Türkiye’de 2015 yılında yapılan 7 Haziran 2015 genel seçimleri, hükümetin kurulamaması nedeniyle 1 Kasım 2015 tarihinde tekrarlanmıştır. Muhalefet partilerinden Cumhuriyet Halk Partisi (CHP), Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) ve Halkların Demokratik Partisi (HDP) aldıkları oy oranı ve kazandıkları milletvekili sayılarıyla koalisyon hükümeti çıkartabilecek bir parlamento dağılımı ortaya çıkarmışlardır. Koalisyon görüşmelerinin olumlu sonuçlanmaması ve hükümet kurulamayacağı kanaati ile Cumhurbaşkanı tarafından seçimlerin tekrarlanmasına karar verilmiştir. 1 Kasım 2015 tarihinde tekrarlanan genel seçimlerde önceki seçime göre oy kaybını telafi eden AK Parti tek başına iktidar olanağını elde etmiştir. MHP ve HDP önemli oranlarda oy kaybına rağmen Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM)’ne girmeyi başarmıştır. Çalışmaya konu edilen Cumhuriyet Halk Partisi (CHP)’nde ise tekrarlanan genel seçimlerde oransal bir artışın sağlanamadığı görülmüştür. 7 Haziran 2015 genel seçimlerinde etkili bir kampanya yürüten ve koalisyon görüşmelerine de katılan CHP’nin 1 Kasım 2015 genel seçim sürecindeki kampanya stratejisi, kullandığı mesaj ve mecraların incelenmesi ve karşılaştırmalar yapılması siyasal iletişim bağlamında önemli veriler sunacaktır.
General elections made on 7th June 2015 in Turkey was repeated on 1st November, 2015 as the government was not able to be formed. The opposition parties, Republican People’s Party (CHP), Nationalist Movement Party (MHP) and Peoples’ Democratic Party (HDP) had a parliamentary distribution that would be able to form a coalition government with the numbers of deputy and the rate they had. Because the coalition negotiations did not result in positively and having the idea that a government would not be able be formed, it was decided to repeat the elections by the President. Compensating the former loss of votes in the repeated elections made on 1st November, 2015, Justice and Development Party (AK Parti) was able to get the opportunity to form the government alone. Despite their significant losses of vote, MHP and HDP were able to enter Turkish Grand National Assembly (TBMM). As for CHP, which will be studied in the current research, it was seen that it was not able to have a proportional increase in the general elections. The investigation of the campaign strategy of CHP, carrying out an active campaign in the general election held on June7, 2015 and also involving in the coalition negotiations, in the general election proces on November 1, 2015, the messages and places it uses and making comparisons would give significant data in the context of political communication.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Siyaset Bilimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 17 Sayı: 1 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.