Metaforlar bilinen bir alandan çoğunlukla bilinmeyen bir alana doğru yapılan bilgi transferidir (Soysal ve Afacan, 2012). Lakoff ve Johnson (2005)’a göre metaforlar dünyayı anlamak, açıklamak ve örgütlemek amacıyla insanoğlunu...
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının “kimya” hakkındaki metaforlarını
belirleyip, 2. ve 3. sınıf öğretmen adaylarının metaforlarını kesitsel olarak karşılaştırmaktır. Bu
araştırmanın yöntemi kesitsel tarama modelidir. 2013-2014 akademik yılının bahar yarıyılında Doğu
Karadeniz Bölgesi’nde yer almakta olan bir üniversitenin Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda
öğrenim görmekte olan 275 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak her öğretmen
adayından kimya metaforlarını belirlemek amacıyla “Kimya ……….. gibidir, çünkü…………………”
cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Toplanan verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi
kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının metaforları olumlu, olumsuz ve nötr olarak kategorilendirilmiştir.
Sonuç olarak 2. ve 3. sınıf öğretmen adaylarının “kimya” hakkında benzer metaforlara sahip oldukları
görülmüştür
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 19 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 7 Sayı: 02 |