Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Milletvekili Adaylarının Sosyal Medya Kullanım Düzeyleri: “24 Haziran Genel Seçimleri Elazığ ve Eskişehir Örneği”

Yıl 2019, Cilt: 11 Sayı: 21, 359 - 376, 19.12.2019

Öz

Siyasal
seçim süreçlerinde milletvekili adayları seçmenleriyle iletişim kurmak amacıyla
çeşitli araçlar kullanmaktadır. Milletvekili adaylarına, seçmenleriyle iletişim
kurma imkânı sağlayan en önde gelen araçlardan biri de sosyal medyadır. Sosyal
medya, milletvekili adaylarının düşüncelerini, çalışmalarını, vaatlerini ve projelerini
seçmenlere etkili bir şekilde iletilmesini sağlayan platformlardan biridir. Milletvekili
adayları tarafından siyasal kampanya süresince kullanılan sosyal ağların
başında Twitter gelmektedir.



24
Haziran 2018 Genel Seçiminde Elazığ ile Eskişehir milletvekili adaylarının
sosyal medya kullanım düzeylerinin incelendiği bu çalışmada, sosyal paylaşım
platformu Twitter üzerinden milletvekili adayları tarafından yapılan
paylaşımlar analiz edilmiştir. Araştırma da İçerik analizi yöntemi
kullanılmıştır. Çalışma kapsamında kişisel Twitter hesabı bulunan milletvekili
adaylarının kampanya süresince yapmış oldukları paylaşımlar analiz edilmiştir.
Elde edilen bulgulara göre, Elazığ ile Eskişehir milletvekili adaylarının,
seçim süresince Twitter’i kullanma pratiklerinde farklılıklar görülmüştür. AK
Parti milletvekili adaylarının diğer parti milletvekili adaylarına göre daha
fazla paylaşım yaptığı belirlenmiştir. AK Parti milletvekili adayları diğer
partilere göre daha fazla vaat içeren paylaşımlarda bulunurken, Eskişehir
milletvekili adaylarının, Elazığ milletvekili adaylarına göre daha fazla
negatif içerik paylaştıkları tespit edilmiştir. 

