Loading [a11y]/accessibility-menu.js
Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin Benlik Saygısı, Atılganlık ve Özgecilik Düzeyler ile Aralarındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 15, 379 - 398, 15.12.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı, Sağlık Hzmetler Meslek Yüksekokulundak (HSVS) öğrenclern benlk saygısı, atılganlık ve özgeclk (yardımseverlk) sevyelern belrlemek ve bu değşkenler arasındak lşky araştırmaktır. Araştırmanın örneklem 2013-2014 öğretm yılında Kls 7 Aralık Ünverstes SHMYO'da öğrenm gören öğrenclerden (n=288) oluşmaktadır. Verler anket yoluyla toplanmıştır. Anket formu, sosyo-demografk özellklere lşkn sorular, Coopersmth Benlk Saygısı Ölçeğ, Rathus Atılganlık Envanter ve Özgeclk Ölçeğ sorularından oluşmuştur. Verler, sayısal ve yüzde dağılımlar, ortalamalar ve korelasyon analz kullanılarak değerlendrlmştr. Araştırma sonuçlarına göre, öğrenclernn benlk saygısı toplam puanı 61,11±11,60, atılganlık toplam puanı 19,18±24,63, özgeclk toplam puanı 63.92±9.81 olarak saptanmıştır. Öğrenclern özgeclk, benlk saygısı ve atılganlık düzeyler arasında poztf yönlü anlamlı lşk saptanmıştır. Öğrenclern okudukları bölümlere göre benlk saygısı, atılganlık ve özgeclk düzeylernde statstksel olarak anlamlı br farklılık saptanmamıştır. Bununla brlkte, öğrenclern okudukları bölümler le özgeclğn sosyal ve yardımseverlk boyutlarında anlamlı br farklılık saptanmıştır (p<0,05). Benlk saygısı, atılganlık ve özgeclk düzeyn artırmaya yönelk eğtmler, dersler çerkler ve ders şleyş modeller, SHMYO öğrenclerne öneml katkılar sağlayacaktır.

Kaynakça

  • Adana, F., Aktaş B., Erdağı, S. , Elş S., Alkan, H, Uluman, Ö. (2009). Hemşrelk ve Sağlık Memurluğu Öğrenclernn Atılganlık Düzeylernn Belrlenmes, Atatürk Ünverstes Hemşrelk Yüksekokulu Dergs, 12: 2, Erzurum.
  • Arpacı, P, Özmen, D. (2014). Hemşrelk Öğrenclernn Özgeclk ve Empatk Eğlm Düzeyler ve Aralarındak İlşk. HEAD. 2014; 11(3): 51-57
  • Avcı, D., Aydın, D., Özbaşara, F. (2013). Hemşrelk Öğrenclernde Empat-Özgeclk İlşks ve Özgec Davranışın Bazı Değşkenler Açısından İncelenmes. Balıkesr Sağlık Blmler Dergs Clt:2 Sayı:2. Balıkesr.
  • Banbal, G.,K. ve Taşocak, G. (2010). Hemşrelk Öğrenclernn Özgeclk Düzeyler, Yüksek lsans tez, İstanbul Ünverstes Sağlık Blmler Ensttüsü, İstanbul.
  • Baydemr, C., Açıkgöz, A., Dernce, D. Kaya, Y., Öngün, e., Kök, H.(2014). Sağlık Yüksekokulu Öğrenclernde Çocukluk Örselenme Yaşantılarının Benlk Saygısına Etks, 4. Ege Pedatr Hemşrelğ Kongres, İzmr.
  • Çeleb E., Kargın M., Purtaş T., Tanyer O.S (2013). Ebelk Bölümü Üçüncü Sınıf Öğrenclernn Benlk Saygısı ve Empatk Eğlm Düzeylernn Belrlenmes, 16. Ulusal Halk Sağlığı Kongres.
  • Dnçer F, ve Öztunç G (2009). Hemşrelk ve Ebelk Öğrenclernn Benlk Saygısı Ve Atılganlık Düzeyler. 22-33: Hacettepe Ünverstes Sağlık Blmler Fakültes Hemşrelk Dergs.

