Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programı mezunları, pek çok kurum ve kuruluşta görev yapmakla birlikte en çok istihdam edilen kurumlar özellikle Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel okullardır. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programlarının, öğrencilerini bu hizmetleri verimli şekilde yürütebilir yeterliliğe eriştirme amacı vardır. Lisans öğrenimi sürecinde teorik ve uygulamalı derslerle öğrencilerini bu amaca ulaştırırlar. Çalışmanın verileri araştırmacı tarafından oluşturulan yapılandırılmış bilgi ve yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilmiştir. Yapılandırılmış forma yanıt verenlerin sayısı 50 ve yarı yapılandırılmış görüşmeye katılan öğrenci sayısı 54’tür. Yapılan bu çalışmada Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık lisans programı öğrencilerinin görüşleri nitel ve nicel veri analizi ile incelenmiştir. Çalışmanın bulgularında okul psikolojik danışmanları dışında kalan diğer öğretmenlerin Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık öğrencilerine yönelik olumsuz tutumları ilgili sorunlar öne çıkmaktadır. En çok memnun kalınan ve daha az sorun bildirilen temanın uygulama okullarındaki okul psikolojik danışmanlarının Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık öğrencilerine ilişkin tutumları olarak bulunmuştur. Araştırma bulguları alanyazın temelinde tartışılmıştır.
Okul uygulamalarında karşılaşılan sorunlar Psikolojik danışman eğitimi Rehberlik ve Psikolojik danışmanlık
Although graduates of the Guidance and Psychological Counseling program work in many institutions and organizations, the institutions where they are most employed are public and private schools affiliated with the Ministry of National Education. Guidance and Psychological Counseling programs aim to equip students with the ability to carry out these services efficiently. They help their students achieve this goal through theoretical and practical courses during their undergraduate education. In the study, the data were obtained from the structured information form and semi-structured interview form by the researcher. The number of students who responded to the structured form was 50, and the number of students who participated in the semi-structured interview was 54. In this study, the opinions of the Guidance and Psychological Counseling program students were examined through qualitative and quantitative data analysis. In the findings of the study, problems related to the negative attitudes of the teachers other than school psychological counselors towards interns stand out. The subject that was most satisfied by the interns and reported fewer problems was the school psychological counselors' attitudes towards interns. The research findings were discussed on the basis of the literature.
Guidance and Psychological counseling Problems encountered in school practices Psychological counselor training
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Okul Psikolojik Danışmanlığı, Psikolojik Danışmanlık Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Open Access Policy
KSUJED provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.