BibTex RIS Kaynak Göster

Görsel Sanatlar Öğretmenlerinin Kullandıkları Öğretim Teknolojileri ve Materyalleri

Yıl 2015, Cilt: 7 Sayı: 03, 51 - 65, 15.02.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulları görsel sanatlar öğretmenlerinin görsel sanatlar dersinde kullandıkları öğretim teknolojileri ve materyallerini belirlemektir. Araştırma verileri Bolu ili ilköğretim okullarından beş görsel sanatlar öğretmeni ile yüz yüze yapılan görüşmeler yoluyla...

Kaynakça

  • Artut, K. (2002). Sanat eğitimi kuramları ve yöntemleri: eğitim fakülteleri ve ilköğretim öğretmenleri için. Anı Yayıncılık.
  • Cabbar, G. S. (1995). İzmir İli orta dereceli okullarda teknoloji uygulamaları. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Çilenti, K. (1992). Eğitim teknolojisi ve öğretim. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Demiralp, N. (2007, Mart). Coğrafya eğitiminde materyaller ve 2005 coğrafya dersi öğretim programı. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 373-384.
  • Gökbulut, N. (2002, 8-10 Mayıs). Görsel sanatlar ve kavram öğretimi: Sanat Eğitimi Sempozyumu. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Gökçe, N. (2009, Temmuz). Genel ziki coğrafya dersinde öğretim materyali hazırlama projesi. Marmara Coğrafya Dergisi, ( 20), 20-41.
  • İlhan, Çakır A. (2004). İlköğretim resim-iş dersinin ilköğretim müfettişleri tarafından değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 161, 1-7.
  • Karamustafaoğlu, O. (2006). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğretim materyallerini kullanma düzeyleri: Amasya İli örneği. Amasya Üniversitesi, Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 1( 1), 90-101.
  • Kılıç, R. (1997). Görsel öğretim materyalleri tasarım ilkeleri. Milli Eğitim Dergisi, (136), 74.
  • Mamur Yılmaz, E. (2014). Görsel sanatlar öğretmen adaylarının ilköğretim okulları öğrencilerine sanatsal düzenleme ilkelerinin öğretimine yönelik öğretim materyali tasarım süreçleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. (2nd ed.). Thousand .
  • Tepecik, A. ve Tuna, S. (2001). Plastik sanatlar eğitiminde bir araç olarak bilgisayar kulanımı. Çağdaş Eğitim, 26(277),8-12.
  • Yalın, İ. H. (2008). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. (genişletilmiş 20. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Yaşar, O. (Yaz, 2004). İlköğretim sosyal bilgiler derslerinde görsel materyal kullanımı ile coğrafya konularının eğitim ve öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, 163.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (5.Basım) Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yıl 2015, Cilt: 7 Sayı: 03, 51 - 65, 15.02.2016

Öz

Kaynakça

  • Artut, K. (2002). Sanat eğitimi kuramları ve yöntemleri: eğitim fakülteleri ve ilköğretim öğretmenleri için. Anı Yayıncılık.
  • Cabbar, G. S. (1995). İzmir İli orta dereceli okullarda teknoloji uygulamaları. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Çilenti, K. (1992). Eğitim teknolojisi ve öğretim. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Demiralp, N. (2007, Mart). Coğrafya eğitiminde materyaller ve 2005 coğrafya dersi öğretim programı. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 373-384.
  • Gökbulut, N. (2002, 8-10 Mayıs). Görsel sanatlar ve kavram öğretimi: Sanat Eğitimi Sempozyumu. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Gökçe, N. (2009, Temmuz). Genel ziki coğrafya dersinde öğretim materyali hazırlama projesi. Marmara Coğrafya Dergisi, ( 20), 20-41.
  • İlhan, Çakır A. (2004). İlköğretim resim-iş dersinin ilköğretim müfettişleri tarafından değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 161, 1-7.
  • Karamustafaoğlu, O. (2006). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğretim materyallerini kullanma düzeyleri: Amasya İli örneği. Amasya Üniversitesi, Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 1( 1), 90-101.
  • Kılıç, R. (1997). Görsel öğretim materyalleri tasarım ilkeleri. Milli Eğitim Dergisi, (136), 74.
  • Mamur Yılmaz, E. (2014). Görsel sanatlar öğretmen adaylarının ilköğretim okulları öğrencilerine sanatsal düzenleme ilkelerinin öğretimine yönelik öğretim materyali tasarım süreçleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. (2nd ed.). Thousand .
  • Tepecik, A. ve Tuna, S. (2001). Plastik sanatlar eğitiminde bir araç olarak bilgisayar kulanımı. Çağdaş Eğitim, 26(277),8-12.
  • Yalın, İ. H. (2008). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. (genişletilmiş 20. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Yaşar, O. (Yaz, 2004). İlköğretim sosyal bilgiler derslerinde görsel materyal kullanımı ile coğrafya konularının eğitim ve öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, 163.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (5.Basım) Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif Mamur Yılmaz Bu kişi benim

Sema Bilici Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Şubat 2016
Gönderilme Tarihi 15 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 7 Sayı: 03

Kaynak Göster

APA Mamur Yılmaz, E., & Bilici, S. (2016). Görsel Sanatlar Öğretmenlerinin Kullandıkları Öğretim Teknolojileri ve Materyalleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 7(03), 51-65.