Çocukluk dönemi insanın gelecekteki davranışlarını etkileme gücüne sahip bir zaman dilimidir. Çocuklukta edinilen birikimler kişinin hayatı boyunca etkisini gösterdiği için çocukluk döneminde verilen ahlaki eğitim de son derece önem taşımaktadır. Bu doğrultuda çocuk ve ahlak eğitimi üzerinde durulması gereken bir konu olarak dikkat çeker. Bu kapsamda araştırmanın amacı Nurettin Topçu’nun çocuğa ve ahlak eğitimine bakış açısını yansıtarak alan yazınına katkı sağlamaktır. Araştırmada doküman incelemesi yöntemi kullanılarak Nurettin Topçu’nun yazılarının yer aldığı Hareket dergisi ve farklı isimler altında yayınlanan kitapları incelendi. Araştırmanın güvenirliği ve geçerliliğini sağlamak amacıyla elde edilen veriler farklı zamanlarda tekrar gözden geçirilip uzman görüşleri alınıp yeniden değerlendirildi. Araştırmanın sonucunda Nurettin Topçu’nun çocukluk dönemine ayrı bir önem verdiği, ahlak eğitimine erken yaşlardan itibaren başlanması gerektiği bunun ihmal edilmesi durumunda çocukta çeşitli zafiyetlerin oluşabileceği, medeni gelişmişlikle çocuğa verilen değerin birbiriyle paralel olduğu, ahlak gelişiminde ailenin önemli olduğu, devletin çocuk eğitimi konusunda sorumluluk alması gerektiği, ahlak eğitiminde tarihi birikimden faydalanılması gerektiği, çocuktaki hürriyet anlayışının yeninden gözden geçirilmesinin yararlı olacağı, ahlak eğitiminde ilköğretimin temel teşkil ettiği, ahlak eğitiminde öğretmenin rehber konumunda olduğu, ahlak eğitiminde saygı ve merhamet değerlerinin dikkate alınmasının faydalı olacağı yönünde bulgulara ulaşılmıştır
Childhood is a period of time that has the power to influence a person's future behavior. The moral education given in childhood is also of great importance, as the knowledge gained in this period has an effect throughout the life of the person. In this respect, it draws attention as a subject that needs to be emphasized on child and moral education. In this context, the aim of the research is to contribute to the literature by reflecting Nurettin Topçu's perspective on children and moral education. In the research, using the document analysis method, the journal of movement where Nurettin Topçu's writings and his books published under different names were examined. In order to ensure the reliability and validity of the research, the data obtained were reviewed at different times, expert opinions were taken and re-evaluated. As a result of the research, Nurettin Topçu attaches special importance to childhood, moral education should be started from an early age, various weaknesses can occur in the child if this is neglected, the value given to the child is parallel with each other, the family is important in moral development, the state takes responsibility for child education. It has been found that it is necessary to benefit from historical knowledge in moral education, it will be useful to re-evaluate the understanding of freedom in children, primary education is the basis in moral education, the teacher is the guide in moral education, and it will be useful to consider the values of respect and compassion in moral education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Open Access Policy
KSUJED provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.