Siyasal
seçim süreçlerinde milletvekili adayları seçmenleriyle iletişim kurmak amacıyla
çeşitli araçlar kullanmaktadır. Milletvekili adaylarına, seçmenleriyle iletişim
kurma imkânı sağlayan en önde gelen araçlardan biri de sosyal medyadır. Sosyal
medya, milletvekili adaylarının düşüncelerini, çalışmalarını, vaatlerini ve projelerini
seçmenlere etkili bir şekilde iletilmesini sağlayan platformlardan biridir. Milletvekili
adayları tarafından siyasal kampanya süresince kullanılan sosyal ağların
başında Twitter gelmektedir.
24
Haziran 2018 Genel Seçiminde Elazığ ile Eskişehir milletvekili adaylarının
sosyal medya kullanım düzeylerinin incelendiği bu çalışmada, sosyal paylaşım
platformu Twitter üzerinden milletvekili adayları tarafından yapılan
paylaşımlar analiz edilmiştir. Araştırma da İçerik analizi yöntemi
kullanılmıştır. Çalışma kapsamında kişisel Twitter hesabı bulunan milletvekili
adaylarının kampanya süresince yapmış oldukları paylaşımlar analiz edilmiştir.
Elde edilen bulgulara göre, Elazığ ile Eskişehir milletvekili adaylarının,
seçim süresince Twitter’i kullanma pratiklerinde farklılıklar görülmüştür. AK
Parti milletvekili adaylarının diğer parti milletvekili adaylarına göre daha
fazla paylaşım yaptığı belirlenmiştir. AK Parti milletvekili adayları diğer
partilere göre daha fazla vaat içeren paylaşımlarda bulunurken, Eskişehir
milletvekili adaylarının, Elazığ milletvekili adaylarına göre daha fazla
negatif içerik paylaştıkları tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 5 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 21 |