BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 11 Sayı: 2, 0 - 0, 03.04.2015

Öz

The study aims to investigate the effects of Practiceand their perceptions on teaching in the classroom. Working group of thestudy was composed of a total of 170 teacher candidates: 70 from KSUPrimary School Mathematics Teaching and Computer and InstructionalTechnologies Teaching and 100 from KSU Teaching of PedagogicalFormation Certificate Program. The study, designed in the relationalfficacy Scale (TSES)developed by Tschannen-Moran and Woolfolk Hoy (2001) and Teacher

Kaynakça

  • (Education and Science). http://www.coe.ohio-state.edu/ahoy/TTSES.pdf 002012 - - Mesleki ile Sorumluluk e-Journal of
  • New World Sciences Academy. 6(2).1410-1421. esi Dergisi. 15(1). 73-84. Karasar, N. (2011). Teknikler-.
  • Kinzie, M. B., Delcourt, M. A. B. & Powers, S. M. (1993). Computer technologies: Attitudes and self-efficacy across undergraduate disciplines. Paper presented at the Annual Meeting of the American
  • Educational Research Association, Atlanta, GA. ED 357 064. Klausmeier, H.S. ve Allen, P.S. (1978). Cognitive Development of
  • Zimmerman, B., J. (1995). Self-Efficacy and Educational Development.
  • In: A. Bandura (Ed.) Self- Efficacy in Changing Societies, Cambridge University Press.

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK VE DERS ANLATIMLARINA İLİŞKİN ALGILARINA ETKİSİ

Yıl 2014, Cilt: 11 Sayı: 2, 0 - 0, 03.04.2015

Öz

Araştırmada, Öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarının özyeterlik ve sınıfta ders anlatımlarına ilişkin algılarına etkisinin irdelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, KSÜ İlköğretim Matematik Öğretmenliği ile Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliğinde öğrenim gören 70, aynı üniversitenin Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programında farklı branşlarda öğrenim gören 100 olmak üzere toplam 170 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma tek grup ön test son test deneysel desen şeklinde tasarlanmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının özyeterlik algılarını belirlemek anacıyla Tschannen-Moran ve Woolfolk Hoy (2001) tarafından geliştirilen (TSES-Öğretmen Özyeterlik Ölçeği) ile Görgün (2004) tarafından geliştirilen “Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımıyla İlgili Görüş ve Düşünceleri” adlı veri toplama araçları kullanılmıştır. Veri toplama araçları araştırmanın çalışma grubuna 2011–2012 akademik yılının ikinci yarısının başında ve sonunda olmak üzere iki kez uygulanmıştır. Araştırmada, Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika ve BÖTE programlarında öğrenim gören öğretmen adaylarının özyeterlik ve ders anlatımı algılarına Öğretmenlik Uygulaması dersinin etkide bulunmadığı, Matematik öğretmeni adaylarına ise olumlu yönde etki ettiği sonucuna ulaşılmıştır.

Anahtar Kelimeler: Öğretmenlik Uygulaması, Öğretmen Adayları, Özyeterlik, Ders Anlatımı Algısı.

Kaynakça

  • (Education and Science). http://www.coe.ohio-state.edu/ahoy/TTSES.pdf 002012 - - Mesleki ile Sorumluluk e-Journal of
  • New World Sciences Academy. 6(2).1410-1421. esi Dergisi. 15(1). 73-84. Karasar, N. (2011). Teknikler-.
  • Kinzie, M. B., Delcourt, M. A. B. & Powers, S. M. (1993). Computer technologies: Attitudes and self-efficacy across undergraduate disciplines. Paper presented at the Annual Meeting of the American
  • Educational Research Association, Atlanta, GA. ED 357 064. Klausmeier, H.S. ve Allen, P.S. (1978). Cognitive Development of
  • Zimmerman, B., J. (1995). Self-Efficacy and Educational Development.
  • In: A. Bandura (Ed.) Self- Efficacy in Changing Societies, Cambridge University Press.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mahmut Sağır

Kadir Bilen

Orhan Ercan

Yayımlanma Tarihi 3 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sağır, M., Bilen, K., & Ercan, O. (2015). ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK VE DERS ANLATIMLARINA İLİŞKİN ALGILARINA ETKİSİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2).

.