Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Sayı: 1, 28 - 41, 28.12.2018

Öz

Kaynakça

  • Armağan, A. (2001). Medya Ve İzlenim Yönetimi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi|, (11). 313-320.
  • Aslan, E. Ş., ve Aydın, C. (2018). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinin Marka Tercihine Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 11 (1), 146-166.
  • Aydede, C. (2007). Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk. Mediacat Yayınları: İstanbul.
  • Bakan, Ö. (2005). Kurumsal İmaj. Tablet Kitabevi: Konya.
  • Barich, H. ve Kotler, P. (1991). A Framework For Marketing İmage Management. Mıt Sloan Management Review, 32 (2), 94.
  • Bolino, M. C., Kacmar, K. M., Turnley, W. H., and Gilstrap, J. B. (2008). A multi-level review of impression management motives and behaviors. Journal of Management, 34 (6), 1080-1109.
  • Cho, J. Y., and Lee, E. H. (2014). Reducing confusion about grounded theory and qualitative content analysis: Similarities and differences. The qualitative report, 19 (32), 1-20.
  • Eroğlu, E. ve Özkan, G. (2009). “Örgüt Kültürü” Ve “İletişim Doyumu” İle Bireysel Özellikler Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi: Bir Uygulama Örneği. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 5(4), 50-61.
  • Forman, J.ve Damschroder, L. (2007). Qualitative content analysis. In Empirical methods for bioethics: A primer (pp. 39-62). Emerald Group Publishing Limited.
  • Geçikli, F. (2012). Kurum İmajı. Fenomen Yayınları: Erzurum.
  • Harwood, T. G. ve Garry, T. (2003). An overview of content analysis. Marketing Review, 3(4), 479-498.
  • Hooghiemstra, R. (2000). Corporate Communication And İmpression Management–New Perspectives Why Companies Engage İn Corporate Social Reporting. Journal Of Business Ethics, 27(1-2), 55-68.
  • Hsieh, H-F. and Shannon, S. E. (2005). Three approaches to qualitative content analysis. Qualitative Health Research, 15(9), 1277-1288.
  • Jaja, S. A. (2003). Impression Management Metaphors: An Agenda For The 21st Century African İndustrial Managers. Management Research News, 26(12), 73-94.
  • Jones, E. E. And Pittman, T. S. (1982). Toward A General Theory Of Strategic Self-Presentation. In J. Suls (Ed.), Psychological Perspectives Of The Self (Pp. 231-263). Hillsdale,Nj: Erlbaum.
  • Kalyon, Y. (2007). Halkla İlişkiler. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
  • Kracauer, S. (1952). The challenge of qualitative content analysis. Public Opinion Quarterly, 16, 631-642. https://www.jstor.org/stable/2746123 Erişim tarihi: 12.11.2018.
  • Mohamed, A. A., Gardner, W. L., and Paolillo, J. G. P. (1999). A Taxonomy Of Organizational Impression Management Tactics. Advances İn Competitiveness Research, 7(1), 108 - 130.
  • Newman, D. M. (2009). Sociology: Exploring The Architecture Of Everyday Life. Thousandoaks, Ca: Pineforgepress.
  • Nguyen, N. and Leblanc, G. (2001). Corporate İmage And Corporate Reputation İn Customers’ Retention Decisions İn Services. Journal Of Retailing And Consumer Services, 8(4), 227-236.
  • Okay, A. (2013). Kurum Kimliği. Derin Yayınları: İstanbul.
  • Okay, A. ve Okay, A. (2002). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları. Der Yayınları: İstanbul.
  • Özgen, E. (2006). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri. Maviağaç Kültür Sanat Yayıncılık: İstanbul.
  • Öztürk, M. C. ve Şardağı, E. (2018). Kurumsal Kimlik Aracı Olarak Facebook: Türkiye’deki Sivil Toplum Kuruluşları (Stk) Üzerine Bir Değerlendirme. İleti-Ş-İm. 28. 115-141
  • Özüpek, M. N. (2008). Sosyal Sorumluluk. (Editörler: Ahmet Kalender ve Mehmet Fidan). Halkla İlişkiler. Tablet Yayınları: Konya, 251-288.
  • Peltekoğlu, F. B.ve Tozlu, E. (2018). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Dijital Paydaşları; Sosyal Medya Fenomenleri. Erciyes İletişim Dergisi, 5(4), 285-299.
  • Peltekoğlu, F. B. (2014). Halkla İlişkiler Nedir?. Beta Yayıncılık: İstanbul.
  • Priest, H., Roberts, P., and Woods, L. (2002). An overview of three different approaches to the interpretation of qualitative data. Part 1: Theoretical issues. Nurse Researcher, 10(1), 30.
  • Schreier, M. (2012). Qualitative content analysis in practice. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Solmaz, B. (2011). Kurumsal İletişim Yönetimi. Tablet Kitabevi : Konya.
  • Tengilimoğlu, D. ve Öztürk, Y. (2004). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Seçkin Yayıncılık: Ankara.
  • Tosun, B. N. (2003). Kurumsal İletişim Sürecinde Reklam Ve İmaj Yönetiminin Bütünleşik Konumu. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi. 18 (1).173 191.
  • Yavuz, C. (2013). Halkla İlişkiler. Detay Yayıncılık: Ankara.
  • Yücel, İ. (2013). Örgütlerde İzlenim Yönetimi Ve Taktikleri Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. Akademik Bakış Dergisi, (35), 1-20.
  • Zivnuska, S., Kacmar, K. M., Witt, L. A., Carlson, D. S. and Bratton, V. K. (2004). Interactive effects of impression management and organizational politics on job performance. Journal of Organizational Behavior, 25 (5), 627-640.
  • Link 1, Garanti- ÖRAV (2 Kasım 2016). https://www.youtube.com/watch?v=eovdOxfxyiI
  • Link 2, Öğretmen Akademisi Vakfı- Garanti (11 Kasım 2017). https://www.youtube.com/watch?v=SjTzLHmlMnA. (Erişim Tarihi:26.09.2018)
  • Link 3, ÖRAV’lılar Öğretmen Akademisi Vakfı’nı anlatıyor (21 Aralık 2015). https://www.youtube.com/watch?v=WKXxgG152io. (Erişim tarihi:26.09.2018)
  • Link 4, ÖRAV. http://Www.Orav.Org.Tr/Hakkimizda/Orav-Hakkinda. (Erişim tarihi: 26.09.2018).

