Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Trends in Research on Writing Informational Texts

Yıl 2023, Sayı: 12, 1170 - 1183, 26.09.2023
https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1343661

Öz

In this research, scientific research on writing informative texts; It is aimed to examine the genre, year, university, research methods, study groups and the type of informative text they deal with. The research was carried out with document analysis, one of the qualitative research methods. The data set of the research consists of 13 theses registered in the National Thesis Center of the Council of Higher Education and 13 scientific research articles determined from the search engines. When the data were analyzed, it was determined that 13 articles, 7 master’s theses and 6 doctoral theses were carried out on the subject. It has been determined that the researches increased after 2017, the most thesis research was conducted at Hacettepe University and Gazi University, the most experimental and survey type, the least case study and document review type of research. When the studies were examined according to the study groups, it was determined that the researches were conducted at secondary school, primary school and undergraduate level, respectively. When the types of informative text writing were examined, it was seen that informative text was written mostly in the description type, while other types were not included enough. Based on these results, it has been evaluated that research on writing informative texts is insufficient, that the road is still at the beginning in this field, and some suggestions have been expressed.

Kaynakça

  • Acar, S. ve Karakuş, N. (2022). Türkçe ve Türk Kültürü 5-8. Seviye Ders Kitaplarındaki Metinlerin Okunabilirlik Yönünden İncelenmesi. Türkiye Eğitim Dergisi, 7(1), 189-203.
  • Aktaş, Ş. ve Gündüz, O. (2005). Yazılı ve Sözlü Anlatım: Kompozisyon Sanatı. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Akyol, H. (2020). Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri (10. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Arı, G. (2008). Öğrencilerin Hikâye Edici Metinlerinin Çözümleyici Puanlama Yönergesine Göre Değerlendirilmesi (6. ve 7. Sınıf Örneği). Doktora Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Ataman, M. (2006). Yaratıcı Drama Sürecinde Yaratıcı Yazma. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 75-88.
  • Baki, Y. (2019). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Yazma Becerilerinin Geliştirilmesinde Dijital Öykülerin Etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 964–995.
  • Berninger, V. W., Vaughn, K., Abbot, R. D., Begay, K., Coleman, K., Curtin, G., Hawkins, J. M., & Graham, S. (2002). Teaching Spelling and Composition Alone and Together: Implications for the Simple View of Writing. Journal of Educational Psychology, 94(2), 291–304.
  • Bilgin, S. (2018). Türkçe Öğretmenlerinin İlköğretim Türkçe (6-8. Sınıflar) Öğretim Programında Yer Alan Yazma Yöntem ve Tekniklerini Uygulama Durumları. Yüksek Lisans Tezi. Mersin: Mersin Üniversitesi.
  • Bowen, G. A. (2009). Document Analysis As a Qualitative Research Method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40.
  • Brindle, M., Graham, S., Harris, K. R., & Hebert, M. (2016). Third and Fourth Grade Teacher’s Classroom Practices in Writing: A National Survey. Reading and Writing, 29(5), 929- 954.
  • Bulut, F. ve Serin, M. K. (2018). İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Hikâye Yazma Becerileri ile Problem Kurma Becerileri Arasındaki İlişki. Eğitim ve Teknoloji, 2(1), 16-28.
  • Can, B. ve Güneş, F. (2017). Öz Düzenlemeli Strateji Geliştirmeye Dayalı Öğretim Modelinin Hikâye Yazma Becerilerini Geliştirmeye Etkisi. International Journal of Language Academy, 5(2).
  • Çifci, M. ve Soyuçok, M. (2021). Türkçe Öğretim Programlarında Hikâye Yazma Öğretimi. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(5), 309-332.
  • Demir, T. (2013). İlköğretim Öğrencilerinin Yaratıcı Yazma Becerileri ile Yazma Özyeterlik Algısı İlişkisi Üzerine Bir Çalışma. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 2(1), 84-114.
  • Demirel, A. (2022). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Gözüyle Yaratıcı Yazma Süreçlerini Olumsuz Etkileyen Etmenler ve Çözüm Önerileri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 11(2), 813-829.
  • Donovan, C. A. (2001). Children’s Development and Control of Written Story and Informational Genres: Insights From One Elementary School. Research in the Teaching of English, 35(3), 394-447.
  • Duke, N. K. (2000). 3.6 Minutes Per Day: The Scarcity of İnformational Texts in First Grade. Reading Research Quarterly, 35(2), 202-224.
  • Eğilmez, N. İ. ve Berber, Z. T. (2017). Ortaokul Beşinci Sınıf Öğrencilerin Hikâye Yazma Becerileri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(2), 165-188.
  • Erbasan, Ö. ve Dedeoğlu, H. (2023). Developing Informational Text Writing Skills of Gifted Students by Leveraging Writing Strategies. Journal of Theoretical Educational Science, 16(3), 641-673.
  • Erdoğan, M. (2018). Yaratıcı Drama Yönteminin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Yaratıcı Yazma Becerilerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi.
