Günümüzde artan çevre sorunları, insan-doga ilişkilerini
yeniden ele almayı gerektirmektir. Bu konuda karsımıza çıkan
temel bir hata, dogal olanın beserî alana aktarılması, insanî kimi
degerlerin göz ardı edilmesidir. Bunun tipik örnegi, sosyal
darvinizm ve öjenik harekettir.
Sosyal darvinizm, materyalist evrim teorisinin topluma
aktarılmasıdır. Sosyal darvinizme göre farklı evrim asamalarında
bulunan ırkların karısması önlenmelidir. Ayrıca üstün ırk
yararına diger ırkların yok edilmesi de dogaldır.
Öjenik ise sosyal darvinizmin ileri bir safhası ve uygulamasıdır.
Öjenik hareket toplumda zayıf, yaslı ve zihinsel özürlülerin
yok edilmesi; güçlü ve saglıklı bireylerin çogalması için ortam
hazırlanması gerektigini savunur.
Sosyal darvinizm ve öjenik, “dogal olan” ile “beserî olan”
arasındaki farklılıgı göz ardı etmistir. nsanı çesitli ayırtedici
özellikleriyle bir bütün olarak tanımlamak yerine, onu varlıgının
bir boyutuna indirgemiştir.
Bölüm | Araştırma Makaleleri / Research Articles |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 18 |
K.S.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, elektronik ortamda yayınlanmaktadır.
ilahiyatdergi@ksu.edu.tr
Derginin Tarihçesi
Derginin Adı | ISNN | e-ISNN | Başlangıç Yılı |
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | 1304-4524 | 2651-2637 | 2003 |