Bu çalışmanın amacı, Covid-19 salgını nedeniyle uzaktan eğitim yoluyla öğrenimlerine devam eden öğrencilerin deneyimlerini yakından gözlemleme şansı bulan ebeveynlerin okula ilişkin minnettarlık algılarını araştırmaktır. Çalışmada, ebeveynlerin uzaktan eğitim sürecinde çocuklarının okullarına minnettarlık duygularını yazarak keşfetmelerine odaklandığından nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Araştırmanın katılımcıları uzaktan eğitim sürecinde, eğitim öğretim kurumlarının farklı kademelerinde öğrencileri bulunan 24 veliden oluşmaktadır. Online (çevirimiçi) mektup formu aracılığıyla toplanan veriler içerik analizi tekniği ile beş aşamada çözümlenmiştir. Uzaktan eğitim sürecinde öğrenci velilerinin okula ilişkin yazdıkları minnettarlık mektup çözümlemelerinden “çocuk eğitiminde ortaklık, eğitimde sürekliliği sağlayan kurum, yüksek akademik fayda sağlayan yer, ait hissedilen yer ve karakter güçlendiren mekân” olmak üzere beş temaya ve bu temalara ait on bir koda ulaşılmıştır. Mevcut çalışmanın sonuçlarına göre veliler okulun çocuklarının yaşamındaki katkıları için şükranlarını tanımlayabildiklerini ve ifade edebildiklerini göstermektedir. Bulgular, velilerin yaşamında okulun yeri ve katkılarına ilişkin önemli çıkarımları içerir.
minnettarlık uzaktan eğitim minnettarlık mektubu veliler ebeveynler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Ekim 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 8 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 14 Sayı: 27 |