Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ebeveynlerin Uzaktan Eğitim Sürecinde Okula İlişkin Algılarının İncelenmesi: Minnettarlık Mektubu Çalışması

Yıl 2022, Cilt: 14 Sayı: 27, 380 - 399, 31.12.2022
https://doi.org/10.38155/ksbd.1128074

Öz

Bu çalışmanın amacı, Covid-19 salgını nedeniyle uzaktan eğitim yoluyla öğrenimlerine devam eden öğrencilerin deneyimlerini yakından gözlemleme şansı bulan ebeveynlerin okula ilişkin minnettarlık algılarını araştırmaktır. Çalışmada, ebeveynlerin uzaktan eğitim sürecinde çocuklarının okullarına minnettarlık duygularını yazarak keşfetmelerine odaklandığından nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Araştırmanın katılımcıları uzaktan eğitim sürecinde, eğitim öğretim kurumlarının farklı kademelerinde öğrencileri bulunan 24 veliden oluşmaktadır. Online (çevirimiçi) mektup formu aracılığıyla toplanan veriler içerik analizi tekniği ile beş aşamada çözümlenmiştir. Uzaktan eğitim sürecinde öğrenci velilerinin okula ilişkin yazdıkları minnettarlık mektup çözümlemelerinden “çocuk eğitiminde ortaklık, eğitimde sürekliliği sağlayan kurum, yüksek akademik fayda sağlayan yer, ait hissedilen yer ve karakter güçlendiren mekân” olmak üzere beş temaya ve bu temalara ait on bir koda ulaşılmıştır. Mevcut çalışmanın sonuçlarına göre veliler okulun çocuklarının yaşamındaki katkıları için şükranlarını tanımlayabildiklerini ve ifade edebildiklerini göstermektedir. Bulgular, velilerin yaşamında okulun yeri ve katkılarına ilişkin önemli çıkarımları içerir.

