Non-Governmental Organizations (NGOs) carry out various political communication activities in line with their purpose of existence, to be on the public agenda or to create new agendas for the interests of their members. For this purpose, NGOs use various information tools in accordance with the agenda setting theory. While media, internet and especially social media are important in agenda management of NGOs in terms of political communication, they can directly create the agenda thanks to Agenda 21, Local Agenda 21 or City Councils. On the other hand, NGOs can be successful or unsuccessful in terms of agenda setting and agenda management depending on the type and variety of political communication tools they prefer. In the framework of agenda setting theory, NGOs use of media, especially internet and social media, can make them more successful in agenda management in the context of political communication. NGOs with millions of members and supporters have always attracted the attention and interest of political actors, especially during election periods. In this context, political actors include NGOs in their political communication practices. NGOs can also create and manage agendas in favor of the political actors they will support.
Non-Governmental Organization Political Communication Agenda Setting Theory Agenda 21 Local Agenda 21 City Council
Sivil Toplum Kuruluşları (STK) varoluş amaçları doğrultusunda, üyelerinin çıkarlarına yönelik kamuoyu gündeminde yer almak veya yeni gündemler oluşturmak için çeşitli siyasal iletişim faaliyetleri yürütmektedirler. STK’lar bu amaçla gündem belirleme kuramına bağlı olarak, çeşitli enformasyon araçlarını kullanmaktadırlar. STK’ların siyasal iletişim açısından gündem yönetimlerinde medya, internet ve özellikle sosyal medya önemli bir konumdayken, Gündem 21, Yerel Gündem 21 veya Kent Konseyleri sayesinde ise doğrudan gündem oluşturabilmektedirler. Diğer yandan STK’lar da gündem belirleme ve gündem yönetimi konusunda, tercih ettikleri siyasal iletişim araçlarının türü ile çeşidine göre başarılı ya da başarısız olabilmektedirler. STK’ların gündem oluşturma kuramı çerçevesinde, medyayı özellikle internet ve sosyal medyayı kullanması ise onları siyasal iletişim bağlamında gündem yönetimi konusunda daha başarılı yapabilmektedir. Üye sayısı ve destekçisi milyonları bulan STK’lar ise özellikle seçim dönemlerinde siyasi aktörlerin her zaman dikkati ve ilgisini çekmiştir. Bu bağlamda siyasi aktörler siyasal iletişim uygulamalarına STK’ları dahil etmektedirler. STK’larda destekleyecekleri siyasi aktörlerin lehine gündem oluşturup, bu gündemleri yönetebilmektedirler.
Siyasal İletişim Sivil Toplum Kuruluşu Gündem Belirleme Kuramı Gündem 21 Yerel Gündem 21 Kent Konseyi
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Siyasal İletişim |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 29 Nisan 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2024 |
| Kabul Tarihi | 17 Mart 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 27 Sayı: 48 |