With the rapid expansion of the internet corporate websites are becoming
an important tool of communication with target markets. The target markets of
the hotels goes beyond the borders of the country and can be anywhere in the
world. Effective use of the corporate web sites is an important factor that
affects the success of hotel enterprises in the competitive environment. In
this context, the main purpose of this study is to evaluate hotels’ web sites
in Bishkek and to reveal the situation in terms of characteristics that should
be in their web pages. A total of 30 hotel websites have been reviewed. Data
was obtained from hotel web sites using an evaluation form. Percentage and
frequency techniques were applied to analyze the data and results are given by
hotel types (three or four stars). According to the results, it was found that
hotels’ web sites are not sufficient in terms of required features and both
three and four star hotels demonstrate same performance. In particular, it can
be said that the hotel web sites are very poor in terms of information about
the destination. Hotels should benefit from the results of academics studies
and, if necessary, to conduct their own researches in order to have an
effective web sites.
İnternetin
hızla yaygınlaşması ile birlikte işletmelerin kurumsal web siteleri hedef
pazarlarla iletişim kurmada önemli araç haline gelmiştir. Otel işletmelerinin
hedef pazarları ülke sınırları dışına çıkmakta ve dünyanın her bir yanından
olabilmektedir. Web sitelerinin etkin kullanımı otel işletmelerinin rekabet
ortamındaki başarısını etkileyen önemli bir faktör olarak karşımıza
çıkmaktadır. Bu bağlamda, çalışmanın temel amacı Bişkek şehrindeki otel
işletmelerinin web sitelerini değerlendirmek ve olması gereken özellikler
bakımından durumunu ortaya koymaktır. Araştırmada toplam 30 otelin web sitesi
incelenmiştir. Verilerin toplanmasında altı boyuttan oluşan bir değerlendirme
formu kullanılmış ve her bir otelin web sitesi bir kez ziyaret edilerek
gerçekleştirilmiştir. Toplanan veriler otellerin türüne (üç veya dört yıldızlı)
göre yüzde ve frekans teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma
sonuçlarına göre, otellerin web sitelerinde olması gereken tüm özelliklerin
yeterli düzeyde olmadığı ve bu durumun otel türüne göre değişmediği ortaya
çıkmıştır. Özellikle, otelin bulunduğu bölge veya şehir hakkında bilgiler
konusunda Bişkek’teki otellerin web sitelerinin çok zayıf oldukları
söylenebilir. Sektördeki işletmelerin web sitelerini etkin bir şekilde
kullanabilmeleri için bu tür araştırmalardan yararlanmaları, gerekirse kendi
araştırmalarını gerçekleştirmeleri önerilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 37 |