KURUMSAL İMAJ OLUŞTURMADA KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ: İZLENİM YÖNETİMİ TAKTİKLERİNİN YOUTUBE VİDEOLARINDA KULLANIMI

Yıl 2018, Sayı: 1, 28 - 41, 28.12.2018

Öz

Kurumlar kamuları nezdinde daha
iyi algılanmak amacına yönelik çok çeşitli faaliyetlerini hedef kitlelerinin
izleyebileceği özellikler ve araçlar üzerinden tanıtma ve duyurma çabasındadır.
Sosyal sorumluluk faaliyetleri bu tanıtım faaliyetleri arasında önemlidir.
Sosyal sorumluluk bakımından hedef kitlesi nezdinde başarılı bulunan kurumlar
ise kurumsal anlamda olumlu bir imaja sahip olabilmektedir. Kurumsal imaj
oluşumunda da çeşitli teknikler kullanılmaktadır. Bu teknikler arasında izlenim
yönetimi taktikleri ise imaj oluşturmada kurumlara önemli fırsatlar
sunmaktadır. Bu çalışmada Garanti Bankasının kuruculuğunu yaptığı Öğretmen
Akademisi Vakfı (ÖRAV) bünyesinde yürütülen sosyal sorumluluk faaliyetlerinin
vakfın kurumsal sosyal medya hesapları üzerinden kitlelere nasıl ulaştırıldığı
ve kitleler üzerinde nasıl bir imaj bırakılmak istendiği izlenim yönetimi
taktikleri bağlamında değerlendirilecektir. Bu amaca yönelik ÖRAV’ın kurumsal
Youtube hesabında paylaştığı videolar nitel içerik analizi ile
değerlendirilmiştir. Buna göre Garanti Bankası ÖRAV üzerinden yürüttüğü sosyal
sorumluluk faaliyetleri ile hedef kitlesi üzerinde kendini kabul ettirme,
kurumsal tanıtım ve kendini örnek bir kurum olarak gösterme taktiklerini
kullanarak, Bankanın sosyal sorumluluk sahibi, becerikli, etkin, çekici bir
kurum olduğuna yönelik imajlar oluşturmak istediği değerlendirilmiştir. 

