Çalışmanın amacı, kimya öğretiminde farklı öğrenme stili tercihlerinin akademik başarı üzerindeki etkisini ortaya çıkarmak ve proje tabanlı öğrenme uygulamasında kimya eğitimi öğrencilerinin başarılarının öğrenme stili tercihlerine göre değişip değişmediğini belirlemektir. Öğrencilere Grasha-Riechmann Öğrenme Stilleri Envanteri uygulanarak öğrenme stili tercihleri belirlenmiştir. Öğrencilerin, o güne kadarki akademik ortalamaları başarı puanları olarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerle çevre ve çevre kirliliği konu kapsamında proje tabanlı öğrenme uygulaması gerçekleştirilmiş ve uygulamanın sonunda konu ile ilgili yapılan final sınavı uygulamadaki başarı olarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerin öğrenme stili tercihleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi araştırmak amacıyla yapılan veri analizinin sonuçları, farklı öğrenme stili tercihine sahip öğrencilerin akademik başarıları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığını göstermektedir. Öğrenme stili tercihlerine göre, öğrencilerin proje tabanlı öğrenme uygulamasında gösterdikleri performansların istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği görülmüştür. İşbirlikçi öğrenme stili tercihine sahip öğrenciler proje tabanlı öğrenme uygulamasının sonunda, derste en yüksek başarıyı göstermişlerdir. Bağımsız öğrenme stili tercihine sahip öğrenciler ise derste en düşük başarıyı göstermişlerdir
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 2 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.