In this research, various definitions of noise are chronologically compiled and evaluated, particularly within the framework of music sciences. The study explores how different authors conceive of noise, emphasizing the consistency and uniqueness of each author’s approach within their disciplinary paradigm. The thought sequence formed by these approaches demonstrates that defining noise is a complex issue. The authors highlight factors complicating noise definition, such as the subjectivity of the perception of noise, the impact of evolving technology, practices of modern daily life, cultural elements, and the lack of interdisciplinary perspectives. Furthermore, this research sheds light on how the boundaries between noise and music have blurred over time, how noise has entered the domain of music, and even the concept of ’noise music’ emerging through the direct musicalization of noise. The compiled definitions in the study reveal the versatility and flexibility of the concept of noise, even within a limited scope. Thus, the multifaceted nature of noise thinking in the field is uncovered, and the reflection of the relationship between noise and music in the literature is evaluated.
Gürültüye getirilmiş olan çeşitli tanımların kronolojik şekilde derlendiği ve değerlendirildiği bu araştırmada, özellikle müzik bilimleri çerçevesinde çalışmalarda bulunmuş yazarların gürültüyü nasıl düşündüğü irdelenmiştir. Her bir yazarın kendi disipliner paradigması içerisinde tutarlılık ve özgünlük taşıdığı görülen yaklaşımlarıyla oluşan düşünce dizisi göstermiştir ki, gürültünün tanımlanması çetrefilli bir meseledir. Farklı yazarlar, gürültüyü tanımlamakta güçlüğe sebep olan etmenler arasında gürültünün algılanması sürecinin öznelliğini, gelişen teknolojinin etkisini, modern gündelik yaşam pratiklerini, kültür unsurunu ve disiplinlerarası bakış eksikliğini işaret etmişlerdir. Öte yandan bu araştırma, literatürde zaman içerisinde gürültü ve müzik arasındaki sınırların nasıl eridiğine, gürültünün müziğin alanına nasıl girdiğine ve hatta gürültünün doğrudan müzikleşmesi üzerinden ‘gürültü müziği’ kavramına da ışık tutmaktadır. Araştırmada derlenen tanımlar, gürültünün kısıtlı bir alanda dahi ne denli çok yönlü ve esnek bir kavram olduğunu gözler önüne sermiştir. Böylelikle alandaki gürültü düşüncesinin çok yönlülüğü keşfedilmiş, gürültü ve müzik ilişkisinin literatürdeki yansıması değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müzik (Diğer) |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 19 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |