The provision of leisure time, work and meeting the essential life needs is the definition of remaining time. Leisure time, which is a part of daily life, can be associated with many social institutions. This file system created associations with free time zones. This desired perception of religious identity (PRI) and leisure time evaluations were found to be in place of religious sensibility (RSLTE). The data obtained in the survey conducted with 204 teachers in Gaziantep were analyzed with the statistical program. There are 15 items in the questionnaire for demographic characteristics, the Religious Scale and the measurements of religious sensibility in leisure time. In the study, the significance level and aspects of the change between the two variables were analyzed. According to the analyzes, 13 of PRI and RSLT item 15 had a positive and significant relation, and 2 had a negative and significant relation. As a result of the statistics, it was found that all the assumptions were confirmed. The study data was interpreted as 'If the teachers' perception of religious identity is high, the level of religious characteristics they show in their leisure time is also strong'. In the conclusion part, the relations between religion and leisure time are explained.
Serbest zaman kavramı, çalışma ve zorunlu yaşam ihtiyaçlarının karşılanması dışında kalan zamanı tanımlamaktadır. Gündelik yaşamın bir parçası olan serbest zaman birçok sosyal kurumla ilişkilendirilmektedir. Bu çalışmanın konusunu ise serbest zamanın din kurumu ile ilişkisi oluşturmuştur. Bu amaçla öğretmenlerin dini kimlik algısı (DKA) ve serbest zaman değerlendirmelerinde dinî hassasiyet düzeyleri (SDHD) tespit edilmiştir. Gaziantep’te 204 öğretmenle yapılan anket çalışmasıyla elde edilen veriler istatistik programı ile analiz edilmiştir. Ankette demografik özellikler, Dini Kimlik Ölçeği ve SDHD’yi ölçmeye yönelik hazırlanan 15 madde yer almıştır. Çalışmada iki değişken arasındaki korelasyonun anlamlılık düzeyi ve yönü analiz edilmiştir. Analizlere göre DKA ile SDHD’nin 15 maddesinden 13’ünün pozitif ve anlamlı, 2’sinin negatif ve anlamlı ilişki içinde olduğu görülmüştür. İstatistikler sonucunda tüm hipotezlerin doğrulandığı bulgusuna ulaşılmıştır. Çalışma bulguları, ‘Öğretmenlerin dini kimlik algıları yüksek ise serbest zaman değerlendirmelerinde gösterdiği dini hassasiyet düzeyi de yüksektir’ şeklinde yorumlanmıştır. Sonuç bölümünde din ile serbest zaman ilişkisi bulgular ışığında açıklanmıştır.
Bu çalışma Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalında tarafımca tamamlanan "Öğretmenlerin Serbest Zaman Değerlendirmeleri ve Din İlişkisi: Gaziantep Örneği" Başlıklı yüksek lisans tezinden türetilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri / Research Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
K.S.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, elektronik ortamda yayınlanmaktadır.
ilahiyatdergi@ksu.edu.tr
Derginin Tarihçesi
Derginin Adı | ISNN | e-ISNN | Başlangıç Yılı |
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | 1304-4524 | 2651-2637 | 2003 |