Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Meslek Yüksekokulları, Öğrencileri ve Öğretim Elemanları Üzerine Çalışmaların İçerik Analizi

Yıl 2018, Cilt: 15 Sayı: 1, 21 - 38, 30.04.2018

Öz










Bu çalışmanın amacı Türkiye’de
meslek yüksekokulları, meslek yüksekokulu öğrencileri ve meslek yüksekokulları
öğretim elemanlarını konu alan araştırma makalelerindeki araştırma konuları,
yayınlandığı dergi türleri, yazar sayıları, araştırma deseni, veri toplama
aracı, veri analiz yöntemi ve örneklem büyüklüğünü içeren eğilimleri sunmaktır.
Çalışmada Google Scholar’da ‘meslek yüksekokulu eğitim, meslek yüksekokulu
öğretim, meslek yüksekokulu öğrencileri, meslek yüksekokulu öğretim elemanları”
anahtar kelimeleri ile ulaşılan ve 2000-2016 yılları arasında yapılmış Türkiye
adresli çalışmalar arasında odağı meslek yüksekokullarının eğitim öğretim
hizmeti, öğrencileri ve öğretim elemanları olan 238 araştırma, makale içerik
analizi yöntemi ile incelenmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre meslek
yüksekokulları eğitim ve öğretim programı, öğrencileri ve öğretim elemanları
alanında en fazla sayıda çalışma 2015 yılında yapılmıştır. En fazla yayın
yapılan dergi türü meslek yüksekokulu dergileri olmuştur. İki yazarlı makale
çalışmaları en fazla sayıda tercih edilmiştir. 
Meslek yüksekokulları eğitim ve öğretim hizmetleri, öğrencileri ve
öğretim elemanları alanlarında en fazla çalışma meslek yüksekokulları
öğrencilerinin konu alındığı alanlarda olmuştur. En çok tercih edilen araştırma
deseni nicel yöntemler olmuştur. Veri toplama araçları arasında anket öne çıkmaktadır.
Örneklem sayılarında en sık tercih edilen aralık 101-200 olmuştur. Veri analiz
yöntemleri arasında frekans, yüzde ve ortalamanın bulunduğu betimsel istatistik
yöntemleri tercih edilmiştir. Çalışma sonucunun meslek yüksekokulları konulu
gelecek çalışmalara ışık tutacağı öngörülmektedir.



Kaynakça

  • Büyüköztürk, Şener-Çakmak, Kılıç., Akgün, Özcan E.- Karadeniz, Şirin-Demirel, Funda (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi, Ankara, ss.240
  • Ekiz, Durmuş (2009), Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.38
  • Gökçe, Orhan ve Çukurçayır Arif (2003), Bilimsel Araştırma Teknikleri, Dizgi Ofset, Konya, 2003, ss.46-47
  • Gürcü, Ö.D. (2014). Türkiye’de Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alanındaki Araştırmalarda Metodolojik Sorunlar: Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi Üzerine Bir İnceleme EJOVOC: Electronic Journal of Vocational Colleges, 4(3).
  • Karasar, Niyazi (1994), Araştırmalarda Rapor Hazırlama, 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd., Ankara, ss.31
  • Kuş, Elif (2007), Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.34
  • Merriam, Saharan B., Çeviri Editörü: Turan, Selahattin (2013) Oualitative Research, A Guide to Design and İmplementation, Nitel Araştırma, Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber, Nobel Akademi Yayıncılık, Ankara, ss. 196
  • Sivaslıgil, Ahmet Cemal (2003), Araştırma Teknikleri ve Temel İstatistik Bilgileri, Bilkar Bilge Karınca Matbaacılık San. Ve Tic. Ltd.Ş., İzmir, ss.11
  • Sözbilir, M., & Kutu, H. (2008). Development and Current Status of Science Education Research in Turkey. Essays in Education [Special Issue], ss.1-22.
  • Tavşancıl, E., & Aslan, E. (2001). İçerik Analizi ve Uygulama örnekleri, ss.90
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5. bs.), Seçkin Yayıncılık, Ankara

A Content Analysis of Publications on Vocational School, Vocational School Students and Faculty Members

Yıl 2018, Cilt: 15 Sayı: 1, 21 - 38, 30.04.2018

Öz



















This study intends to explore
the trends in the field of vocational schools, vocational school students and
faculty members during the period of 2000 and 2016. The trends were determined
to be in the categories of research topics, journal categories, number of
authors, research designs, data collection methods, data analysis methods and
sampling sizes. The keywords of “vocational school training, vocational school
education, vocational school students, vocational student faculty members” (the
keywords were used in Turkish) were used in Google Scholar in order to retrieve
the research papers that were published in Turkey between 2000 and 2016. The
search results were evaluated to find out the research that mainly focused on
training in vocational school, vocational school students and faculty members.
The resulting 238 research papers were evaluated using content analysis
methodology. The study identified that 2015 was the year that had the highest
number of research in these topics. Also journals specialized in vocational
school topics had the most number of research in these topics. Research papers
with two authors were preferred. Most commonly used research topics focused in
vocational school students. Quantitative research design was most commonly
used. The sampling size of 101-200 interval had the highest frequency. The
quantitative methods of frequency, percentage and average were most commonly
used among the research papers. The findings of this research is believed to be
useful for the future work in the research areas for vocational schools.



Kaynakça

  • Büyüköztürk, Şener-Çakmak, Kılıç., Akgün, Özcan E.- Karadeniz, Şirin-Demirel, Funda (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi, Ankara, ss.240
  • Ekiz, Durmuş (2009), Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.38
  • Gökçe, Orhan ve Çukurçayır Arif (2003), Bilimsel Araştırma Teknikleri, Dizgi Ofset, Konya, 2003, ss.46-47
  • Gürcü, Ö.D. (2014). Türkiye’de Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alanındaki Araştırmalarda Metodolojik Sorunlar: Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi Üzerine Bir İnceleme EJOVOC: Electronic Journal of Vocational Colleges, 4(3).
  • Karasar, Niyazi (1994), Araştırmalarda Rapor Hazırlama, 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd., Ankara, ss.31
  • Kuş, Elif (2007), Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.34
  • Merriam, Saharan B., Çeviri Editörü: Turan, Selahattin (2013) Oualitative Research, A Guide to Design and İmplementation, Nitel Araştırma, Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber, Nobel Akademi Yayıncılık, Ankara, ss. 196
  • Sivaslıgil, Ahmet Cemal (2003), Araştırma Teknikleri ve Temel İstatistik Bilgileri, Bilkar Bilge Karınca Matbaacılık San. Ve Tic. Ltd.Ş., İzmir, ss.11
  • Sözbilir, M., & Kutu, H. (2008). Development and Current Status of Science Education Research in Turkey. Essays in Education [Special Issue], ss.1-22.
  • Tavşancıl, E., & Aslan, E. (2001). İçerik Analizi ve Uygulama örnekleri, ss.90
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5. bs.), Seçkin Yayıncılık, Ankara
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özgür Yılmazel

Bülent Atmacan Bu kişi benim

Sibel Yılmazel

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmazel, Ö., Atmacan, B., & Yılmazel, S. (2018). Meslek Yüksekokulları, Öğrencileri ve Öğretim Elemanları Üzerine Çalışmaların İçerik Analizi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 21-38.

.