Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Quantitative Investigation of the Undesirable Student Behaviors in the Primary Schools Where There Are Foreign Students

Yıl 2020, , 572 - 599, 20.10.2020
https://doi.org/10.33437/ksusbd.649281

Öz

It is important to examine the behavioral relationships and undesirable behaviors of refugee students, who are starting to study with Turkish students and who are currently studying at the accommodation facility, to each other, with Turkish students and teachers. This study aims to analyze the level of the refugee students’ undesirable behaviors in their classrooms in terms of various factors such as teachers' gender, the number of refugee students in the integrated classrooms and the foreign languages that the teachers can speak. When the findings of the research are examined; it has been observed that foreign students still continue their normal behavior according to their own culture in their countries where they come from, such as eating something in class, sitting improperly, and using classroom equipment improperly, etc. It is thought that foreign students are interested in extracurricular things due to their language and communication problems and do not perform their duties as requested. It was observed that the reasons for the undesirable behaviors of the foreign students are social and cultural change, language and communication problems, economic troubles and parental reasons. Depending on these reasons, it can be said that foreign students incline towards undesirable behaviors in the classroom and school environment.

Kaynakça

  • Karadağ, Engin ve Üney, Ahmet (2006). “İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerinin Sınıf İçi Olumsuz Davranışlarının Değerlendirilmesi”. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 119-134.
  • Karasar, Niyazi (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (25. Basım). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kıroğlu, Kasım; Kesten, Alper ve Elma, Cevat (2010). “Türkiye’de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Lisans Öğrencilerinin Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Sorunları”. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 26-39. http://dergipark.ulakbim.gov.tr/mersinefd/article/viewFile/1002000065/1002000057 15/12/2017 tarihinde alınmıştır.
  • Lake, Celinda C. ve Harper, Pat Callbeck (2008). Kamuoyu Araştırmaları. (N. Güz, Çev.). Ankara: Eğitim Akademi Yayınları.
  • Sadık, Fatma (2000). İlköğretim I. Aşama Sınıf Öğretmenlerinin Sınıfta Gözlemledikleri Problem Davranışlar. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Sağlam, Serdar (2006). “Türkiye’de İç Göç Olgusu Ve Kentleşme”. Türkiyat Araştırmaları, 5, 33-44.
  • Şeker, Betül Dilara ve Sirkeci, İbrahim. (2015). “Challenges For Refugee Children At School In Eastern Turkey”. Economics and Sociology, 8(4), 122-133. Doi: 10.14254/2071-789X.2015/8-4/9.
  • Taştan, Coşkun ve Çelik, Zafer (2017). Türkiye’de Suriyeli Çocukların Eğitimi: Güçlükler ve Öneriler. Ankara: Eğitim-Bir-Sen Stratejik Araştırmalar Merkezi.
  • Topsakal, Cem, Merey, Zihni ve Keçe, Murat (2013). “Göçle Gelen Ailelerin Çocuklarının Eğitim Öğrenim Hakkı ve Sorunları Üzerine Nitel Bir Çalışma”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(27), 546-560.

Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Bulunduğu İlkokullarda İstenmeyen Öğrenci Davranışlarının Nicel Açıdan İncelenmesi

Yıl 2020, , 572 - 599, 20.10.2020
https://doi.org/10.33437/ksusbd.649281

Öz

Türk öğrencilerle beraber eğitim görmeye başlayan ve bir kısmı halen konaklama tesisinde eğitim gören yabancı uyruklu öğrencilerin birbirleriyle, Türk öğrencilerle ve öğretmenleriyle olan davranış ilişkilerini ve istenmeyen davranışlarını incelemek önemlidir. Bu araştırma, mülteci öğrencilerin devam ettikleri sınıflarda ortaya çıkan istenmeyen davranışların gerçekleşme düzeylerini öğretmenlerin cinsiyeti, sınıfta bulunan mülteci öğrenci sayısı ve öğretmenlerin konuşabildikleri yabancı diller değişkenleri açısından incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın bulguları incelendiğinde, yabancı uyruklu öğrencilerin geldikleri ülkelerde kendi kültürlerine göre normal olan davranışları (sınıfta bir şeyler yemek, sırasında düzgün oturmamak, ders araç-gereçlerini düzgün kullanmamak…vb) halen devam ettirdikleri görülmüştür. Yabancı uyruklu öğrencilerin dil ve iletişim problemlerinden dolayı ders dışı şeylerle ilgilendikleri ve ödevlerini istenildiği şekilde yapmadıkları görülmüştür. Yabancı uyruklu öğrencilerin istenmeyen davranış sergileme nedenlerinin; toplumsal ve kültürel değişim, dil ve iletişim problemleri, ekonomik sıkıntılar ve ailevi nedenler olduğu görülmüştür. Bu nedenlere bağlı olarak yabancı uyruklu öğrencilerin sınıf ve okul ortamında istenmeyen davranışlara yöneldikleri düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Karadağ, Engin ve Üney, Ahmet (2006). “İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerinin Sınıf İçi Olumsuz Davranışlarının Değerlendirilmesi”. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 119-134.
  • Karasar, Niyazi (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (25. Basım). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kıroğlu, Kasım; Kesten, Alper ve Elma, Cevat (2010). “Türkiye’de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Lisans Öğrencilerinin Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Sorunları”. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 26-39. http://dergipark.ulakbim.gov.tr/mersinefd/article/viewFile/1002000065/1002000057 15/12/2017 tarihinde alınmıştır.
  • Lake, Celinda C. ve Harper, Pat Callbeck (2008). Kamuoyu Araştırmaları. (N. Güz, Çev.). Ankara: Eğitim Akademi Yayınları.
  • Sadık, Fatma (2000). İlköğretim I. Aşama Sınıf Öğretmenlerinin Sınıfta Gözlemledikleri Problem Davranışlar. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Sağlam, Serdar (2006). “Türkiye’de İç Göç Olgusu Ve Kentleşme”. Türkiyat Araştırmaları, 5, 33-44.
  • Şeker, Betül Dilara ve Sirkeci, İbrahim. (2015). “Challenges For Refugee Children At School In Eastern Turkey”. Economics and Sociology, 8(4), 122-133. Doi: 10.14254/2071-789X.2015/8-4/9.
  • Taştan, Coşkun ve Çelik, Zafer (2017). Türkiye’de Suriyeli Çocukların Eğitimi: Güçlükler ve Öneriler. Ankara: Eğitim-Bir-Sen Stratejik Araştırmalar Merkezi.
  • Topsakal, Cem, Merey, Zihni ve Keçe, Murat (2013). “Göçle Gelen Ailelerin Çocuklarının Eğitim Öğrenim Hakkı ve Sorunları Üzerine Nitel Bir Çalışma”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(27), 546-560.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Adnan Delen 0000-0001-9036-1501

Muhammet Hanifi Ercoşkun 0000-0001-9932-3659

Yayımlanma Tarihi 20 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Delen, A., & Ercoşkun, M. H. (2020). Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Bulunduğu İlkokullarda İstenmeyen Öğrenci Davranışlarının Nicel Açıdan İncelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 572-599. https://doi.org/10.33437/ksusbd.649281

KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.