Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim kurumlarının pansiyonlarında kalan öğrencilerin akademik ve sosyal yaşamlarının incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, çalışma nitel araştırma yöntemlerinden Fenomoloji (olgubilim) desenine dayalı olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 öğretim yılında Erzurum’da biri il merkezinde (Aziziye), biri ilçe merkezinde (Pasinler) iki pansiyonlu ortaöğretim kurumunda öğrenim görmekte olan 38 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veriler görüşme yöntemi ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmada ulaşılan sonuçlara göre ortaöğretim pansiyonları akademik açıdan uygun çalışma ortamı sağlamaktadır. Ayrıca Etüt saatlerinin yeterli olması, çalışmaya teşvik ve bilgi paylaşımı gibi etkenler sayesinde pansiyonlar öğrencilere olumlu katkılar sağlamaktadır. Fakat bu pansiyonlarda, öğrenciler aile özlemi yaşamaktadır. Pansiyonlardaki aşırı kısıtlanma, katı kurallar, olumsuz belletmen tutumu, yetersiz beslenme ve hijyen koşulları pansiyonların olumsuz yönleri olarak ön plana çıkmaktadır. Ayrıca sosyal ve kültürel olanakların azlığı pansiyonlardaki yaşamın olumsuz yanlarındandır. Araştırmaya katılan öğrencilerin büyük çoğunluğu tercih hakları olsa evde kalmayı istemektedirler. Bunun yanı sıra öğrenciler büyük oranda diğer öğrenci ve çalışanların pansiyonda kalan öğrencilere ilişkin yanlış ve olumsuz algıya sahip olduklarını düşünmektedir
Okul pansiyonu pansiyonda sosyal yaşam pansiyonlu okul pansiyonda akademik yaşam
The purpose of this research is to examine the implications for the academic and social lives of students staying in hostels of secondary education institutions. For this purpose, the study was designed based on the Phenomenology pattern, which is one of the qualitative research methods. The study group of the research consists of 38 high school students studying in a secondary education institution with two hostels, one in the city center (Aziziye) and the other in the district center (Pasinler) in the 2021-2022 academic year. The data in the research were obtained by interview method. The obtained data were analyzed by content analysis method. According to the results of the research, secondary education hostels provide an academically appropriate working environment. In addition, hostels provide positive contributions to students thanks to factors such as sufficient study hours, encouragement to work and information sharing. But in these hostels, students are longing for family. Excessive restrictions in hostels, strict rules, negative staff attitude, inadequate nutrition and hygiene conditions stand out as the negative aspects of hostels. In addition, the lack of social and cultural opportunities is one of the negative aspects of life in hostels. The majority of the students participating in the research would like to stay at home if they had the right to choose. In addition, students think that other students and employees have a wrong and negative perception about the students staying in the hostel.
School Boarding Life in Hostelhouse Secondary Education Institution Hostel
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 5 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 15 Sayı: 28 |