Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Problems Encountered by the Teachers in the Application of Inquiry Based Physics Curricula

Yıl 2018, Cilt: 15 Sayı: 1, 1 - 20, 30.04.2018

Öz

The purpose of this study is to determine the problems
faced by teachers in the implementation of the current physics curriculum. In
this study carried out within the context of the case study approach,
interviews were conducted with eighteen physics teachers working in schools
affiliated to MoNE in Giresun. The interviews were held in the spring semester of
2016-2017 academic year. The data obtained from the interviews were analyzed by
content analysis. Results of this research, it was determined that the teachers
who participated in the study encountered problems such as inadequate teaching
hours in general, intensification of physical subjects in the 11th
class, and lack of classrooms suitable to contemporary teaching methods in
implementing the inquiry based curricula. In this context, researchers have
made some suggestions at the point of overcoming the identified problems.

Kaynakça

  • Akdeniz, A. R., ve Paliç, G. (2012), Yeni Fizik Öğretim Programına ve Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri, Milli Eğitim Dergisi, Vol.: 196, ss. 290-307.
  • Altundaş, M. (2013), Fizik Öğretiminde Sınıf Yönetimi ile Öğretim Yönteminin İlişkisinin Belirlenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Arslan, A., Tekbıyık, A., ve Ercan, O, (2012), Fizik Ders Kitaplarının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Turkish Journal of Education, Vol.:1, No:2, ss. 1-17.
  • Ayvacı, H. Ş., ve Devecioğlu, Y. (2013), 10. Sınıf Fizik Ders Kitabı Ve Kitaptaki Etkinliklerin Uygulanabilirliği Hakkında Öğretmen Değerlendirmeleri, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol.:2, No:2, ss. 418-450.
  • Erdoğan, M., Kayır, Ç. G., Kaplan, H., Aşık-Ünal, Ü. Ö. ve Akbunar, Ş. (2015), 2005 Yılı ve Sonrasında Geliştirilen Öğretim Programları ile İlgili Öğretmen Görüşleri; 2005-2011 Yılları Arasında Yapılan Araştırmaların İçerik Analizi, Kastamonu Eğitim Dergisi, Vol.:23, No:1, ss. 171-196.
  • Ergin, S., & Sarı, M. (2013), Fizik Öğretmenlerinin Öğrencilerin Öğrenme Stillerine Uygun Öğretim Yapma Düzeylerini Belirleme Üzerine Bir Çalışma, Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, Vol.:1, No:2, ss. 81-96.
  • Ersoy, F. N., ve Dilber, R. (2015), Teknik Meslek Lisesi Öğrencilerinin ve Öğretmenlerinin Aktif Öğrenme Tekniğiyle Oluşturulan Öğrenme Ortamına İlişkin Görüşleri, 24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde.
  • Karacaoğlu, Ö. C. ve Acar, E. (2010), Yenilenen Programların Uygulanmasında Öğretmenlerin Karşılaştığı Sorunlar, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol.:7, No:1, ss. 45-58.
  • Karakış, Ö. (2006), Bazı Yükseköğrenim Kurumlarında Farklı Öğrenme Stillerine Sahip Olan Öğrencilerin Genel Öğrenme Stratejilerini Kullanma Düzeyleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karakuyu, Y. (2008), Fizik Öğretmenlerinin Fizik Eğitiminde Karşılaştığı Sorunlar: Afyonkarahisar Örneği, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Vol.:5, No:10, ss. 147-159.
  • Karal-Eyüboğlu, I. S. (2011), Fizik Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgi Gelişimi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kaya, A. (2003), Fizik Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarına Yönelik Bir Laboratuvar Programı Geliştirme ve Model, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Marulcu, İ ve Doğan, M. (2010), Ortaöğretim Fizik Ders Kitaplarına ve Müfredatlarına Afyonkarahisar’daki Öğretmen ve Öğrencilerin Bakışı, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Vol.:1, No:29, ss. 193-209.
  • MEB, (2013), Ortaöğretim Fizik Dersi Öğretim Programı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Oğuz, B. (2005), Fizik Öğretiminde Karşılaşılan Öğretmen Kaynaklı Problemlerin Araştırılması (Van İli Örneği), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Patton, M. Q. (2014), Nitel Araştırma Ve Değerlendirme Yöntemleri (M. Bütün & S. B. Demir, Çev.), Pegem Akademi, Ankara.
  • Şengül, C. (2007), Fizik Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Eğilimi Düzeyleri Ve Düzenledikleri Etkinliklerde Eleştirel Düşünmenin Yeri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.