  • Eroğlu, A. ve Okur, A. (2022). Dijital Hikâye Anlatımının Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Hikâye Yazma Kaygıları Üzerindeki Etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 51(234), 1529-1552.
  • Fırat, H. (2012). Çocuk Edebiyatının Türkçe Eğitimindeki Yeri: Biyografi Örneği. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (29), 44-56.
  • Gökhan, A. (2010). Altıncı ve Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Yazdığı Hikâye Edici Metinlerin Değerlendirilmesi. Türklük Bilimi Araştırmaları, (27), 43-75.
  • Güneş, F. (2013). Türkçe Öğretimi: Yaklaşımlar ve Modeller. Ankara: Pegem Akademi.
  • Karakoç Öztürk, B. (2012). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Yazma Kaygılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 59-72.
  • Kaya, B. ve Ateş, S. (2016). Üstbilişsel Beceri Odaklı Yazma Süreçlerinin Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Hikâye Yazma Becerisine Etkisi. Eğitim ve Bilim, 41(187).
  • Kaya, E. ve Ekiçi, M. (2015). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Gezi Yazılarından Yararlanma: Gülten Dayıoğlu’nun Gezi Yazıları Örneği. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 19(1), 87-114.
  • Kırmızı, F. S. (2015). Yaratıcı Drama ve Yaratıcı Yazma Uygulamalarının Yaratıcı Yazma Başarısına Etkisi. Eğitim ve Bilim, 40(181).
  • Kletzien, S. B., & Szabo, R. J. (1998, December). Information Text or Narrative Text? Children’s Preferences Revisited. Paper Presented at the Meeting of the National Reading Conference, Austin, TX.
  • Lavelle, E., & Bushrow, K. (2007). Writing Approaches of Graduate Students. Educational Psychology, 27(6), 807-822.
  • MEB (Millî Eğitim Bakanlığı) (2019a). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). MEB.
  • National Center for Education Statistics (NCES) (2011). The Nation’s Report Card: Civics 2010. Institute of Education Sciences. U.S. Department of Education.
  • National Commission on Writing (2003). The Neglected “R”: The Need for a writing Revolution. The report of the National Commission on Writing in America’s Schools and Colleges.
  • National Governors Association Center for Best Practices & Council of Chief State School Officers (2010). Common Core State Standards for English Language Arts. http://www.corestandards.org/assets/CCSSI_ELA%20Standards.pdf
  • Oğuz, B. ve Doğan Kahtalı, B. (2020). Yazma Stratejilerine Yönelik Bir Derleme Çalışması ve Stratejilerin Yazma Kazanımlarıyla İlişkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(14), 119-137.
  • Özcan, S. T. (2014). İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Yazma Motivasyonları ile Hikâye Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi. Doktora tezi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi.
  • Özkan, U. B. (2021). Eğitim Bilimleri Araştırmaları İçin Doküman İnceleme Yöntemi, C. IV. Ankara: Pegem.
  • Pappas, C. C., Varelas, M., Gill, S., Ortiz, I., & Keblawe-Shamah, N. (2009). Multimodal Books in Science-Literacy Units: Language and Visual Images for mMeaning Making. Language Arts, 86(3), 201-217.
  • Sidekli, S. (2014). Metin Öğretimi. M. Yılmaz (Ed.), Yeni Gelişmeler Işığında Türkçe Öğretimi (s. 131-160) içinde. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Slavin, R. E., Lake, C., Inns, A., Baye, A., Dachet, D., & Haslam, J. (2019). A Quantitative Synthesis of Research on Writing Approaches in Years 3 To 13. London: Education Endowment Foundation.
  • Sulak, S. E., Kansızoğlu, H. B. ve Kemiksiz, Ö. (2016). Hikâye Edici Metin Yapısı Öğretiminin 6. Sınıf Öğrencilerinin Yazma Kaygılarına Etkisi. Turkish Studies, 11(9), 741-756.
  • Tavşanlı, Ö. F. (2018). İlkokul Öğrencileri Ne Yazar?: İlkokul Öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarında Metin Türü, Konu ve İçerik Tercihlerinin İncelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(1) , 32-47.
  • Temizkan, M. (2010). Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi. Türklük Bilimi Araştırmaları, (27), 621-643.
  • Türkben, T. ve Karaca, H. (2023). Öykü Temelli Öğrenme Yaklaşımı ile Bütünleştirilmiş Yaratıcı Yazma Uygulamalarının Ortaokul Öğrencilerinin Yazma Tutumlarına ve Yaratıcı Yazma Becerilerinin Gelişimine Etkisi. Eğitim ve Bilim, 48(213).
  • Ungan, S. (2007). Yazma Becerisinin Geliştirilmesi ve Önemi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(23), 461-472.
  • Uysal, H. ve Sidekli, S. (2020). İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Zihin Haritası Yöntemi ile Hikâye Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi. Eğitim ve Bilim, 45(204).
  • Westwood, P. (2008). What Teachers Need to Know About Reading and Writing Difficulties. Aust Council for Ed Research.
  • Yaylı, D. ve Solak, M. (2014). Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında ve Öğretmen Kılavuz Kitaplarında Yer Alan Yazma Etkinliklerine Dair Öğretmen Görüşleri. Turkish Studies, 9(6), 1139-1151.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yopp, R. H., & Yopp, H. K. (2006). Informational Texts as Read-Alouds at School and Home. Journal of literacy Research, 38(1), 37-51

