BibTex RIS Kaynak Göster

Propagandanın Etkili Araçları: KİA’lar

Yıl 2013, Cilt: 5 Sayı: 8, 169 - 183, 01.03.2013

Öz

Propaganda, başlangıcından günümüze kadar olan gelişiminde, insanları iknâ etmenin sistemli yöntemlerini kullanarak toplumun kolektif davranışlarını yönetme çabasına girmiştir. Dünya düzenini sarsan savaşlar ile birlikte yeni stratejilerinin geliştirilmesi, teknolojinin bütün dünyayı etkisi altına alması ve kitle iletişim araçlarının yaygınlaşması, propagandanın gücünü arttırmıştır. Nazizm örneğinde olduğu gibi, propaganda sayesinde toplumların gündelik yaşamları biçimlenmiş, simgelerin yoğun kullanımı ile kitlelere yön verilmiştir…

Kaynakça

  • Açıkgöz, K.Ü. (2005). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Avcı, Y. ve Nazlı, S. (2006). Ders Çalışma Alışkanlıkları, Akademik Başarıları ve Sınav Kaygıları Üzerindeki Etkisi.
  • Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.15, 21-43. Başaran, İ.E. (2005). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Davis, M. and Hult, R. (1997). Effect of Writting Summaries as a Generative Learning Activity During Note Taking,
  • Methodsand Techniques. Teaching of Psychology. 24-1. Demiroğlu, M. A. (2007). Ders Çalışmaya İlişkin Öğrenci Görüşleri (İlköğretim 5. Sınıf Örneği). Milli Eğitim Dergisi. 173, Kış, 112-124.
  • Fidan, N. (1996). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayınları.
  • Gadzella, B. M. and Williamson, D. W. (1984). Study Skills, Self-Concept, and Academic Achievement.
  • Psychological Reports. 54, 923–929. Güven, M. (2004). Öğrenme Stilleri İle Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki. Yayınlanmış doktora tezi, Anadolu
  • Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Eskişehir. Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (12.Baskı). İstanbul: Nobel Yayınları.
  • Özcan, G. (2006). İlköğretim Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Ders Çalışma Alışkanlıkları ve Ortamlarının
  • İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı, İstanbul. Özer, B. (1993). Öğretmen Adaylarının Etkili Öğrenme ve Ders Çalışmadaki Yeterliliği. Eskişehir: Anadolu
  • Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Özer, B. (1998). Öğrenmeyi Öğretme. A. Hakan (Ed.). Eğitim Bilimlerinde Yenilikler. Eskişehir: Anadolu
  • Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi. Patton, M. Q. (2002). Qualitative Research & Evaluation Methods. (3rd ed). Sage Publications, Thousands Oaks, CA.
  • Somuncuoğlu, Y. ve Yıldırım, A. (1998). Öğrenme Stratejileri: Teorik Boyutları, Araştırma Bulguları ve Uygulama
  • İçin Ortaya Koyduğu Sonuçlar. Eğitim ve Bilim. 22(110), 31-39. Tay, B. (2005). Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Öğrenme Stratejileri. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 6(1), 209- 225.
  • Uluğ, F. (1995). Okulda Başarı: Etkili Öğrenme ve Ders Çalışma Yöntemleri. İstanbul: Remzi Kitabevi
  • Weinstein, E. C. & Mayer, R. (1986). The Testing of Learning Strategies: Handbook of Research on Teaching. New
  • York: Macmillan Company. Yeşilyaprak, B. (2003). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. 6. Baskı. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Yıldırım. A. ve Şimşek. H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yörük, D. (2007). Lise Öğrencilerinin Akademik Başarıları, Başarı Korkuları ve Verimli Ders Çalışma Alışkanlıkları
  • Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.

