Eğitim alanında birçok çalışmanın konusuna dâhil olan “eğitim yönetimi” ve bu yönetimin en temel öğesi olan “okul müdürleri” birçok araştırmada ana tema olma özelliğini taşımaktadır. Ekseriyetle nicel/nitel çalışmalarda “…Konusunda, Okul Yöneticilerinin Görüşleri” gibi başlıklarda okul müdürlerinin fikirleri alınarak araştırmalar yapılmaktadır. Ülkemizde ise “Okul Müdürü” başlığıyla ele alınan yazın çalışmalarında araştırma-inceleme türü dışında farklı türdeki kitap çalışmalarında neredeyse hiç rastlanmamaktadır.
Bu çalışmada ise 1923-1969 yılları arasında yaşamış, modern İran hikâyeciliğin yazarlarından biri olan Celâl Âl-i Ahmed’in 1959 yılında yazdığı, on dokuz bölümden oluşan “Okul Müdürü” adlı eserinde eğitim yöneticisi olarak okul müdürlerinin vasıfları ve okul işleyişinin realist eleştirisinde öne çıkan öğeler üzerinde durulacaktır.
Bu çalışmanın neticesinde eğitimin önemli aşamalarını ifade eden yönetim süreci öğelerinin, araştırmacılara farklı bir yazım tekniği olan hikâye yöntemi ile nasıl açıklanabileceği de ele alınmış ve izah edilmiş olacaktır. Böylece yönetim süreci öğelerinin alışılagelmişin dışında özgün bir teknikle ve evrensel değerlerle öğretilebilirliği de ortaya konulmuş olacaktır.
"Educational Administration", which is included in the subject of many studies in the field of education, is the main theme in many studies and "school managers"is the most basic element of this administration. Usually in quantitative or qualitative studies, research is carried out by taking the views of school managers in studies entitled with thekeyword " School Managers' Opinions" on any topic. In our country, in literature studies under the heading of "School Manager", it is almost never encountered in different types of book studies, except for the research-review type. In this study, Celâl Âl-i Ahmed, one of the authors of modern Iranian storytelling, who lived between 1923-1969 and wrote in 1959 the book entitled"School Manager"consisting of nineteen chapters stands out in the realist criticism of the school principals' qualifications and school functioning. As a result of this study, it will be discussed and explained how the elements of the management process, which represent the important stages of education, can be explained to researchers with the story method, which is a different writing technique. Thus, it will be revealed that the elements of the management process can be taught with a unique technique and universal values.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Open Access Policy
KSUJED provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.