Bu
araştırmanın amacı; Resim-iş öğretmen adaylarının ilköğretim okulları
öğrencilerine sanatsal düzenleme ilkelerinin öğretimine yönelik öğretim
materyali tasarım sürecinin öğretmen adaylarının devinişsel (psikomotor) alan
kazanımlarına etkisini tespit etmektir.
Araştırmanın çalışma grubu AİBÜ Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi
Anabilim Dalı’nda öğrenim gören ve ÖTMT dersini alan otuz beş öğretmen
adayından oluşmaktadır. Araştırma verilerini toplamak için görüşme, gözlem ve
doküman analizi yöntemleri kullanılmıştır. Elde edilen veriler Nvivo 7 Nitel
veri çözümleme programında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde içerik
analizi tekniği kullanılmıştır.
Araştırmada;
öğretmen adaylarının öğrenme etkinliğinin sonucunda devinişsel (psikomotor)
alanda slayt tasarlama, kavram haritası, bilgi haritası, zihin haritası ve
çalışma yaprakları oluşturma ve üç boyutlu materyal tasarlama becerileri
kazandıkları, öğretim materyali tasarımı yapmalarının sanatsal düzenleme
ilkelerini kavramalarında etkili olduğu ve öğretim materyallerini tasarlamaktan
zevk aldıkları, öğretim materyali tasarımı çalışmalarını yararlı bir etkinlik
olarak gördükleri, öğrendiklerini meslek yaşamlarında da kullanmayı
düşündükleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Elde edilen verilerden hareketle; 1.
Öğretmen adaylarına devinişssel (psikomotor) beceriler kazandıran etkileşimli
öğrenme yaklaşımlarının yaygınlaştırılması, 2. Öğretim teknolojileri ve
materyal tasarımı dersinin iki yarıyılı kapsayacak şekilde programlanması ve bu
dersin alan uzmanlarınca yürütülmesi, 3. Görsel sanatlar öğretimine yönelik
öğretim materyallerinin tasarlanması
şeklinde önerilerde bulunulmuştur.
Öğretim Materyali Tasarımı Resim-İş Öğretmen Adayları Devinişsel (Psikomotor) Alan Kazanımları
This study aims to determine the effects of the
teaching material design process carried out by preservice art teachers for the
teaching of the subject of principles of artistic organization to primary
school students on the preservice teachers’ psychomotor domain attainments. The
study group consisted of 35 preservice art teachers enrolled in the course
titled “Teaching Techniques and Material Design” in the Faculty of Education in
Abant İzzet Baysal University, Bolu, Turkey. Data was compiled by means of
interviews, observation, and document analysis, and analyzed on Nvivo 7
Quantitative data analysis software using the technique of content analysis.
The findings suggest that, as a result of the
learning activity, preservice teachers acquired psychomotor skills of preparing
slideshows, concept maps, knowledge maps, mind maps, worksheets, and
three-dimensional material, that their
design of teaching material helped preservice teachers to comprehend principles
of artistic organization, that they found it enjoyable and useful to design
teaching material, and that they would like to make use of what they had
learned in their professional career. Based on these findings, three
suggestions can be made: [1] interactive learning approaches that can be useful
for preservice teachers to acquire psychomotor skills need to be promoted; [2]
the course of teaching technologies and material design should cover two
semesters and be provided by specialists, and [3] learning material directed at
visual arts teaching need to be designed.
Teaching Material Design Preservice Art Teachers Psychomotor Domain Attainments
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 16 |