Bu
araştırmanın amacı, ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan öğretmen, memur
ve hizmetlilerin örgütsel depresyona düzeylerini tespit etmektir. Araştırmanın yöntemi,
mevcut durumu tespit etmeyi amaçladığı için betimsel araştırma yöntemlerinden
tarama modelidir.
Araştırmanın çalışma gurubunu “Basit Tesadüfi Örnekleme” yöntemi ile belirlenen
ve Sinop ilinde ortaokul ve lisede görev yapan 480 öğretmen, 15 memur ve 32
hizmetli olmak üzere toplam 527 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama
aracı olarak Sezer (2011) tarafından geliştirilen ve 42 maddeli tek faktörden
oluşan “Örgütsel Depresyon Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verilerin
analizinde, 30’un üzerindeki gruplar için T Testi ve One Way Anova gibi
parametrik istatistik tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırmada 30’un
altındaki gruplar için ise Kruskal Wallis-H ve Mann Whitney-U testi gibi
parametrik olmayan istatistik teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada; öğretmen, memur ve hizmetlilerin “orta” düzeyde örgütsel
depresyon yaşadıkları, buna karşılık en fazla örgütsel depresyona hizmetlilerin, en az örgütsel depresyona
ise öğretmenlerin maruz kaldığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca erkeklerin
kadınlara oranla örgütsel depresyonu daha fazla hissettikleri, yaş ilerledikçe
çalışanlarda örgütsel depresyonlarını arttığı, bununla birlikte okul türlerine
göre örgütsel depresyonda anlamlı fark olmadığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 1 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.