İlköğretim Öğrencilerinin Ders Çalışma Üzerine Algıları

Yıl 2013, Cilt: 5 Sayı: 8, 169 - 183, 01.03.2013

Öz

Bu araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin ders çalışma algılarını tespit etmektir. Bu amaç
doğrultusunda 2011-2012 eğitim öğretim döneminde Ankara merkezde orta sosyoekonomik düzeyde bir
okulun 6., 7. ve 8. sınıf öğrencileri ile nitel bir çalışma yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu
ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıflardan 90 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubundaki öğrencilere açık uçlu
soruların yer aldığı bir anket uygulanmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde veri çözümleme
yaklaşımlarından betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonuçları genel olarak değerlendirildiğinde
çalışma grubundaki öğrencilerin klasik ders çalışma yöntem ve tekniklerini bildikleri ancak farklı çalışma
yöntemleri konusunda yeteri kadar bilgi sahibi olmadıkları görülmüştür. Öğrenciler çoğunlukla ders
çalışmayı sevmelerine rağmen sıkıcı bulmakta, ders çalışmayı yapılması zorunlu bir görev olarak
algılamaktadırlar. Ayrıca çoğunlukla gelecekte başarılı olabilmek, iyi bir liseye devam edebilmek,
üniversiteyi kazanıp iyi bir meslek sahibi olabilmek için derslerine düzenli olarak çalışmaları gerektiğini
ifade etmektedirler.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K.Ü. (2005). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Avcı, Y. ve Nazlı, S. (2006). Ders Çalışma Alışkanlıkları, Akademik Başarıları ve Sınav Kaygıları Üzerindeki Etkisi.
  • Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.15, 21-43. Başaran, İ.E. (2005). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Davis, M. and Hult, R. (1997). Effect of Writting Summaries as a Generative Learning Activity During Note Taking,
  • Methodsand Techniques. Teaching of Psychology. 24-1. Demiroğlu, M. A. (2007). Ders Çalışmaya İlişkin Öğrenci Görüşleri (İlköğretim 5. Sınıf Örneği). Milli Eğitim Dergisi. 173, Kış, 112-124.
  • Fidan, N. (1996). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayınları.
  • Gadzella, B. M. and Williamson, D. W. (1984). Study Skills, Self-Concept, and Academic Achievement.
  • Psychological Reports. 54, 923–929. Güven, M. (2004). Öğrenme Stilleri İle Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki. Yayınlanmış doktora tezi, Anadolu
  • Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Eskişehir. Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (12.Baskı). İstanbul: Nobel Yayınları.
  • Özcan, G. (2006). İlköğretim Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Ders Çalışma Alışkanlıkları ve Ortamlarının
  • İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı, İstanbul. Özer, B. (1993). Öğretmen Adaylarının Etkili Öğrenme ve Ders Çalışmadaki Yeterliliği. Eskişehir: Anadolu
  • Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Özer, B. (1998). Öğrenmeyi Öğretme. A. Hakan (Ed.). Eğitim Bilimlerinde Yenilikler. Eskişehir: Anadolu
  • Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi. Patton, M. Q. (2002). Qualitative Research & Evaluation Methods. (3rd ed). Sage Publications, Thousands Oaks, CA.
  • Somuncuoğlu, Y. ve Yıldırım, A. (1998). Öğrenme Stratejileri: Teorik Boyutları, Araştırma Bulguları ve Uygulama
  • İçin Ortaya Koyduğu Sonuçlar. Eğitim ve Bilim. 22(110), 31-39. Tay, B. (2005). Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Öğrenme Stratejileri. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 6(1), 209- 225.
  • Uluğ, F. (1995). Okulda Başarı: Etkili Öğrenme ve Ders Çalışma Yöntemleri. İstanbul: Remzi Kitabevi
  • Weinstein, E. C. & Mayer, R. (1986). The Testing of Learning Strategies: Handbook of Research on Teaching. New
  • York: Macmillan Company. Yeşilyaprak, B. (2003). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. 6. Baskı. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Yıldırım. A. ve Şimşek. H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yörük, D. (2007). Lise Öğrencilerinin Akademik Başarıları, Başarı Korkuları ve Verimli Ders Çalışma Alışkanlıkları
  • Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülbin ÖZDAMAR Akarçay Bu kişi benim

Serpil Demirezen Bu kişi benim

Nadire Emel Akhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2013
Gönderilme Tarihi 19 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Akarçay, G. Ö., Demirezen, S., & Akhan, N. E. (2013). İlköğretim Öğrencilerinin Ders Çalışma Üzerine Algıları. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 5(8), 169-183.