Bu
araştırmanın amacı annelerin ebeveynlik tutumlarının çocukları için yaptıkları
alışverişlerde hedonik tutum sergilemeleri üzerine etkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın anakütlesini Tokat il
merkezinde ikamet eden 2-12 yaş arası çocuğa sahip anneler oluşturmaktadır. Kolayda
örnekleme yöntemiyle belirlenen 456 anneye yüz yüze anket uygulanmıştır. Elde
edilen veriler SPSS paket programı yardımıyla tanımlayıcı istatistiksel
analizlere, faktör analizi, kümeleme analizi, tek yönlü varyans analizi ve
ki-kare testine tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçları annelerin ebeveyn
tutumları açısından beş kümeye ayrıldıklarını göstermektedir. Bu kümeler tutarsız/endişeli,
izin veren, sınırlayıcı, ilgisiz ve koruyucu/müşfik olarak isimlendirilmiştir.
Çocuklarına yönelik alışverişlerde hedonik davranma eğilimi en yüksek kümeler
koruyucu/müşfik ve tutarsız/endişeli kümeleri iken, en az olan küme ilgisiz
kümesidir.
Bölüm | İşletme |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 2 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.