Self-Esteem, Assertveness and Altrusm Levels of SHMYO Students and Investgaton of Relatonshp Between Them

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 15, 379 - 398, 15.12.2016

Öz

The am of ths study  s to determne the students' levels of self-esteem, assertveness and altrusm (helpfulness) at Health Servces Vocatonal School and to examne the relatonshp between these varables.  The research sample conssts of students (n=288)  studyng n 2013-2014 academc year at SHMYO, Kls 7 Aralık Unversty. Data were collected through questonnares. The questonnare conssts of questons of soco-demographc characterstcs, Coopersmth Self-Esteem Scale, Rathus Assertveness Inventory and Altrusm Scale.The data were evaluated usng numercal, percentage dstrbutons, mean and correlaton analyss. Accordng to the survey,  the total score of the self-esteem of the students were determned 61.11 ± 11.60, assertveness total score of 19.18 ± 24.63 and altrusm total score of 63.92 ± 9.8. A postve sgnfcant relatonshp were determned between the levels of selfesteem, assertveness and altrusm of students. The level of self-esteem, assertveness and altrusm of students weren't determned  statstcally sgnfcant dfference accordng to the secton. However, the level of the socal and helpfulness dmensons of altrusm of students were determned statstcally sgnfcant dfference accordng to the secton (p<0,05). Efforts of tranng, course content and course operaton models wll make mportant contrbutons for ncrease to the level of self-esteem, assertveness and altrusm of SHMYO students.

Kaynakça

  • Adana, F., Aktaş B., Erdağı, S. , Elş S., Alkan, H, Uluman, Ö. (2009). Hemşrelk ve Sağlık Memurluğu Öğrenclernn Atılganlık Düzeylernn Belrlenmes, Atatürk Ünverstes Hemşrelk Yüksekokulu Dergs, 12: 2, Erzurum.
  • Arpacı, P, Özmen, D. (2014). Hemşrelk Öğrenclernn Özgeclk ve Empatk Eğlm Düzeyler ve Aralarındak İlşk. HEAD. 2014; 11(3): 51-57
  • Avcı, D., Aydın, D., Özbaşara, F. (2013). Hemşrelk Öğrenclernde Empat-Özgeclk İlşks ve Özgec Davranışın Bazı Değşkenler Açısından İncelenmes. Balıkesr Sağlık Blmler Dergs Clt:2 Sayı:2. Balıkesr.
  • Banbal, G.,K. ve Taşocak, G. (2010). Hemşrelk Öğrenclernn Özgeclk Düzeyler, Yüksek lsans tez, İstanbul Ünverstes Sağlık Blmler Ensttüsü, İstanbul.
  • Baydemr, C., Açıkgöz, A., Dernce, D. Kaya, Y., Öngün, e., Kök, H.(2014). Sağlık Yüksekokulu Öğrenclernde Çocukluk Örselenme Yaşantılarının Benlk Saygısına Etks, 4. Ege Pedatr Hemşrelğ Kongres, İzmr.
  • Çeleb E., Kargın M., Purtaş T., Tanyer O.S (2013). Ebelk Bölümü Üçüncü Sınıf Öğrenclernn Benlk Saygısı ve Empatk Eğlm Düzeylernn Belrlenmes, 16. Ulusal Halk Sağlığı Kongres.
  • Dnçer F, ve Öztunç G (2009). Hemşrelk ve Ebelk Öğrenclernn Benlk Saygısı Ve Atılganlık Düzeyler. 22-33: Hacettepe Ünverstes Sağlık Blmler Fakültes Hemşrelk Dergs.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erhan Kılınç Bu kişi benim

Meryem Kılıç Bu kişi benim

Nesrin İpekçi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 21 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Kılınç, E., Kılıç, M., & İpekçi, N. (2016). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin Benlik Saygısı, Atılganlık ve Özgecilik Düzeyler ile Aralarındaki İlişkinin İncelenmesi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15), 379-398.