Bu çalışmanın amacı gelişen
teknolojiler sayesinde zaman ve mekandan bağımsız uzaktan eğitim
uygulamalarının yaygınlaştığı günümüzde geleceğin öğrencilerini yetiştirecek
olan Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim kullanımına ilişkin
görüşlerini belirlemektir. Araştırma betimsel araştırma yöntemlerinden tarama
yöntemine göre 2013-2014 eğitim-öğretim yılında yürütülmüştür. Araştırmaya,
Giresun Üniversitesi İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliğinde öğrenim gören
toplam 79 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacı
tarafından geliştirilen anket formundan elde edilmiştir. Anket formu iki
bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde katılımcılardan demografik bilgiler
istenmiş, ikinci bölümde ise öğretmen adaylarının uzaktan eğitim hakkındaki
görüşlerini belirlemek için 6 açık uçlu sorudan faydalanılmıştır. Katılımcılara
anketi doldurmaları için yaklaşık 20 dakika süre tanınmıştır. Anketten elde
edilen bulgular içerik analizine tabi tutulmuştur. Bir öğretim üyesi ve 1
öğretmen, öğretmen adaylarının ankete verdikleri cevapları ortaklaşa
değerlendirerek her bir soru için tema ve kodları belirlemiştir. Çalışmanın
sonucu olarak katılımcılar çoğunlukla uzaktan eğitimi bilgisayar ile
gerçekleştirilen öğretim metodu olarak düşünmüşlerdir. Ayrıca öğretmen adayları, zaman ve mekan bağımsızlığını, ekonomikliği ve
öğrenme kaynaklarına tekrar ulaşabilmeyi uzaktan eğitimin olumlu yönleri olarak
görürken, uzaktan eğitimde öğrenen-öğreten ve akranlar arasındaki yararlı
etkileşimin sınırlı olması ve bunun sonucu olarak motivasyon eksikliğinin
ortaya çıkabilmesi gibi durumları da olumsuzluk olarak düşünmüşlerdir. Elde
edilen sonuçlar ışığında, uzaktan eğitim uygulamaları için ekonomik destek
sağlayarak, teknolojiyi geliştirerek, eğitim kullanıcılarına kurslar düzenleyerek,
uzaktan eğitimin içeriğini geliştirerek uzaktan eğitimi daha popüler hale
getirmek mümkün olabilecektir.
Uzaktan Eğitim Fen Bilgisi Öğretmen Adayları Öğretmen Aday Görüşleri
The purpose of this study is to explore
perceptions of Science Teacher Candidates' on distance education. Total 79
pre-service science teachers studying in Primary School Science Teaching
Department in Giresun University participated in the study. This study was
carried out with survey method, one of the descriptive research methods and it
was conducted in 2013-2014 academic year. The data of the research was gathered
with a questionnaire form developed by the researcher. The questionnaire
consists of two parts. In the first part demographic information was requested
from the participants and in the second part 6 open-ended questions were used
to determine the opinions of the prospective teachers about distance education.
Approximately 20 minutes were allowed for participants to complete the
questionnaire. The findings from the questionnaire were analyzed to content
analysis. One faculty member and one teacher jointly assessed the responses of
the prospective teachers to the questionnaire and determined the themes and
codes for each question. As a result of the study, participants mostly consider
distance education as an instructional method that is delivered via computer.
Considering the advantages of distance education, pre-service teachers stated
that it offered suitable time and place, revision and it was economical.
Regarding disadvantages, they said that it lacked interaction and socialization
and it would decrease motivation because it was not planned like formal
education. In the light of the results obtained, such practices as providing
enough financial support for distance
education practices which become more
popular thanks to developing technology so that it can develop and become more
popular, organizing informative courses for the users about distance education,
and promoting the content of distance education elaborately can be included.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 16 |