The purpose of this study is to determine the problems
faced by teachers in the implementation of the current physics curriculum. In
this study carried out within the context of the case study approach,
interviews were conducted with eighteen physics teachers working in schools
affiliated to MoNE in Giresun. The interviews were held in the spring semester of
2016-2017 academic year. The data obtained from the interviews were analyzed by
content analysis. Results of this research, it was determined that the teachers
who participated in the study encountered problems such as inadequate teaching
hours in general, intensification of physical subjects in the 11th
class, and lack of classrooms suitable to contemporary teaching methods in
implementing the inquiry based curricula. In this context, researchers have
made some suggestions at the point of overcoming the identified problems.
Bu
çalışmanın amacı, mevcut fizik dersi öğretim programının uygulanmasında
öğretmenlerin karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Özel durum yaklaşımı
kapsamında gerçekleştirilen bu çalışmada Giresun ilinde MEB’e bağlı okullarda
görev yapan on sekiz fizik öğretmeniyle mülakatlar yapılmıştır. Görüşmeler
2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde gerçekleştirilmiştir.
Mülakatlardan elde edilen veriler içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir. Araştırma
sonucunda, çalışmaya katılan öğretmenlerin araştırmacı-sorgulayıcı öğretim
programını uygulamada genel olarak ders saatlerinin yetersizliği, fizik
konularının 11. sınıfta yoğunlaştırılması, çağdaş öğretim yöntemlerine uygun
dersliklerin olmayışı gibi sorunlarla karşılaştıkları tespit edilmiştir. Bu bağlamda
araştırmacılar belirlenen sorunların üstesinden gelinmesi noktasında bazı
önerilerde bulunmuşlardır.
Araştırmacı-sorgulayıcı öğretim fizik öğretim programı fizik öğretmeni
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 1 |
.