Çocuk edebiyatı çerçevesinde ele alınan Arap
Edebiyatında Ninniler ve Dil-Toplum Işığındaki Yansımaları adlı bu çalışmada
sözlü halk kültürünün en önemli unsurlarından biri olan ninnilere
değinilmiştir. Bilindiği gibi ninniler bir toplumun inancı, sosyal yapısı ve
düşüncesine ilişkin önemli ipuçları taşıyan sözlü halk kültürünün önemli bir
türüdür. Çocuğun annesinden ilk duyduğu sözlerden olması hasebiyle ninniler
gerek insan hayatında ve gerekse edebiyatta önemli bir öneme haizdir. İhtiva
ettikleri mesajlarıyla içinde doğdukları toplumun sosyal, kültürel ve dinî
yapısına ışık tutan ninniler, özellikle çocuk eğitiminde vazgeçilmez bir unsur
olup üzerinde ehemmiyetle durulması gereken bir edebi tür olduğu görülmektedir.
Ammar, Mahmut b. İsmail. "el-Kıyamu’t-Terbeviyye ve’l-İctimâʻiyye fi Enâşidi'l-Mehdi ‘İnde’l-‘Arab". Ummul Kura Üni-versitesi Şerʻi İlimler ve Dil, Edebiyat Dergisi, 29/17, (2004): 792.
Askalanî, İbn Hacer. el-İsâbe fi Temyizi's-Sahâbe. 8 Cilt. Beyrut: Dâru’l Kutubi’l-‘İlmiyye ts.
Bernağiş, Muhammed Hasan. Edebu’l-Atfâl Ehdâfuhu ve Simâtu-hu. 2. Baskı. Beyrut: Müessesetu’r-Risâle, 1996.
Câhız, Ebû ‘Usman Amr b. Bahr. el-Beyan ve’t-Tebyin. 3 Cilt. Bey-rut: Dâr ve Mektebetü’l-Hilâl, 2002.
Câhız, Ebû ‘Usman Amr b. Bahr. Kitabu’l-Bursan ve’l-‘Urcan ve’l-Umyan ve’l-Hûlan. thk. Abdüsselam Muhammed Harun, Bey-rut: Dâru’l-Cîl, 1990.
Orhan, Davut - Abazoğlu, Muhammed. “Arap Edebiyatında Ninniler Ve Dil-Toplum Işığındaki Yansımaları”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 32 (Aralık 2018), 113-136.