Bu çalışmada, dördüncü sınıf sosyal bilgiler ders kitabındaki etkinlik, görsel ve metinlerde değişim ve sürekliliği algılama becerisinin incelenmesi ile bu becerinin öğretmen görüşleri ışığında değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme ve fenomenoloji deseni kullanılarak, sosyal bilgiler öğretmenleri ile gönüllülük esasına göre yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler içerik ve betimsel analize tabi tutulmuştur. Elde edilen sonuçlara göre, doküman incelemesinin ardından, dördüncü sınıf sosyal bilgiler ders kitabındaki etkinlik, görsel ve metinlerde değişim ve sürekliliği algılama becerisinin dengeli dağılmadığı görülmektedir. Çalışmada tarihe dayalı öğrenme alanlarındaki etkinlik, görsel ve metinlerde söz konusu becerinin yer aldığı ortaya çıkmıştır. Bu durum katılımcı görüşlerinde de belirtilerek, becerinin ders kitabındaki her öğrenme alanında dengeli bir şekilde yer almadığı soncuna ulaşılmıştır. Katılımcılar, değişim ve sürekliliği algılama becerisine yönelik olarak, soyut bir nitelikte olduğu bu nedenle de öğrencilere sunulmasında zorluk yaşadıkları ifadelerinden anlaşılmaktadır. Katılımcılar, değişim ve sürekliliği algılama becerine yönelik öğrencilerin, hazırbulunuşluk durumlarını dikkate alarak öğrencilerin geçmiş, günümüz ve gelecek arasında bağlantı kurmakta yetersiz kaldıklarına vurgu yapıldığı tespit edilmiştir.
Değişim ve Sürekliliği Algılama Becerisi Sosyal Bilgiler Etkinlik Görsel Metin
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 16 Sayı: 31 |