Bilgilendirici Metin Yazma Üzerine Yürütülen Araştırmaların Eğilimleri

Yıl 2023, Sayı: 12, 1170 - 1183, 26.09.2023
https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1343661

Öz

Bu araştırmada bilgilendirici metin yazmayı konu alan bilimsel araştırmalar; tür, yıl, üniversite, araştırma yöntemleri, çalışma grupları ve ele aldıkları bilgilendirici metin türüne göre incelenmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi ile yürütülmüştür. Konuyla ilgili Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’ne kayıtlı 13 tez ve arama motorlarından tespit edilen 13 bilimsel araştırma makalesi araştırmanın veri setini oluşturmaktadır. Veriler analiz edildiğinde konuyla ilgili 13 makale, 7 yüksek lisans tezi ve 6 doktora tezi yürütüldüğü belirlenmiştir. Araştırmaların 2017 yılından sonra artış gösterdiği, en çok tez araştırmasının Hacettepe Üniversitesi ve Gazi Üniversitesi’nde yürütüldüğü, en çok deneysel ve tarama türünde en az durum çalışması ve doküman incelemesi türünde araştırma yapıldığı tespit edilmiştir. Araştırmalar çalışma gruplarına göre incelendiğinde ise sırasıyla ortaokul, ilkokul ve lisans düzeyinde araştırmaların yapıldığı belirlenmiştir. Ele alınan bilgilendirici metin yazma türleri incelendiğinde ise en çok tanımlama türünde bilgilendirici metin yazdırıldığı, diğer türlere yeterince yer verilmediği görülmüştür. Bu sonuçlardan yola çıkılarak bilgilendirici metin yazma üzerine araştırmaların yetersiz olduğu, bu alanda henüz yolun başında olunduğu değerlendirmeleri yapılmış ve bazı öneriler dile getirilmiştir.