Kaynakça

  • Armağan, A. (2001). Medya Ve İzlenim Yönetimi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi|, (11). 313-320.
  • Aslan, E. Ş., ve Aydın, C. (2018). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinin Marka Tercihine Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 11 (1), 146-166.
  • Aydede, C. (2007). Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk. Mediacat Yayınları: İstanbul.
  • Bakan, Ö. (2005). Kurumsal İmaj. Tablet Kitabevi: Konya.
  • Barich, H. ve Kotler, P. (1991). A Framework For Marketing İmage Management. Mıt Sloan Management Review, 32 (2), 94.
  • Bolino, M. C., Kacmar, K. M., Turnley, W. H., and Gilstrap, J. B. (2008). A multi-level review of impression management motives and behaviors. Journal of Management, 34 (6), 1080-1109.
  • Cho, J. Y., and Lee, E. H. (2014). Reducing confusion about grounded theory and qualitative content analysis: Similarities and differences. The qualitative report, 19 (32), 1-20.
  • Eroğlu, E. ve Özkan, G. (2009). “Örgüt Kültürü” Ve “İletişim Doyumu” İle Bireysel Özellikler Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi: Bir Uygulama Örneği. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 5(4), 50-61.
  • Forman, J.ve Damschroder, L. (2007). Qualitative content analysis. In Empirical methods for bioethics: A primer (pp. 39-62). Emerald Group Publishing Limited.
  • Geçikli, F. (2012). Kurum İmajı. Fenomen Yayınları: Erzurum.
  • Harwood, T. G. ve Garry, T. (2003). An overview of content analysis. Marketing Review, 3(4), 479-498.
  • Hooghiemstra, R. (2000). Corporate Communication And İmpression Management–New Perspectives Why Companies Engage İn Corporate Social Reporting. Journal Of Business Ethics, 27(1-2), 55-68.
  • Hsieh, H-F. and Shannon, S. E. (2005). Three approaches to qualitative content analysis. Qualitative Health Research, 15(9), 1277-1288.
  • Jaja, S. A. (2003). Impression Management Metaphors: An Agenda For The 21st Century African İndustrial Managers. Management Research News, 26(12), 73-94.
  • Jones, E. E. And Pittman, T. S. (1982). Toward A General Theory Of Strategic Self-Presentation. In J. Suls (Ed.), Psychological Perspectives Of The Self (Pp. 231-263). Hillsdale,Nj: Erlbaum.
  • Kalyon, Y. (2007). Halkla İlişkiler. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
  • Kracauer, S. (1952). The challenge of qualitative content analysis. Public Opinion Quarterly, 16, 631-642. https://www.jstor.org/stable/2746123 Erişim tarihi: 12.11.2018.
  • Mohamed, A. A., Gardner, W. L., and Paolillo, J. G. P. (1999). A Taxonomy Of Organizational Impression Management Tactics. Advances İn Competitiveness Research, 7(1), 108 - 130.
  • Newman, D. M. (2009). Sociology: Exploring The Architecture Of Everyday Life. Thousandoaks, Ca: Pineforgepress.
  • Nguyen, N. and Leblanc, G. (2001). Corporate İmage And Corporate Reputation İn Customers’ Retention Decisions İn Services. Journal Of Retailing And Consumer Services, 8(4), 227-236.
  • Okay, A. (2013). Kurum Kimliği. Derin Yayınları: İstanbul.
