Bu araştırmanın amacı, öğrenci algılarına göre akademik personelin iletişim becerileri
düzeyini belirlemektir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır.
Araştırmanın örneklemini bir Devlet Üniversitesinin Meslek Yüksekokulu'nda
öğrenim gören 358 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “İletişim
Becerileri Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde standart sapma,
aritmetik ortalama, frekans ve yüzde işlemleri ve t-testi kullanılmıştır. Araştırma
sonuçları, akademik personelin iletişim becerilerinin yeterli düzeyde olduğunu
göstermektedir. Ayrıca, araştırmaya katılanların iletişim becerileri değerlendirme
ölçeğine yönelik algılarının motivasyon boyutunda daha yüksek, engeller boyutunda
ise daha düşük olduğu bulgulanmıştır. Araştırmaya katılanların cinsiyet değişkenine
göre akademik personelin iletişim becerilerine ilişkin algılarına bakıldığında, erkek
öğrenciler saygı ve demokratik tutum alt boyutlarında kız öğrencilere göre… daha
olumlu algılara sahiptirler. Sınıf düzeyi açısından bakıldığında, 2. sınıf öğrencilerinin
öğretim elemanlarının iletişim becerileri ölçeğinin engeller alt boyutundaki algıları 1.
sınıf öğrencilerine göre daha olumlu bulunmuştur. Bu bağlamda, öğretim
elemanlarının öğrencilerle iletişim kurarken öğrenci motivasyonuna önem vermeleri
etkili bir eğitim ve öğretimin gerçekleşmesine katkıda bulunabilir.
Öğretim Elemanları Öğrenciler İletişim Becerileri Motivasyon
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Şubat 2016 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 7 Sayı: 03 |