Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

E-LEARNING STYLES OF CLASSROOM TEACHING STUDENTS

Yıl 2018, Cilt: 15 Sayı: 1, 105 - 114, 30.04.2018

Öz

In this study, the
e-learning styles of classroom teaching students from the faculty of education
have been determined and it has been evaluated whether these display any
differences in terms of different variables. The purpose of this study is to
determine which communication environments and monitors, which are among the
information access media, are influenced from today’s technological
developments and the e-learning styles of classroom teaching students who will
be using these learning environments the most. In this study which aims at
determining the e-learning styles of classroom teaching candidates, the survey
model was used. The study group of the study consists of students receiving
education at Kahramanmaraş Sütçü İmam University, Faculty of Education in the
2016-2107 academic year from all grades. The study group consists of 193
students who were chosen through purposeful sampling. In the study, “E-Learning
Styles” scale developed by Gülbahar and Alper (2014), which consists of seven
sub-levels with a .94 Cronbach Alpha value, was used to collect data. In the
analysis of numerical data, the SPSS 22 software was used. According to the
results of the study, a significant difference was found in the students’
active, social, independent learning sub-dimensions and total scores, when the
gender variable was taken as the basis. In terms of their grades, a difference
was determined in their active, social and independent learning styles and in
terms of their Internet use durations, a difference was determined in their
active learning styles

Kaynakça

  • Altıparmak, M., Kurt, İ.D., Kapıdere, M. (2011). E-Öğrenme ve Uzaktan Eğitimde Açık Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemleri. Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 2 - 4 Şubat 2011 İnönü Üniversitesi, Malatya
  • Aslan, Ö. (2006). Öğrenmenin Yeni Yolu: E-Öğrenme. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Cilt: 16, Sayı: 2, 121-131
  • Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, K.E.; Akgün, E.Ö.; Karadeniz, Ş.; Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegema Yayıncılık
  • Doğan, D., Duman, D., Seferoğlu, S.S. (2011). e-Öğrenme Ortamlarında Toplumsal Buradalığın Arttırılması için Kullanılabilecek İletişim Araçları. Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 2 - 4 Şubat 2011 İnönü Üniversitesi, Malatya
  • Duran N., Önal A., Kurtuluş C. (2006). E-Öğrenme ve Kurumsal Eğitimde Yeni Yaklaşım Öğrenim Yönetim Sistemleri. Akademik Bilişim 2006 ve BilgiTek IV - Pamukkale Üniversitesi. Denizli.
  • Gökdaş, İ.; Kayri, M. (2008).E-Öğrenme Ve Türkiye Açısından Sorunlar, Çözüm Önerileri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (2)
  • Gülbahar, Y., Alper, A. (2014). Elektronik Ortamlar için e-Öğrenme Stilleri Ölçeğinin Geliştirilmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi. Cilt 39, Sayı 171, 421-435
  • Horzum, M.B., Yılmaz, K. (2005). Küreselleşme, Bilgi Teknolojileri ve Üniversite. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 6 Sayı: 10, 103-121
  • Işık, M., Yağcı, M. (2011). E-Öğrenme Teknikleri İle Örgün Eğitimin Desteklenmesi. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 22- 24 September 2011, Fırat University, Elazığ- Turkey. http://web.firat.edu.tr/icits2011/papers/27777.pdf adresinden 02.11.2017 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • İpek, İ., Sözcü, Ö.F. (2013). Birleştirilmiş E-Öğrenme Tasarımı Modeli ve Hızlı Öğretim Tasarımı Stratejileri. http://ab.org.tr/ab13/bildiri/215.pdf adresinden 02.11.2017 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • İşman, A., Hamutoğlu, N.B. (2013). Sosyal Ağların Eğitim-Öğretim Sürecinde Kullanılması İle İlgili Karma Öğrenme Öğrencilerinin Görüşleri: Sakarya Üniversitesi Örneği. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, Volume 2, İssue 3, 61-67
  • Kılıç Çakmak, E., Çebi, A., Kan, A. (2014). E-öğrenme Ortamlarına Yönelik “Sosyal Bulunuşluk Ölçeği” Geliştirme Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 14(2), 755-768
  • Mutlu, M.E., Dinçer, D.G., Okur, M.R., Şişman, S. (2004). E-Öğrenme Sistemlerinin Tasarımında Kavram Haritaları, Öğrenme Nesneleri ve Eğitim Yönetim Sistemlerinin Rolü. http://www.academia.edu/1822702/E- öğrenme_sistemlerinin_tasarımında_kavram_haritaları_öğrenme_nesneleri_ve_eğitim_yönetim_sistemlerinin_rolü adresinden 02.11.2017 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Olpak, Y.Z., Kılıç Çakmak, E. (2009). E-Öğrenme Ortamları İçin Sosyal Bulunuşluk Ölçeğinin Uyarlama Çalışması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2009. Cilt:V1, Sayı:I, 142-160
  • Şahin, F., Çaka, C., Dulkadir Yaman, N., Odabaş, F.H., Kuzu, A. (2016). Mesleki Gelişim ve Araştırma Toplulukları Bağlamında Bir Model Önerisi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006, 31, 128-151
  • Tokel, S. T., Cevizci, E., Gül, A. (2013). Üç Boyutlu Sanal Dünyalar: Eğitimciler İçin Yol Haritası. Akademik Bilişim 2013, Antalya

Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin E-Öğrenme Stilleri

Yıl 2018, Cilt: 15 Sayı: 1, 105 - 114, 30.04.2018

Öz

Bu araştırmada eğitim fakültesinde
öğrenim gören sınıf öğretmenliği öğrencilerinin e-öğrenme stilleri tespit
edilip çeşitli değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediği
değerlendirilmiştir. Bu araştırmanın amacı, günümüz teknolojik gelişimlerinden
en fazla etkilenen iletişim ortamları ve bilgiye ulaşma ortamlarından olan
ekranların ve bu öğrenme ortamlarını en çok kullanacak olan sınıf öğretmeni
adaylarının e-öğrenme stillerini tespit etmektir. Sınıf öğretmeni adaylarının
e-öğrenme stillerini ortaya koymaya yönelik bu araştırmada tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği
Anabilim Dalında tüm sınıf düzeylerinde öğrenim gören öğrenciler
oluşturmaktadır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme ile seçilmiş 193 öğrenciden
oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Gülbahar ve Alper (2014)
tarafından geliştirilen, yedi alt boyuttan oluşan ve Cronbach Alfa değeri .94
bulunan “e- Öğrenme Stilleri” ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada sayısal
verilerin analizinde SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın
sonuçlarına göre cinsiyet temele alındığında öğrencilerin aktif, sosyal,
bağımsız öğrenme alt boyutlarında ve toplam puanlarında anlamlı farklılık
tespit edilmiştir.
Sınıf düzeylerine göre ise
aktif, sosyal ve bağımsız öğrenme stillerinde farklı sınıf düzeylerinde
farklılık tespit edilmiştir. İnternet kullanım sürelerine göre de aktif öğrenme
stilinde anlamlı farklılık tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Altıparmak, M., Kurt, İ.D., Kapıdere, M. (2011). E-Öğrenme ve Uzaktan Eğitimde Açık Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemleri. Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 2 - 4 Şubat 2011 İnönü Üniversitesi, Malatya
  • Aslan, Ö. (2006). Öğrenmenin Yeni Yolu: E-Öğrenme. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Cilt: 16, Sayı: 2, 121-131
  • Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, K.E.; Akgün, E.Ö.; Karadeniz, Ş.; Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegema Yayıncılık
  • Doğan, D., Duman, D., Seferoğlu, S.S. (2011). e-Öğrenme Ortamlarında Toplumsal Buradalığın Arttırılması için Kullanılabilecek İletişim Araçları. Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 2 - 4 Şubat 2011 İnönü Üniversitesi, Malatya
  • Duran N., Önal A., Kurtuluş C. (2006). E-Öğrenme ve Kurumsal Eğitimde Yeni Yaklaşım Öğrenim Yönetim Sistemleri. Akademik Bilişim 2006 ve BilgiTek IV - Pamukkale Üniversitesi. Denizli.
  • Gökdaş, İ.; Kayri, M. (2008).E-Öğrenme Ve Türkiye Açısından Sorunlar, Çözüm Önerileri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (2)
  • Gülbahar, Y., Alper, A. (2014). Elektronik Ortamlar için e-Öğrenme Stilleri Ölçeğinin Geliştirilmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi. Cilt 39, Sayı 171, 421-435
  • Horzum, M.B., Yılmaz, K. (2005). Küreselleşme, Bilgi Teknolojileri ve Üniversite. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 6 Sayı: 10, 103-121
  • Işık, M., Yağcı, M. (2011). E-Öğrenme Teknikleri İle Örgün Eğitimin Desteklenmesi. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 22- 24 September 2011, Fırat University, Elazığ- Turkey. http://web.firat.edu.tr/icits2011/papers/27777.pdf adresinden 02.11.2017 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • İpek, İ., Sözcü, Ö.F. (2013). Birleştirilmiş E-Öğrenme Tasarımı Modeli ve Hızlı Öğretim Tasarımı Stratejileri. http://ab.org.tr/ab13/bildiri/215.pdf adresinden 02.11.2017 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • İşman, A., Hamutoğlu, N.B. (2013). Sosyal Ağların Eğitim-Öğretim Sürecinde Kullanılması İle İlgili Karma Öğrenme Öğrencilerinin Görüşleri: Sakarya Üniversitesi Örneği. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, Volume 2, İssue 3, 61-67
  • Kılıç Çakmak, E., Çebi, A., Kan, A. (2014). E-öğrenme Ortamlarına Yönelik “Sosyal Bulunuşluk Ölçeği” Geliştirme Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 14(2), 755-768
  • Mutlu, M.E., Dinçer, D.G., Okur, M.R., Şişman, S. (2004). E-Öğrenme Sistemlerinin Tasarımında Kavram Haritaları, Öğrenme Nesneleri ve Eğitim Yönetim Sistemlerinin Rolü. http://www.academia.edu/1822702/E- öğrenme_sistemlerinin_tasarımında_kavram_haritaları_öğrenme_nesneleri_ve_eğitim_yönetim_sistemlerinin_rolü adresinden 02.11.2017 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Olpak, Y.Z., Kılıç Çakmak, E. (2009). E-Öğrenme Ortamları İçin Sosyal Bulunuşluk Ölçeğinin Uyarlama Çalışması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2009. Cilt:V1, Sayı:I, 142-160
  • Şahin, F., Çaka, C., Dulkadir Yaman, N., Odabaş, F.H., Kuzu, A. (2016). Mesleki Gelişim ve Araştırma Toplulukları Bağlamında Bir Model Önerisi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006, 31, 128-151
  • Tokel, S. T., Cevizci, E., Gül, A. (2013). Üç Boyutlu Sanal Dünyalar: Eğitimciler İçin Yol Haritası. Akademik Bilişim 2013, Antalya
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oğuzhan Kuru

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kuru, O. (2018). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin E-Öğrenme Stilleri. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 105-114.

KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.