Araştırmacı-Sorgulayıcı Fizik Öğretim Programının Uygulanmasında Öğretmenlerin Karşılaştığı Sorunlar

Yıl 2018, Cilt: 15 Sayı: 1, 1 - 20, 30.04.2018

Öz

Bu
çalışmanın amacı, mevcut fizik dersi öğretim programının uygulanmasında
öğretmenlerin karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Özel durum yaklaşımı
kapsamında gerçekleştirilen bu çalışmada Giresun ilinde MEB’e bağlı okullarda
görev yapan on sekiz fizik öğretmeniyle mülakatlar yapılmıştır. Görüşmeler
2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde gerçekleştirilmiştir.
Mülakatlardan elde edilen veriler içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir. Araştırma
sonucunda, çalışmaya katılan öğretmenlerin araştırmacı-sorgulayıcı öğretim
programını uygulamada genel olarak ders saatlerinin yetersizliği, fizik
konularının 11. sınıfta yoğunlaştırılması, çağdaş öğretim yöntemlerine uygun
dersliklerin olmayışı gibi sorunlarla karşılaştıkları tespit edilmiştir. Bu bağlamda
araştırmacılar belirlenen sorunların üstesinden gelinmesi noktasında bazı
önerilerde bulunmuşlardır.

Kaynakça

  • Akdeniz, A. R., ve Paliç, G. (2012), Yeni Fizik Öğretim Programına ve Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri, Milli Eğitim Dergisi, Vol.: 196, ss. 290-307.
  • Altundaş, M. (2013), Fizik Öğretiminde Sınıf Yönetimi ile Öğretim Yönteminin İlişkisinin Belirlenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Arslan, A., Tekbıyık, A., ve Ercan, O, (2012), Fizik Ders Kitaplarının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Turkish Journal of Education, Vol.:1, No:2, ss. 1-17.
  • Ayvacı, H. Ş., ve Devecioğlu, Y. (2013), 10. Sınıf Fizik Ders Kitabı Ve Kitaptaki Etkinliklerin Uygulanabilirliği Hakkında Öğretmen Değerlendirmeleri, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol.:2, No:2, ss. 418-450.
  • Erdoğan, M., Kayır, Ç. G., Kaplan, H., Aşık-Ünal, Ü. Ö. ve Akbunar, Ş. (2015), 2005 Yılı ve Sonrasında Geliştirilen Öğretim Programları ile İlgili Öğretmen Görüşleri; 2005-2011 Yılları Arasında Yapılan Araştırmaların İçerik Analizi, Kastamonu Eğitim Dergisi, Vol.:23, No:1, ss. 171-196.
  • Ergin, S., & Sarı, M. (2013), Fizik Öğretmenlerinin Öğrencilerin Öğrenme Stillerine Uygun Öğretim Yapma Düzeylerini Belirleme Üzerine Bir Çalışma, Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, Vol.:1, No:2, ss. 81-96.
  • Ersoy, F. N., ve Dilber, R. (2015), Teknik Meslek Lisesi Öğrencilerinin ve Öğretmenlerinin Aktif Öğrenme Tekniğiyle Oluşturulan Öğrenme Ortamına İlişkin Görüşleri, 24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde.
  • Karacaoğlu, Ö. C. ve Acar, E. (2010), Yenilenen Programların Uygulanmasında Öğretmenlerin Karşılaştığı Sorunlar, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol.:7, No:1, ss. 45-58.
  • Karakış, Ö. (2006), Bazı Yükseköğrenim Kurumlarında Farklı Öğrenme Stillerine Sahip Olan Öğrencilerin Genel Öğrenme Stratejilerini Kullanma Düzeyleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karakuyu, Y. (2008), Fizik Öğretmenlerinin Fizik Eğitiminde Karşılaştığı Sorunlar: Afyonkarahisar Örneği, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Vol.:5, No:10, ss. 147-159.
  • Karal-Eyüboğlu, I. S. (2011), Fizik Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgi Gelişimi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kaya, A. (2003), Fizik Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarına Yönelik Bir Laboratuvar Programı Geliştirme ve Model, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Marulcu, İ ve Doğan, M. (2010), Ortaöğretim Fizik Ders Kitaplarına ve Müfredatlarına Afyonkarahisar’daki Öğretmen ve Öğrencilerin Bakışı, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Vol.:1, No:29, ss. 193-209.
  • MEB, (2013), Ortaöğretim Fizik Dersi Öğretim Programı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Oğuz, B. (2005), Fizik Öğretiminde Karşılaşılan Öğretmen Kaynaklı Problemlerin Araştırılması (Van İli Örneği), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Patton, M. Q. (2014), Nitel Araştırma Ve Değerlendirme Yöntemleri (M. Bütün & S. B. Demir, Çev.), Pegem Akademi, Ankara.
  • Şengül, C. (2007), Fizik Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Eğilimi Düzeyleri Ve Düzenledikleri Etkinliklerde Eleştirel Düşünmenin Yeri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Nur Büyükbayraktar Ersoy

Orhan Karamustafaoğlu

Telhat Özdoğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Büyükbayraktar Ersoy, F. N., Karamustafaoğlu, O., & Özdoğan, T. (2018). Araştırmacı-Sorgulayıcı Fizik Öğretim Programının Uygulanmasında Öğretmenlerin Karşılaştığı Sorunlar. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 1-20.

.