  • Okay, A. ve Okay, A. (2002). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları. Der Yayınları: İstanbul.
  • Özgen, E. (2006). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri. Maviağaç Kültür Sanat Yayıncılık: İstanbul.
  • Öztürk, M. C. ve Şardağı, E. (2018). Kurumsal Kimlik Aracı Olarak Facebook: Türkiye’deki Sivil Toplum Kuruluşları (Stk) Üzerine Bir Değerlendirme. İleti-Ş-İm. 28. 115-141
  • Özüpek, M. N. (2008). Sosyal Sorumluluk. (Editörler: Ahmet Kalender ve Mehmet Fidan). Halkla İlişkiler. Tablet Yayınları: Konya, 251-288.
  • Peltekoğlu, F. B.ve Tozlu, E. (2018). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Dijital Paydaşları; Sosyal Medya Fenomenleri. Erciyes İletişim Dergisi, 5(4), 285-299.
  • Peltekoğlu, F. B. (2014). Halkla İlişkiler Nedir?. Beta Yayıncılık: İstanbul.
  • Priest, H., Roberts, P., and Woods, L. (2002). An overview of three different approaches to the interpretation of qualitative data. Part 1: Theoretical issues. Nurse Researcher, 10(1), 30.
  • Schreier, M. (2012). Qualitative content analysis in practice. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Solmaz, B. (2011). Kurumsal İletişim Yönetimi. Tablet Kitabevi : Konya.
  • Tengilimoğlu, D. ve Öztürk, Y. (2004). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Seçkin Yayıncılık: Ankara.
  • Tosun, B. N. (2003). Kurumsal İletişim Sürecinde Reklam Ve İmaj Yönetiminin Bütünleşik Konumu. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi. 18 (1).173 191.
  • Yavuz, C. (2013). Halkla İlişkiler. Detay Yayıncılık: Ankara.
  • Yücel, İ. (2013). Örgütlerde İzlenim Yönetimi Ve Taktikleri Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. Akademik Bakış Dergisi, (35), 1-20.
  • Zivnuska, S., Kacmar, K. M., Witt, L. A., Carlson, D. S. and Bratton, V. K. (2004). Interactive effects of impression management and organizational politics on job performance. Journal of Organizational Behavior, 25 (5), 627-640.
  • Link 1, Garanti- ÖRAV (2 Kasım 2016). https://www.youtube.com/watch?v=eovdOxfxyiI
  • Link 2, Öğretmen Akademisi Vakfı- Garanti (11 Kasım 2017). https://www.youtube.com/watch?v=SjTzLHmlMnA. (Erişim Tarihi:26.09.2018)
  • Link 3, ÖRAV’lılar Öğretmen Akademisi Vakfı’nı anlatıyor (21 Aralık 2015). https://www.youtube.com/watch?v=WKXxgG152io. (Erişim tarihi:26.09.2018)
  • Link 4, ÖRAV. http://Www.Orav.Org.Tr/Hakkimizda/Orav-Hakkinda. (Erişim tarihi: 26.09.2018).
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Salih Gürbüz 0000-0002-5690-8136

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 14 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gürbüz, S. (2018). KURUMSAL İMAJ OLUŞTURMADA KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ: İZLENİM YÖNETİMİ TAKTİKLERİNİN YOUTUBE VİDEOLARINDA KULLANIMI. Konya Sanat(1), 28-41.

Necmettin Erbakan Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi
Adres: Köyceğiz Yerleşkesi Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi Dekanlığı, Köyceğiz Mah., Demeç Sok., No:39/2 Meram /KONYA • E-posta: konyasanat@erbakan.edu.tr
Konya Sanat Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.
e-ISSN: 2667-789X


20062         18001