Türkiye’de 6 Şubat 2023’te yaşanan deprem felaketinden dolayı bütün ülkede yetkililer tarafından yükseköğretim kurumlarının acil uzaktan öğrenmeye geçilmesi ile ilgili bir karar alınmıştır. Bu zorlu süreçte eğitim-öğretim sürecinin alternatif olarak dijital araç ve uygulamalarla uzaktan ve sürdürülebilir bir şekilde devam edilmesi önemlidir. Çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin acil uzaktan öğrenme deneyimlerine yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma, tarama modelli betimsel bir çalışmadır. Bu çalışmada nitel araştırma desenlerinden bireylerin yaşantılarını ve algılarını ortaya koymayı amaçlayan fenomenoloji (olgubilim) deseni kullanılmıştır. Veriler görüşme formu kullanılarak 27 üniversite öğrencisinden elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda katılımcılar acil uzaktan öğrenme sürecini: Okula gitme zorunluluğunun olmaması ve derslerin kayıttan izlenmesi gibi gerekçelerle verimli bulmuşlardır. Aynı zamanda odaklanmada yaşanan zorluklar, aktif katılımın düşük olması, etkileşim ve iletişimin yetersizliği ve bağlantı/internet ve sistem ile ilgili problemlerin yaşandığını da belirterek sürecin verimsiz yönlerini de vurgulamışlardır.
Acil uzaktan öğrenme üniversite öğrencileri fenomenoloji deseni.
Due to the earthquake disaster in Turkey on February 6, 2023, a decision has been taken by the authorities in the whole country regarding emergency remote learning of higher education institutions to distance education. In this challenging process, it is important to continue the education and training process remotely and sustainably with digital tools and applications as an alternative. The aim of the study is to examine the views of university students on emergency remote learning experiences. The research is a descriptive study with a survey model. In this study, phenomenology design, which aims to reveal the experiences and perceptions of individuals from qualitative research designs, was used. Data were obtained from 27 university students using an interview form. The data obtained were analyzed by content analysis method. As a result of the study, the participants were interested in the emergency remote learning process: The participants found the distance education process efficient due to the reasons such as not having to go to school and watching the lectures from the recording. At the same time, they also emphasized the inefficient aspects of the process by stating that there were difficulties in focusing, low active participation, insufficient interaction and communication, and problems with the connection/internet and system.
Emergency remote learning university students phenomenology pattern.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Öğretim Teknolojileri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 13 |