Çalışma, eğitim alanında metaverse teknolojilerinin etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu hedefe ulaşmak için bibliyometri ve içerik analizi kullanılmıştır. Çalışma kapsamında toplam 178 çalışma bibliyometrik analize tabi tutulmuş, bunun yanı sıra özel olarak eğitim odaklı 112 çalışma içerik analizi ile incelenmiştir. Analiz, yayınların çoğunluğunun 2023 (n=98) ve 2022 (n=67) yıllarında yoğunlaştığını ortaya koymuştur. Ayrıca, bu çalışmalarda en sık kullanılan anahtar kelimeler arasında metaverse, sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik, eğitim ve yapay zeka bulunmaktadır. Ülke dağılımı açısından en yüksek yayın sayısı sırasıyla Çin (n=103), Güney Kore (n=73), Hindistan (n=34) ve ABD (n=30) kaynaklıdır. Yazarlık açısından en üretken katkıda bulunanlar Kim, J., Lee, H., Lee, L. H., ve Niyato, D. olmuştur. Eğitimde metaverse kullanımı bağlamında sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik, karma gerçeklik ve genişletilmiş gerçeklik teknolojileri en belirgin olanlar olarak ortaya çıkmıştır. Ayrıca, analiz yükseköğretim ve ortaöğretimin metaverse uygulaması için ana bağlamlar olarak tanımlamıştır. İncelenen çalışmalarda sunulan öneriler, Beşeri bir Öğrenme Deneyimi Sağlamak, Öğrenci Deneyimini İyileştirmek, Beceri Geliştirmek İçin, Eğitim Faaliyetlerini Desteklemek İçin ve Malzeme Kullanımı İçin olmak üzere beş grupta kategorize edilmiştir. Son olarak, eğitimde metaverse teknolojisinin sınırlamalarıyla ilgili olarak, Teknik Sorunlar, Yüksek Maliyet, Etik ve Güvenlik Endişeleri, Öğrenme Gereksinimleri, Kullanılan Teknolojinin Sınırlamaları ve Sağlık Sorunları olmak üzere altı kategorili bir yapı belirlenmiştir.
Metaverse eğitimde metaverse sanal gerçeklik sanal dünya artırılmış gerçeklik.
The study aims to investigate the impact of metaverse technologies in the field of education. To achieve this objective, bibliometrics and content analysis were employed. During the study, a total of 178 studies were subjected to bibliometric analysis, while 112 studies specifically focused on education were examined through content analysis. The analysis revealed that most publications were concentrated in 2023 (n=98) and 2022 (n=67). Furthermore, the most frequently employed keywords in these studies included metaverse, virtual reality, augmented reality, education, and artificial intelligence. In terms of country distribution, the highest number of publications originated from China (n=103), followed by South Korea (n=73), India (n=34), and the USA (n=30). On the authorship front, the most prolific contributors were Kim, J., Lee, H., Lee, L. H., and Niyato, D. In the realm of metaverse utilization in education, virtual reality, augmented reality, mixed reality, and extended reality technologies emerged as the most prominent. Additionally, the analysis identified higher education and secondary education as the primary contexts for metaverse application. The recommendations presented in the examined studies were categorized into five groups: To Ensure a Quality Learning Experience, To Improve Student Experience, For Skill Development, To Support Education Activities, and For Material Use. Finally, regarding the limitations of metaverse technology in education, a six-category structure was identified, encompassing Technical Problems, High Cost, Ethical and Safety Concerns, Learning Requirements, Limitations of the Technology Used, and Health Problems.
Metaverse metaverse in education virtual reality virtual world augmented reality.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Öğretim Teknolojileri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 21 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 19 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 13 |