Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okulda Örgütsel Depresyon

Yıl 2018, Cilt: 15 Sayı: 1, 55 - 68, 30.04.2018

Öz

Bu
araştırmanın amacı, ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan öğretmen, memur
ve hizmetlilerin örgütsel depresyona düzeylerini tespit etmektir.
Araştırmanın yöntemi,
mevcut durumu tespit etmeyi amaçladığı için betimsel araştırma yöntemlerinden
tarama modelidir.

Araştırmanın çalışma gurubunu “Basit Tesadüfi Örnekleme” yöntemi ile belirlenen
ve Sinop ilinde ortaokul ve lisede görev yapan 480 öğretmen, 15 memur ve 32
hizmetli olmak üzere toplam 527 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama
aracı olarak Sezer (2011) tarafından geliştirilen ve 42 maddeli tek faktörden
oluşan “Örgütsel Depresyon Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verilerin
analizinde, 30’un üzerindeki gruplar için T Testi ve One Way Anova gibi
parametrik istatistik tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırmada 30’un
altındaki gruplar için ise Kruskal Wallis-H ve Mann Whitney-U testi gibi
parametrik olmayan istatistik teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada;
öğretmen, memur ve hizmetlilerin “orta” düzeyde örgütsel
depresyon yaşadıkları, buna karşılık
en fazla örgütsel depresyona hizmetlilerin, en az örgütsel depresyona
ise öğretmenlerin maruz kaldığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca erkeklerin
kadınlara oranla örgütsel depresyonu daha fazla hissettikleri, yaş ilerledikçe
çalışanlarda örgütsel depresyonlarını arttığı, bununla birlikte okul türlerine
göre örgütsel depresyonda anlamlı fark olmadığı görülmüştür. 

Kaynakça

  • Arıkan, S. (1999). “Öğrenen Örgütlerde Liderliğin Önemi, Hacettepe Ünv., İ.İ.B.F. Dergisi, C. 7, Sayı:2, s. 23.
  • Aslantaş, A. (2001). “Emniyet Teşkilatında Depresyon Kaynakları Ve Yönetimi Nevşehir Uygulaması”, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya.
  • Aşkın, R. (1999). Depresyon El Kitabı, Konya: Roche Müstahzarları San. A.Ş.
  • Aydın, İ. (2012). “Örgütsel Depresyon Kaynakları Ve Yönetimi: Yozgat Emniyet Müdürlüğü Bünyesinde Bir Uygulama” Bozok Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yozgat.
  • Baltaş, A., Baltaş, Z. (1998). Depresyon ve Başa çıkma Yolları, İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Baltaş, A., Baltaş Z. (1998). Depresyon ve Başa Çıkma Yolları . 18. b. İstanbul: Remzi Kitabevi,
  • Beck, A.T., Alford, B.A. (2009). Depression: CausesandTreatment. Second edition. University of PensylvaniaPress.
  • Bilchik, G. S. (2000). Organizational Depression. H&HN. Hospitals&Health Networks, 74 (2), 34-38.
  • Elma, C. (2003). “İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin İşe Yabancılaşması (Ankara İli Örneği)”. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gültekin, E., Ekici, N., Tepe, F. (2011). “Terör Mağduru Polislerde Travma Sonrası Depresyon Bozukluğu Belirtilerinin Değerlendirilmesi”, Uluslararası Güvenlik Ve Terörizm Dergisi, Cilt:2(1),S.25-36.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mahmut Sağır

Süleyman Göksoy

Hüseyin Aslan

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sağır, M., Göksoy, S., & Aslan, H. (2018). Okulda Örgütsel Depresyon. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 55-68.

KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.