Çin’in Wuhan şehrinde 2019 sonlarında ortaya çıkan kovid-19 adı verilen yeni tip virüs, neredeyse iki yıla yaklaşan bir zaman diliminde dünya gündeminin en temel konusu olmaya devam etmektedir. İlahiyat fakültesi mezunu öğretmenlerimizin koronavirüs hakkındaki bilgilerini ölçme ve öğrenciler üzerinde bir farkındalık oluşturma bağlamında 2020 mart ayında yarı yapısallaştırılmış kapsamda kalitatif veriye dayalı bir araştırma yapılmıştı. Bu makalede, bahsi geçen araştırmanın verilerine dayanarak ve ayrıca ilgili literatür taranmak suretiyle İlahiyat Fakültesi mezunu öğretmenlerimizin bakış açısıyla din ile kovid-19’un çeşitli yönleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Kovid-19’un dini hayat üzerindeki etkileri ve sonuçları bağlamında dini düşüncenin alacağı seyir anlaşılmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak bahse konu öğretmenlerimizin pandemi gibi felaketlerle ilgili bilgilerinde eksiklik olduğu ve bu konuda müfredat çerçevesinde yeni konuların ilave edilmesi gerekliliği görülmüştür. Ayrıca bu tür felaketlerin olumsuz sonuçlarından öğrencilerin etkilenmelerine engel olmak için pandemi teodisesinin felsefi, sosyolojik ve teolojik temelde ele alınması zarureti ortaya çıkmıştır.
Pandemi teodisesi Kovid-19 ve din Eşitsizlik virüsü İnfodemi Dini sosyal sermaye
The new type of virus called COVID-19, which emerged at the end of 2019 in Wuhan, China, continues to be the main topic of the world agenda in a time period of almost two years. A semi-structured qualitative data-based research was conducted in March 2020 in order to measure the knowledge of our faculty of theology graduate teachers about coronavirus and to raise awareness among students. In this article, the relationship between religion and various aspects of COVID-19 was examined from the point of view of our theologian teachers, based on the data of the aforementioned research and also by reviewing the relevant literature. An attempt was made to understand the course of religious thought in the context of the effects and consequences of COVID-19 on religious life. As a result, it has been seen that our teachers have a lack of knowledge about disasters such as pandemics and it is necessary to add new subjects within the framework of the curriculum. In addition, in order to prevent students from being affected by the negative consequences of such disasters, it has become necessary to deal with the pandemic theodicy on a philosophical, sociological and theological basis.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri / Research Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 38 |
K.S.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, elektronik ortamda yayınlanmaktadır.
ilahiyatdergi@ksu.edu.tr
Derginin Tarihçesi
Derginin Adı | ISNN | e-ISNN | Başlangıç Yılı |
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | 1304-4524 | 2651-2637 | 2003 |