Günümüzde
sosyal medya platformları haber dağıtım kanalları olarak önemli hale gelmiştir.
Dünyada ve Türkiye’de günden güne artan sosyal medya kullanımı göz önünde bulundurulduğunda
gazetelerin bu platformlarda yer almaları kaçınılmaz görülmektedir. Sosyal
medyanın etkileşimli doğası, gazetecilere bu platformlar üzerinden sundukları
içeriklere gelen tepkileri anında ölçümleme imkanı sunmaktadır. Gazetecilerin sosyal medyadan aldıkları geri
dönüşlere göre içerik stratejisi belirledikleri de bilinmektedir.
Bu
çalışmada sosyal medyanın haber dağıtım kanalı olarak kullanımı Instagram
özelinde incelenmektedir. Türkiye’de Instagram üzerinde en çok takipçiye sahip üç
çevrimiçi gazetenin Instagram’ı haber mecrası olarak nasıl kullandıklarını
belirlemek amacıyla içerik analizi yapılmıştır. Örneklem seçiminde takipçi
sayıları yanında ulusal basılı bir gazete olma şartı da belirleyici olmuştur. 1
Ocak-31 Mart 2019 tarihleri arasında Sözcü (sozcu.com.tr), Yenişafak
(yenisafak.com.tr) ve Hürriyet (hürriyet.com.tr) gazetelerinin Instagram
hesapları analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular değerlendirildiğinde;
gazetelerin Instagram’ı farklı hedef kitlelere ulaşmak için etkin olarak kullandığı,
hem ciddi hem de renkli haber paylaşımı yaptıkları görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi © 2018 by Nuri Paşa Özer is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International.
Journal of Critical Communication © 2018 by Nuri Paşa Özer is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International.