Kaynakça

  • Acar, S. ve Karakuş, N. (2022). Türkçe ve Türk Kültürü 5-8. Seviye Ders Kitaplarındaki Metinlerin Okunabilirlik Yönünden İncelenmesi. Türkiye Eğitim Dergisi, 7(1), 189-203.
  • Aktaş, Ş. ve Gündüz, O. (2005). Yazılı ve Sözlü Anlatım: Kompozisyon Sanatı. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Akyol, H. (2020). Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri (10. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Arı, G. (2008). Öğrencilerin Hikâye Edici Metinlerinin Çözümleyici Puanlama Yönergesine Göre Değerlendirilmesi (6. ve 7. Sınıf Örneği). Doktora Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Ataman, M. (2006). Yaratıcı Drama Sürecinde Yaratıcı Yazma. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 75-88.
  • Baki, Y. (2019). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Yazma Becerilerinin Geliştirilmesinde Dijital Öykülerin Etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 964–995.
  • Berninger, V. W., Vaughn, K., Abbot, R. D., Begay, K., Coleman, K., Curtin, G., Hawkins, J. M., & Graham, S. (2002). Teaching Spelling and Composition Alone and Together: Implications for the Simple View of Writing. Journal of Educational Psychology, 94(2), 291–304.
  • Bilgin, S. (2018). Türkçe Öğretmenlerinin İlköğretim Türkçe (6-8. Sınıflar) Öğretim Programında Yer Alan Yazma Yöntem ve Tekniklerini Uygulama Durumları. Yüksek Lisans Tezi. Mersin: Mersin Üniversitesi.
  • Bowen, G. A. (2009). Document Analysis As a Qualitative Research Method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40.
  • Brindle, M., Graham, S., Harris, K. R., & Hebert, M. (2016). Third and Fourth Grade Teacher’s Classroom Practices in Writing: A National Survey. Reading and Writing, 29(5), 929- 954.
  • Bulut, F. ve Serin, M. K. (2018). İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Hikâye Yazma Becerileri ile Problem Kurma Becerileri Arasındaki İlişki. Eğitim ve Teknoloji, 2(1), 16-28.
  • Can, B. ve Güneş, F. (2017). Öz Düzenlemeli Strateji Geliştirmeye Dayalı Öğretim Modelinin Hikâye Yazma Becerilerini Geliştirmeye Etkisi. International Journal of Language Academy, 5(2).
  • Çifci, M. ve Soyuçok, M. (2021). Türkçe Öğretim Programlarında Hikâye Yazma Öğretimi. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(5), 309-332.
  • Demir, T. (2013). İlköğretim Öğrencilerinin Yaratıcı Yazma Becerileri ile Yazma Özyeterlik Algısı İlişkisi Üzerine Bir Çalışma. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 2(1), 84-114.
  • Demirel, A. (2022). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Gözüyle Yaratıcı Yazma Süreçlerini Olumsuz Etkileyen Etmenler ve Çözüm Önerileri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 11(2), 813-829.
  • Donovan, C. A. (2001). Children’s Development and Control of Written Story and Informational Genres: Insights From One Elementary School. Research in the Teaching of English, 35(3), 394-447.
  • Duke, N. K. (2000). 3.6 Minutes Per Day: The Scarcity of İnformational Texts in First Grade. Reading Research Quarterly, 35(2), 202-224.
  • Eğilmez, N. İ. ve Berber, Z. T. (2017). Ortaokul Beşinci Sınıf Öğrencilerin Hikâye Yazma Becerileri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(2), 165-188.
  • Erbasan, Ö. ve Dedeoğlu, H. (2023). Developing Informational Text Writing Skills of Gifted Students by Leveraging Writing Strategies. Journal of Theoretical Educational Science, 16(3), 641-673.
  • Erdoğan, M. (2018). Yaratıcı Drama Yönteminin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Yaratıcı Yazma Becerilerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi.
  • Eroğlu, A. ve Okur, A. (2022). Dijital Hikâye Anlatımının Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Hikâye Yazma Kaygıları Üzerindeki Etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 51(234), 1529-1552.
  • Fırat, H. (2012). Çocuk Edebiyatının Türkçe Eğitimindeki Yeri: Biyografi Örneği. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (29), 44-56.
  • Gökhan, A. (2010). Altıncı ve Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Yazdığı Hikâye Edici Metinlerin Değerlendirilmesi. Türklük Bilimi Araştırmaları, (27), 43-75.
  • Güneş, F. (2013). Türkçe Öğretimi: Yaklaşımlar ve Modeller. Ankara: Pegem Akademi.
  • Karakoç Öztürk, B. (2012). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Yazma Kaygılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 59-72.
  • Kaya, B. ve Ateş, S. (2016). Üstbilişsel Beceri Odaklı Yazma Süreçlerinin Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Hikâye Yazma Becerisine Etkisi. Eğitim ve Bilim, 41(187).