Kaynakça

  • Balcı, A. (1999). Metaphorical images of school: School perceptions of students, teachers and parents from four selected schools (in Ankara). Yayımlanmamış doktora tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Balci, F. A. (2011). Metaphorical Images of School: School Perceptions of Primary Education Supervisors. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), (44).
  • Bray, M. (2001). Community partnerships in education: Dimensions, variations and implications. Paris: Unesco.
  • Can-Çelebi, F.(2020). Okul öncesi eğitimde öğrenci velilerinin okul kavramına ilişkin metaforik algıları. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 1(I), 1-10.
  • Charbonneau, E., & Van Ryzin, G. G. (2011). performance measures and parental satisfaction with New York City schools. The American Review of Public Administration 42 (1): 54–65.
  • Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative and mixed methods approaches (4th ed.). Sage Publications, Inc.
  • Emmons, R. A., & McCullough, M. E. (2003). Counting blessings versus burdens: An experimental research of gratitude and subjective wellbeing in daily life. Journal of Personality and Social Psychology, 84, 377-389.
  • Epstein, J. L. (2013). Ready or not? Preparing future educators for school, family, and community partnerships. Teaching Education, 24(2), 115-118. doi: 10.1080/10476210.2013.786887
  • Epstein, J. L., & Salinas, K. C. (2004). Partnering with families and communities. Educational leadership, 61(8), 12-19.
  • Epstein, J. L., Sanders, M. G., Sheldon, S. B., Simon, B. S., Salinas, K. C., Jansorn, N. R., ... & Williams, K. J. (2009). School, family and community partnerships: Your handbook for action (3rd ed). Thousand Oaks, CA: Corwin Press. Fantuzzo, J., Perry, M. A., & Childs, S. (2006). Parent satisfaction with educational experiences scale: A multivariate examination of parent satisfaction with early childhood education programs. Early Childhood Research Quarterly, 21(2), 142-152.
  • Francis, G. L., Blue-Banning, M., Turnbull, A. P., Hill, C., Haines, S. J., & Gross, J. M. (2016). Culture in inclusive schools: Parental perspectives on trusting family professional partnerships. Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 281-293.
  • Gibbons, S., & Silva, O. (2011). School quality, child wellbeing and parents’ satisfaction. Economics of Education Review, 30(2), 312-331.
  • Goldring, E., & Rowley, K. J. (2006). Parent preferences and parent choices. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association San Francisco, CA, April 8.
  • Henderson, A. T., & Mapp, K. L. (2002). A New Wave of Evidence: The Impact of School, Family, and Community Connections on Student Achievement. Annual Synthesis, Southwest Educational Development Laboratory.
  • Hennink, M. M., Kaiser, B. N., & Marconi, V. C. (2017). Code saturation versus meaning saturation: how many interviews are enough?. Qualitative Health Research, 27(4), 591-608. https://doi.org/10.1177/1049732316665344
  • Howell, W. (2004). Fumbling for an exit key: Parents, choice, and the future of NCLB. In Leaving No Child Behind? (pp. 161-190). Palgrave Macmillan, New York.
  • Inbar, D. E. (1996). The free educational prison: Metaphors and images. Educational research, 38(1), 77-92.
  • Jeynes, W. (2010). Parental involvement and academic success. New York: Routledge.
  • Johnson, R. B., & Christensen, L. (2014). Educational research: Quantitative, qualitative, and mixed approaches (4th. ed.). Sage publications.
  • Lemmer, E. M. (2013). The parent-teacher relationship as partnership: a conceptual analysis. Journal for Christian Scholarship= Tydskrif vir Christelike Wetenskap, 49(1_2), 25-54.
  • Lemmer, E., & Van Wyk, N. (2004). Home-school communication in South African primary schools. South African Journal of Education, 24(3), 183-188. Lincoln, Y.S. & Guba, E.G. (1985). Naturalistic inquiry. California: SAGE
  • Maile, S. (2004). School choice in South Africa. Education and urban society, 37(1), 94-116.
  • Mayring, P. (2000). Qualitative Content Analysis [28 paragraphs]. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 1(2), Art. 20, https://doi.org/10.17169/fqs-1.2.1089
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation (pp. 21-39). John Wiley & Sons.
  • Nelson-Coffey, S. K., Johnson, C., & Coffey, J. K. (2021). Safe haven gratitude improves emotions, well-being, and parenting outcomes among parents with high levels of attachment insecurity. The Journal of Positive Psychology, 1-11.
  • Patton, M.Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Redding, S., Murphy, M., & Sheley, P. (Eds.). (2011). Handbook on family and community engagement. . Lincoln, IL: IAP.
  • Seggie F. N & Bayburt, Y. ( 2021). Nitel araştırma, yöntem, teknik, analiz ve yaklaşımları (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sheldon, K.M. & Lyubomirsky, S. (2006). How to increase and sustain positive emotion: The effects of expressing gratitude and visualizing best possible selves. Journal of Positive Psychology, 1, 73–82.
  • Taylor, S. J., & Bogdan, R. (1998). Introduction to qualitative research methods (3rd ed.). New
  • Toepfer, S. M., Cichy, K., & Peters, P. (2012). Letters of gratitude: Further evidence for author benefits. Journal of Happiness Studies, 13(1), 187-201.
  • Uzun, K., & Karataş, Z. (2021). Beliren ve orta yetişkinlik dönemindeki bireylerin minnettarlık ile ilgili görüşleri. Dokuz Eylul University Journal of Graduate School of Social Sciences, 23(3).
  • Van Wyk, N. (2010). Theories, policies and practices of parent involvement in education. In E Lemmer & N van Wyk (eds). Themes in South African education. Cape Town: Pearson.
  • Vincent, C. (1996). Parents and Teachers: Power and Participation. London: Falmer. 2001 Social Class and Parental Agency. Journal of Education Policy, 16(4), 347-364.
  • Watkins, P. C., Woodward, K., Stone, T., & Kolts, R. L. (2003). Gratitude and happiness: Development of a measure of gratitude, and relationships with subjective well-being. Social Behavior and Personality: an international journal, 31(5), 431-451.
  • Wood, A. M., Froh, J. J., & Geraghty, A. W. (2010). Gratitude and well-being: A review and theoretical integration. Clinical psychology review, 30(7), 890-905. Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Altınsoy 0000-0003-4910-2510

Çiğdem Keven Akliman 0000-0003-4837-9972

Erken Görünüm Tarihi 22 Ekim 2022
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 8 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 14 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Altınsoy, F., & Keven Akliman, Ç. (2022). Ebeveynlerin Uzaktan Eğitim Sürecinde Okula İlişkin Algılarının İncelenmesi: Minnettarlık Mektubu Çalışması. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 14(27), 380-399. https://doi.org/10.38155/ksbd.1128074