The rise of social networks has enabled today's forms of politics to move into the digital sphere and change the practices of doing politics. With the widespread use of digital network platforms, political actors have also been forced to use this space. In Türkiye, the digitalization of politics in recent years and the use of social media platforms by candidates for political campaigns have become important. X, which is one of the most used social media platforms, especially during election periods, is considered a powerful political communication tool, both as an important diplomacy tool and as a link between voters and political actors. In this study, the use of X by Recep Tayyip Erdoğan, Kemal Kılıçdaroğlu, Sinan Oğan, and Muharrem İnce, who are candidates in the 14 May 2023 Presidential Elections, is analyzed. The effects of the X posts of the four candidates on their election processes and voter interactions were tried to be revealed. In the study, the daily usage distribution of the candidates, the most interacted posts, the content distribution of the messages, and their discursive preferences were analyzed. As a result of the study, it was found that Oğan was the candidate who used the X platform the most, Erdoğan stood out as the candidate who used strategic political message management most effectively, and Kılıçdaroğlu could not use this social network platform strategically throughout the political communication process.
Digital Politics Political Communication 2023 Presidential Election
Sosyal ağların yükselişi, günümüzde siyaset biçimlerinin dijital alana taşınmasına ve siyaset yapma pratiklerinin değişmesine olanak tanımıştır. Dijital ağ platformlarının yaygınlaşmasıyla birlikte siyasal aktörler de bu alanı kullanmak zorunda kalmıştır. Türkiye’de de son yıllarda siyasetin dijitalleşmeye başlaması ve adayların sosyal medya ortamlarını siyasal kampanya amacıyla kullanması önemli hale gelmiştir. Özellikle seçim dönemlerinde en fazla kullanılan sosyal medya platformlarından biri olan X, hem önemli bir diplomasi aracı olması hem de seçmenler ve politik aktörler arasındaki bağı sağlaması açısından güçlü bir siyasal iletişim aracı olarak kabul edilmektedir. Bu çalışmada, 14 Mayıs 2023 Cumhurbaşkanlığı Seçimleri’nde aday olan Recep Tayyip Erdoğan, Kemal Kılıçdaroğlu, Sinan Oğan ve Muharrem İnce’nin X platformunu kullanım biçimleri analiz edilmiştir. Dört adayın X paylaşımlarının, seçim süreçlerinde ve seçmen etkileşimlerindeki etkileri ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmada adayların günlük kullanım dağılımları, en fazla etkileşim alan gönderileri, iletilerin içerik dağılımları ve söylemsel tercihleri analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda X platformunu en fazla kullanan adayın Oğan olduğu, stratejik siyasi mesaj yönetimini en etkin kullanan adayın Erdoğan olarak öne çıktığı, Kılıçdaroğlu’nun ise bu sosyal ağ platformunu siyasal iletişim süreci boyunca stratejik olarak etkin kullanamadığı bulgularına ulaşılmıştır.
Dijital Siyaset Siyasal İletişim 2023 Cumhurbaşkanlığı Seçimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları, Sosyal Medya Uygulamaları ve Analizi, Yeni Medya, Politika ve Yönetim (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 17 Sayı: 32 |