  • Kaya, E. ve Ekiçi, M. (2015). Sosyal Bilgiler Öğretiminde Gezi Yazılarından Yararlanma: Gülten Dayıoğlu’nun Gezi Yazıları Örneği. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 19(1), 87-114.
  • Kırmızı, F. S. (2015). Yaratıcı Drama ve Yaratıcı Yazma Uygulamalarının Yaratıcı Yazma Başarısına Etkisi. Eğitim ve Bilim, 40(181).
  • Kletzien, S. B., & Szabo, R. J. (1998, December). Information Text or Narrative Text? Children’s Preferences Revisited. Paper Presented at the Meeting of the National Reading Conference, Austin, TX.
  • Lavelle, E., & Bushrow, K. (2007). Writing Approaches of Graduate Students. Educational Psychology, 27(6), 807-822.
  • MEB (Millî Eğitim Bakanlığı) (2019a). Türkçe Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). MEB.
  • National Center for Education Statistics (NCES) (2011). The Nation’s Report Card: Civics 2010. Institute of Education Sciences. U.S. Department of Education.
  • National Commission on Writing (2003). The Neglected “R”: The Need for a writing Revolution. The report of the National Commission on Writing in America’s Schools and Colleges.
  • National Governors Association Center for Best Practices & Council of Chief State School Officers (2010). Common Core State Standards for English Language Arts. http://www.corestandards.org/assets/CCSSI_ELA%20Standards.pdf
  • Oğuz, B. ve Doğan Kahtalı, B. (2020). Yazma Stratejilerine Yönelik Bir Derleme Çalışması ve Stratejilerin Yazma Kazanımlarıyla İlişkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(14), 119-137.
  • Özcan, S. T. (2014). İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Yazma Motivasyonları ile Hikâye Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi. Doktora tezi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi.
  • Özkan, U. B. (2021). Eğitim Bilimleri Araştırmaları İçin Doküman İnceleme Yöntemi, C. IV. Ankara: Pegem.
  • Pappas, C. C., Varelas, M., Gill, S., Ortiz, I., & Keblawe-Shamah, N. (2009). Multimodal Books in Science-Literacy Units: Language and Visual Images for mMeaning Making. Language Arts, 86(3), 201-217.
  • Sidekli, S. (2014). Metin Öğretimi. M. Yılmaz (Ed.), Yeni Gelişmeler Işığında Türkçe Öğretimi (s. 131-160) içinde. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Slavin, R. E., Lake, C., Inns, A., Baye, A., Dachet, D., & Haslam, J. (2019). A Quantitative Synthesis of Research on Writing Approaches in Years 3 To 13. London: Education Endowment Foundation.
  • Sulak, S. E., Kansızoğlu, H. B. ve Kemiksiz, Ö. (2016). Hikâye Edici Metin Yapısı Öğretiminin 6. Sınıf Öğrencilerinin Yazma Kaygılarına Etkisi. Turkish Studies, 11(9), 741-756.
  • Tavşanlı, Ö. F. (2018). İlkokul Öğrencileri Ne Yazar?: İlkokul Öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarında Metin Türü, Konu ve İçerik Tercihlerinin İncelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(1) , 32-47.
  • Temizkan, M. (2010). Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi. Türklük Bilimi Araştırmaları, (27), 621-643.
  • Türkben, T. ve Karaca, H. (2023). Öykü Temelli Öğrenme Yaklaşımı ile Bütünleştirilmiş Yaratıcı Yazma Uygulamalarının Ortaokul Öğrencilerinin Yazma Tutumlarına ve Yaratıcı Yazma Becerilerinin Gelişimine Etkisi. Eğitim ve Bilim, 48(213).
  • Ungan, S. (2007). Yazma Becerisinin Geliştirilmesi ve Önemi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(23), 461-472.
  • Uysal, H. ve Sidekli, S. (2020). İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Zihin Haritası Yöntemi ile Hikâye Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi. Eğitim ve Bilim, 45(204).
  • Westwood, P. (2008). What Teachers Need to Know About Reading and Writing Difficulties. Aust Council for Ed Research.
  • Yaylı, D. ve Solak, M. (2014). Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında ve Öğretmen Kılavuz Kitaplarında Yer Alan Yazma Etkinliklerine Dair Öğretmen Görüşleri. Turkish Studies, 9(6), 1139-1151.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yopp, R. H., & Yopp, H. K. (2006). Informational Texts as Read-Alouds at School and Home. Journal of literacy Research, 38(1), 37-51
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Yeni Türk Dili (Eski Anadolu, Osmanlı, Türkiye Türkçesi)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ömer Erbasan 0000-0001-7852-2747

Yayımlanma Tarihi 26 Eylül 2023
Gönderilme Tarihi 15 Ağustos 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Erbasan, Ö. (2023). Bilgilendirici Metin Yazma Üzerine Yürütülen Araştırmaların Eğilimleri. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi(12), 1170-1183. https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1343661