Cinsiyet, bireyin kadın ya da erkek olarak gösterdiği genetik, fizyolojik ve biyolojik özelliklerdir. Toplumun kadın ve erkek olarak bireye yönelik algısı ve beklentisi ise toplumsal cinsiyet olarak adlandırılmaktadır. Kadın ve erkeğin sosyal olarak belirlenen rollerini ve sorumluluklarını anlatır (Sağlık Bakanlığı, 2005). Yaşam boyu süren cinsellik, cinsel yönelim ve davranışlar ile kendilik kavramının bütünleşmesidir (Brown, 2000). Bireyin içinde büyüdüğü ailenin ve toplumun değer yargıları, kültürü, medya, din, ekonomik, politik çevre ve biyolojik yapı gibi birçok faktörden etkilenir. Bu faktörlerin etkisi ile cinsel kimlik, cinsel özdeşim, ...
Öğretmen adaylarının cinsellik konusundaki tutumlarının cinsiyet ve cinsel deneyim değişkenlerine göre
incelenmesi amacı ile yapılan araştırma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Çalışmanın evrenini Gazi Üniversitesi
Gazi Eğitim Fakültesinde okuyan lisans öğrencileri oluşturmuştur. 1407 öğretmen adayının katıldığı çalışmada veriler,
araştırmacılar tarafından hazırlanan anket aracılığı ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde öncelikle betimsel
istatistiklerden yararlanılmıştır. Öğretmen adaylarının cinsellikle ilgili tutumlara ilişkin görüşlerinin cinsiyetlerine ve cinsel
deneyimlerine göre istatistiksel olarak anlamlı olup olmadığı ki-kare testi ile sınanmıştır. Cinsellikle ilgili tutumlara ilişkin
birçok görüşün cinsiyet ve cinsel deneyim değişkeni ile ilişkili olduğu saptanmıştır. Kız öğretmen adaylarının cinsel yolla
bulaşan enfeksiyonlar ile ilgili tutum ve görüşlerde istatistiksel olarak da anlamlılık yaratacak düzeyde doğru görüşü
benimsedikleri saptanmıştır. Evlilik öncesi erkeklerin cinsel ilişki kurmasını erkek öğretmen adayları daha çok uygun
bulmuşlar, cinsellik konusunda konuşma ve kızlık zarının önemli olma durumunu da erkekler istatistiksel olarak da anlamlı
olacak şekilde daha çok belirtmişlerdir
Cinsel bilgi cinsel davranışlar cinsel tutumlar cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar cinsel gelişim öğretmen adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2013 |
Gönderilme Tarihi | 19 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 9 |