Bir
öğretmeninin fen, teknoloji, matematik ve mühendislik (STEM) eğitimi ile ilgili
kendini geliştirmek üzere bir uzmana başvurması sonucu ortaya çıkan bu eylem
araştırmasının amacı öğretmen ve öğrencilerinin süreçteki deneyimlerini
paylaşarak benzer ihtiyacı olan öğretmen ve araştırmacılara örnek bir uygulama
sunmaktır. Araştırmacılar öğretmenle STEM eğitimi konusunda bilgi ve deneyimler
paylaşılmış ve 3. sınıf fen bilimleri dersi "Duyu Organları ve
Görevleri" konusunda STEM etkinliği hazırlanmış ve uygulaması için
öğretmene tanıtmıştır. Öğretmen, uzmanlar rehberliğinde, etkinliği 9 hafta
boyunca 26 öğrenci ile uygulamıştır. Çalışmanın çıktılarının değerlendirilmesi
için öğretmen ve öğrencilerin görüşleri alınmıştır. Öğrenci görüşleri 12 likert
ve 3 açık uçlu sorudan oluşan süreç değerlendirme formu ile alınmıştır. Ayrıca
her bir öğrenci için bu formdaki likert sorular öğretmen tarafından da
doldurulmuştur. Likert sorular istatistiki olarak analiz edilirken, açık uçlu
sorular içerik analizi ile analiz edilmiştir. Öğretmenin sürece ilişkin
değerlendirmeleri için yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir ve
betimsel analiz edilmiştir. Çalışma sonunda öğretmen STEM eğitiminin
uygulanması konusunda kaygılarının azaldığını, sadece öğrencilerinin değil
kendisinin de süreçte eğlendiğini ve öğrencilerinin duyu organlarını
öğrendiklerini belirtmiştir. Bu eylem araştırmasının öğretmenin mesleki
gelişimine katkısı olduğu, öğretmen ve öğrencilerin sürece yönelik olumlu
görüşleri olduğu ortaya çıkmıştır.
The aim
of this action research, that arose as a result of colsulting of a elementary
teacher to a specialist to self-develop on science, technology, mathematics and
engineering (STEM) education, is to share the experiences of the teacher and
their students and to present examples to teacher and researchers with similar
needs. The researchers shared information and experiences about STEM education
with the teacher, prepared a STEM activity on the subject of "Sensory
Organs and Duties" and introduced to the teacher on implementation of the
activity. The teachers implemented the activitiy with 26 students for 9 weeks
under the guidance of the researchers. The opinions of teacher and students
were taken and presented to evaluate the outcomes of the study. Students'
opinions were received through a process evaluation form consisting of 12
Likert and 3 open-ended questions. In addition, likert questions in this form
were filled out by the teacher for each student. While Likert questions were
analyzed statistically, open-ended questions were analyzed by content analysis.
A semi-structured interview was conducted for the teacher’s evaluations
regarding the process and descriptive analysis was conducted. She stated that
while her anxiety about the implementation of STEM education decreased, the
students had fun in the process and learned their sensory organs in a similar
way to the students. As a result of the study, it was revealed that action
research contributes to the professional development of the teacher, and the
teacher and students have positive opinions about the process.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 18 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 12 Sayı: 22 |