Okul örgütünün amaçlarının üst düzeyde gerçekleşmesine, okul müdürlerinin örgütsel konumlarını daha iyi anlamlandırmalarına ve yönetsel süreçlerin daha etkili sonuçlar vermesine katkı sağlamak amacıyla; okul müdürü ile ilgili yayın çıktıları ve alanın temel yapısının incelenmesi önemli görülerek bu araştırmaya konu edinilmiş ve ilişkiler çok boyutlu olarak irdelenmiştir. Araştırmada, okul müdürü ile ilgili yayın çıktılarını ve alanın temel yapısını incelemek için bibliyometrik yöntem kullanılmıştır. Tarama dünyanın en eski ve en yaygın veri tabanlarından birisi olması, günlük olarak veri tabanının güncellenmesi ve bibliyometrik çalışmalarda en sık kullanılması nedeniyle Web of Science (WoS) veri tabanında yapılmış olup 3218 çalışma elde edilmiştir. Okul müdürü ile ilgili alanyazının bibliyometrik yöntemle incelenmesini açık kod kaynaklı R bibliyometrik paket programı ile gerçekleştirilmiştir. 1976-2022 yılları arasında okul müdürü kavramı hakkında 3218 makalenin yayımlandığı, araştırması yayımlanan toplam yazar sayısının 6134 olduğu, tek yazarlı olan makale sayısının 868 olduğu ve makale başına ortalama alıntının 9,21 olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Okul müdürü kavramı ile ilgili ise en çok yayın yapan ülkelerin sırasıyla Amerika Birleşik Devletleri, Türkiye, Avustralya, Birleşik Krallık, Kanada, Çin, Güney Afrika, İsrail, Brezilya ve İspanya ülkeleri olduğu bulgulanmıştır.
In order to contribute to the realization of the goals of the school organization at a high level, to better understand the organizational positions of the school principals and to give more effective results in the administrative processes, the publications related to the school principal and the examination of the basic structure of the field were considered important and the relationships were examined in a multidimensional way. In the research, bibliometric method was used to examine the publication outputs about the school principal and the basic structure of the field. Since the search is one of the oldest and most widespread databases in the world, the database is updated daily and it is used most frequently in bibliometric studies, 3218 studies were obtained in the Web of Science (WoS) database. The bibliometric analysis of the literature on the school principal was carried out with the open code source R bibliometric package program. It was found that 3218 articles were published on the concept of school principal between 1976-2022, the total number of authors whose research was published was 6134, the number of articles with a single author was 868, and the average citation per article was 9.21. Regarding the concept of school principal, it has been found that the countries that publish the most are the United States, Turkey, Australia, United Kingdom, Canada, China, South Africa, Israel, Brazil and Spain, respectively.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Open Access Policy
KSUJED provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.