Fizyolojik yaşam için oksijen, sıvı ve besin alımı, ısı, basınç ve çoğalma önemli faktör ise, mental yaşam ruhsal ve psikolojik sağlık çok önemli ise, sosyal ve zihinsel yaşam için öğretim-eğitim önemli faktördür (Dewey, 1984).
Milli Eğitimin temel amacı, kişiyi beden, zihin, ahlak, ruh ve sosyal bakımdan sağlıklı
yetiştirmektir. Beden eğitimi dersi okullarda bu amaca hizmet etmek için eğitim programlarının bir
parçası olarak yer almıştır. Bu araştırmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersinden
beklentileri ve beklentilerin gerçekleşme düzeyini belirlemektir. Giresun il merkezinde eğitim öğretim
veren sekiz liseden toplam 468 öğrenci (216 kız, 252 erkek ) çalışmaya katılmıştır. Araştırmada
belirlenen amaçlara ulaşabilmek için, elde edilen bilgiler ışığında ve araştırmanın amacına uygun olarak
üç bölümden ve toplam 35 sorudan oluşan anket formu geliştirilmiştir. Beden eğitimi ve sporla ilgili
seçilen amaçlar, Milli Eğitim Bakanlığının İlköğretim Okulları Lise ve Dengi Okullar Beden Eğitimi
Dersi İçin Öğretim Programında belirlediği amaçlar ile mevcut yerli ve yabancı literatürden seçilmiştir.
Hazırlanan anket formunun geçerliliği ve amaçları test etme bakımından uygunluğu uzman görüşü
alınarak belirlenmiştir. Gerekli düzeltmeler yapıldıktan sonra çoğaltılmasına karar verilmiştir. Anketler
araştırmacı tarafından Giresun il merkezinde tespit edilen sekiz liseye dağıtılmıştır. Anketten elde edilen
veriler frekans ve yüzdelerle açıklanmış ve yorumlanmıştır. Karşılaştırmalarda X2 (Khi Kare) testi
uygulanmıştır. İstatistiksel anlamlılık için ise 0.05 anlamlılık düzeyi seçilmiştir. Araştırma bulgularından
elde edilen bilgilere göre, lise öğrencilerinin araştırmada belirlenen amaçlara yönelik olarak
beklentilerinin olduğu ancak beklentilerinin genellikle kısmen yada hiç gerçekleşmediği sonucuna
varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 19 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 7 Sayı: 02 |