Kaynakça

  • Adıgüzel, A.İ.(2018). Sosyal Medyada Siyasal İletişim. İstanbul: Erguvan Yayınevi. Arklan, Ü. ve Akgül, M. (2013). Sosyal Medya Ortamında İçerik Üretim Süreci ve Etki Eden Faktörler: Sivas Örneğinde Uygulamalı Bir Çalışma. The Journal of Academic Social Science Studies, 6.6, 53-82.Bayraktutan, G.; Binark, M.; Çomu, T., Doğu, B., İslamoğlu, G., Telli, Aydemir A. (2014). Siyasal İletişim Sürecinde Sosyal Medya ve Türkiye’de 2011 Genel Seçimlerinde Twitter Kullanımı. Bilig, 68, 59-96.Bekiroğlu, O. ve Bal, E. (2014). Siyasal Reklamcılık, Konya: Literatürk Yay.Büyükaslan, A. ve Kırık, A. MÇ. (2013). Sosyal Medya Araştırmaları Sosyalleşen Birey. Konya:Çizgi Kitabevi, Doğan, A. (2017). Türkiye’de Siyasal İletişim ve Siyasal Davranış. Ankara: Nobel Yayınları.Doğan, A., Ertan, T. (2016). Siyasal İletişim Aracı Olarak ABD Başkanlık Seçimlerinde Twitter’ın Kullanımı: Hillary Clinton ve Donald Trump Örneği. Atatürk Üniversitesi İletişim Dergisi, 11,139-159.Doğu, B., Özçetin, B., Bayraktutan, G., Binark, M., Çomu, T.,Telli ,Aydemir A., İslamoğlu G.(2014).Siyasetin Yeni Hali:Vaka-i Sosyal Medya. İstanbul:Kalkedon Yayıncılık.Fidan, Z. (2016). Teknoloji ve Siyasal İletişim, Konya: Literatürk Yay.Genel, M. G.(2012). Siyasal İletişim Kampanyalarında Sosyal Medyanın Kullanımı:12 Haziran 2011 Genel Seçimleri ‘Twitter’ Örneği. The Turkish Online Journal of Design, Art And Communication, 2 (4),23-31.Gökgül, A. N.(2016). Sosyal Medyanın Siyasal İletişim Aracı Olarak Kullanılması 07 Haziran 2015 Genel Seçimleri Twitter Örneği. Yeni Yüzyıl Üniversitesi Dergisi, 59-156.Kazancı, M., (2013). Kamu ve Özel Sektörde Halkla İlişkiler. Ankara:Turhan Kitabevi.Keskin, S., Sönmez F. (2015). Liderler ve Takipçileri: Siyasi Parti Liderlerinin Twitter Performansları ve Takip İlişkisi. Selçuk İletişim, .29.1, 339-362.Khaldarova, I., Laaksonen, S.M.&, Matikainen, J. (2012). The use of social media in the Finnish parliament elections 2011. University of Helsinki. Available http://www.helsinki.fi/crc/Julkaisut/SoMe_Elections.pdf . E.T. 25.06. 2018. Silsüpür, Ö. (2016). Siyasal İletişim Aracı Olarak Twitter’ın Kullanımı:7 Haziran Genel Seçimi Üzerine Bir Çalışma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2, 725-747.
Yıl 2019, Cilt: 11 Sayı: 21, 359 - 376, 19.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Adıgüzel, A.İ.(2018). Sosyal Medyada Siyasal İletişim. İstanbul: Erguvan Yayınevi. Arklan, Ü. ve Akgül, M. (2013). Sosyal Medya Ortamında İçerik Üretim Süreci ve Etki Eden Faktörler: Sivas Örneğinde Uygulamalı Bir Çalışma. The Journal of Academic Social Science Studies, 6.6, 53-82.Bayraktutan, G.; Binark, M.; Çomu, T., Doğu, B., İslamoğlu, G., Telli, Aydemir A. (2014). Siyasal İletişim Sürecinde Sosyal Medya ve Türkiye’de 2011 Genel Seçimlerinde Twitter Kullanımı. Bilig, 68, 59-96.Bekiroğlu, O. ve Bal, E. (2014). Siyasal Reklamcılık, Konya: Literatürk Yay.Büyükaslan, A. ve Kırık, A. MÇ. (2013). Sosyal Medya Araştırmaları Sosyalleşen Birey. Konya:Çizgi Kitabevi, Doğan, A. (2017). Türkiye’de Siyasal İletişim ve Siyasal Davranış. Ankara: Nobel Yayınları.Doğan, A., Ertan, T. (2016). Siyasal İletişim Aracı Olarak ABD Başkanlık Seçimlerinde Twitter’ın Kullanımı: Hillary Clinton ve Donald Trump Örneği. Atatürk Üniversitesi İletişim Dergisi, 11,139-159.Doğu, B., Özçetin, B., Bayraktutan, G., Binark, M., Çomu, T.,Telli ,Aydemir A., İslamoğlu G.(2014).Siyasetin Yeni Hali:Vaka-i Sosyal Medya. İstanbul:Kalkedon Yayıncılık.Fidan, Z. (2016). Teknoloji ve Siyasal İletişim, Konya: Literatürk Yay.Genel, M. G.(2012). Siyasal İletişim Kampanyalarında Sosyal Medyanın Kullanımı:12 Haziran 2011 Genel Seçimleri ‘Twitter’ Örneği. The Turkish Online Journal of Design, Art And Communication, 2 (4),23-31.Gökgül, A. N.(2016). Sosyal Medyanın Siyasal İletişim Aracı Olarak Kullanılması 07 Haziran 2015 Genel Seçimleri Twitter Örneği. Yeni Yüzyıl Üniversitesi Dergisi, 59-156.Kazancı, M., (2013). Kamu ve Özel Sektörde Halkla İlişkiler. Ankara:Turhan Kitabevi.Keskin, S., Sönmez F. (2015). Liderler ve Takipçileri: Siyasi Parti Liderlerinin Twitter Performansları ve Takip İlişkisi. Selçuk İletişim, .29.1, 339-362.Khaldarova, I., Laaksonen, S.M.&, Matikainen, J. (2012). The use of social media in the Finnish parliament elections 2011. University of Helsinki. Available http://www.helsinki.fi/crc/Julkaisut/SoMe_Elections.pdf . E.T. 25.06. 2018. Silsüpür, Ö. (2016). Siyasal İletişim Aracı Olarak Twitter’ın Kullanımı:7 Haziran Genel Seçimi Üzerine Bir Çalışma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2, 725-747.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adem Doğan 0000-0003-0933-6072

Gökhan Alptekin 0000-0001-8844-9897

Yayımlanma Tarihi 19 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 5 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Doğan, A., & Alptekin, G. (2019). Milletvekili Adaylarının Sosyal Medya Kullanım Düzeyleri: “24 Haziran Genel Seçimleri Elazığ ve Eskişehir Örneği”. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 11(21), 359-376.