan, Rota Yay.1.b., İstanbul, 1998
  • Callahan, Jamie L. And Martin, Dorian; “The Spectrum of School- University Partnerships: A typology of Organizational Learning Systems”, Teaching And Teacher Education,23(2007)136-145.
  • Dixon, Nancy, The Organizational Learning Cycle, London: McGraw Hill,1994
  • Espejo Raul, Schuhmann Werner, Schwanninger Markus, Organizational Transformation and Learning, Chichester: john Wiley and Sons Ltd., 1997
  • Fiol, C. Marlene and Marjorie, A. Lyles, “Organizational Learning”, Academy of Management Review, vol: 10, no:4, 1985
  • Garvin, David, “Building a Learning Organization”, Harvard Business Review, July- August 1993.
  • Gorelick, Carol, “Organizational learning vs The Learning Organization: A Conversitaion with a Practitioner”, The Learning Organization; 2005;12,4; ABI/INFORM Global
  • Koçel, Tamer İşletme Yöneticiliği, Beta Yay., 7.baskı, İstanbul-1999
  • Panayides, Photis M. “The İmpact of Organizational Learning on relationship orientation, Logistics Service Effectiveness and Performance” ,Industrial Marketing Management 36(2007)68-80
  • Senge, Peter, Beşinci Disiplin, Çev. Ayşegül İldeniz ve Ahmet Doğukan, Yapı Kredi yay, 3.baskı. İstanbul-1997
  • Yazıcı, Selim, Öğrenen Organizasyonlar, Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2001

ÖĞRENEN ORGANİZASYON YAKLAŞIMI ve KONYA'DAKİ BANKA ORGANİZASYONLARINDA AMPİRİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2006, Cilt: 2006 Sayı: 2, 43 - 57, 01.06.2006

Öz

İçinde bulunduğumuz yüzyılda ve gelecekte; başarıyı yakalayacak organizasyonlar, kolay ve en hızlı öğrenenler olacaktır. Bu dönemde, organizasyonlar hâlihazırda var olan bilgi ve deneyiminin ilerideki yıllarda da işine yarayacağını beklememelidir. Bilgi ve teknoloji böylesine hızlı ilerlerken, hız kazanmak için tek çözüm yolu, öğrenme ihtiyacını belirleyebilmek ve sonra da hızlı ve etkili bir şekilde öğrenmeyi başarmaya çalışmaktır. Öğrenme yapı ve kapasiteni geliştirip, hızlı gelişmelere ve yeniliklere ayak uydurabilmek, başarılı organizasyonların temel özellikleri arasında sayılacaktır. Sıradan organizasyonlar ile başarılı organizasyonları birbirinden ayıran fark, başarılı organizasyonların sahip oldukları öğrenme hız ve kapasitesi olacaktır. Yapılan araştırmada Konya’daki banka işletmelerinin kurumsal nitelikte olmasa da önemli ölçüde öğrenen organizasyon olma niteliği kazandığı ve bu konuda ciddi çaba harcadığı görülmüştür

Kaynakça

  • Argyris, Chris and Schön, D., Organizational Learning: A Theory of Action Perspektive. Addison-Wesley-1978,
  • Braham, Barbara J.; Öğrenen Bir Organizasyon Yaratmak, Çev. Ali Tekcan, Rota Yay.1.b., İstanbul, 1998
  • Callahan, Jamie L. And Martin, Dorian; “The Spectrum of School- University Partnerships: A typology of Organizational Learning Systems”, Teaching And Teacher Education,23(2007)136-145.
  • Dixon, Nancy, The Organizational Learning Cycle, London: McGraw Hill,1994
  • Espejo Raul, Schuhmann Werner, Schwanninger Markus, Organizational Transformation and Learning, Chichester: john Wiley and Sons Ltd., 1997
  • Fiol, C. Marlene and Marjorie, A. Lyles, “Organizational Learning”, Academy of Management Review, vol: 10, no:4, 1985
  • Garvin, David, “Building a Learning Organization”, Harvard Business Review, July- August 1993.
  • Gorelick, Carol, “Organizational learning vs The Learning Organization: A Conversitaion with a Practitioner”, The Learning Organization; 2005;12,4; ABI/INFORM Global
  • Koçel, Tamer İşletme Yöneticiliği, Beta Yay., 7.baskı, İstanbul-1999
  • Panayides, Photis M. “The İmpact of Organizational Learning on relationship orientation, Logistics Service Effectiveness and Performance” ,Industrial Marketing Management 36(2007)68-80
  • Senge, Peter, Beşinci Disiplin, Çev. Ayşegül İldeniz ve Ahmet Doğukan, Yapı Kredi yay, 3.baskı. İstanbul-1997
  • Yazıcı, Selim, Öğrenen Organizasyonlar, Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2001
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Diken Yunus Emre Öztürk Gürbüz Çoban Bu kişi benim

Ahmet Diken Bu kişi benim

Yunus Emre Öztürk Bu kişi benim

Gürbüz Çoban Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 2006 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çoban, A. D. Y. E. Ö. G., Diken, A., Öztürk, Y. E., Çoban, G. (2006). ÖĞRENEN ORGANİZASYON YAKLAŞIMI ve KONYA’DAKİ BANKA ORGANİZASYONLARINDA AMPİRİK BİR ARAŞTIRMA. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2006(2), 43-57.

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305